Gå til innhold

TES: Trenger hjelp til å begynne med Morrowind

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg "fant" nettopp Morrowind hjemme hos meg og jeg tenkte...hmmm dette virker gøy. :roll:

så jeg installerte og begynnte da men alt tar jo så lang tid...har vært på jakt etter lignende spill lenge men visste ikke om d var meningen...bruker ti minutter på å drepe en larve lissom... :no:

hvis noen kan komme med noen gode tips til meg så sier jeg ikke nei takk... :thumbup:

Endret av psilocybe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fighter er vel den enkleste figuren å begynne på.

Spesialisering på:

Combat

Longsword, blunt weapon, ++

Gjør det du føler for, men hvis du blir lei etterhvert, prøv å gå videre på mainquest. Å joine fighters guild, hæren eller en annen guild er også artig.

Skrevet

Du kan jo prøve denne, har den selv, kaller den Paladin:

Class: Combat

Race: Imperial

Attribute 1: Strength

Attribute 2: Personality

Major Skills: Block, Heavy Armour, Long Blade, Mercantile, Speechcraft

Minor Skills: Armourer, Athletics, Security, Acrobatics, Marksman, '

Birthsign: The Lady

Hvis du vil, kan du gjerne skifte rase, vil i så fall anbefale Redguard (har ikke prøvd den, men den skal vissnok være den desidert beste til fighting).

Jeg har laget denne profilen i Morrowind Character Profile Creator. Last ned og prøv! :thumbup:

Skrevet

Ja d var meg igjen da.... :whistle:

Sitter her og spiller men d er jo dritt vanskeli...holder på emd rotte questen i balmora... :blush:

DIE U PESKY RAT...

men daue... d gjør de ikke....er d noe spesielle ting jeg gjør feil...spiller d som cs...

:p våpenet mitt suger...fyren min suger....alt suger...HJELP...skal spillet være sånn.... :hmm:

Skrevet

Ja, den rottequesten kan være pokker så vanskelig hvis du er lowlevel... Generelt gjelder det vel at Morrowind er vanskeligst i starten, etter hvert blir du fort litt FOR god.

Hva slags våpen har du? Det gjør faktisk ganske stor forskjell. Lite tips er å følge landeveien rett nordover(?) når du kommer ut av Sceyda Neen, altså ikke ta til høyre mot stiltstrideren. Da kommer det godsaker bokstavelig talt fra oven... :p Sier ikke mer, du forstår det når du kommer dit!

Skrevet
Ja d var meg igjen da.... :whistle:

Sitter her og spiller men d er jo dritt vanskeli...holder på emd rotte questen i balmora... :blush:

DIE U PESKY RAT...

men daue... d gjør de ikke....er d noe spesielle ting jeg gjør feil...spiller d som cs...

:p våpenet mitt suger...fyren min suger....alt suger...HJELP...skal spillet være sånn.... :hmm:

Hadde samme problemet før jeg kunne lage skikkelige characters. Hvis jeg nå lager en fighter, er han über-mektig fra starten av. Dreper rottene på et slag eller to, mener jeg.

Prøv å lage character noenlunde lik det som er foreslått over.

Skrevet

hmmm....jeg prøvde ølitt nå...1. ting jeg gjorde var å kjøpe meg en ü¨ber mektig øks...hmm slash slash slash...da datt rottene som søren men hva bør jeg gjøre videre :hmm: før jo quests titt og ofte :yes: men hav burde jeg ta....vil ike lukke mulighetene mine.. :hrm:

Skrevet

OK, et par tips:

- Ikke drep tilfeldige NPC's. Hvis personen du drepte er del av main quest får du beskjed om dette, men det er mulig å ødelegge ganske mange sidequests ved å være for blodtørstig.

- Noen fraksjoner har quests som konflikterer med hverandre slik at du ikke kan toppe begge, feks Mages guild og Telvani.

- Ikke bruk triks (finnes i originalspillet, du trenger ikke gjøre noe spes for å få det til) for å skaffe deg masse penger. Spillet blir igrunnen kjedelig hvis du blir alt for mektig.

- Hvis du er utålmodig: Det finnes en masse Morrowindstoff på nettet. Søk på morrowind walkthrough el. Noe av morroa er selvsagt å utforske ting på egen hånd, men jeg sto helt fast noen ganger...

Skrevet
OK, et par tips:

- Noen fraksjoner har quests som konflikterer med hverandre slik at du ikke kan toppe begge, feks Mages guild og Telvani.

Jeg topper både Mages guild og Telvanni, men det er mange som sier at man ikke kan toppe mages guild og fighters guild, dette stemmer heller ikke

Skrevet
OK, et par tips:

Jeg topper både Mages guild og Telvanni, men det er mange som sier at man ikke kan toppe mages guild og fighters guild, dette stemmer heller ikke

Jeg har toppet Fighter's Guild, Thieves Guild og Mages Guild, tror jeg kom til topps i House Hlaalu med samme characteren og.

Skrevet

Nu fikk jeg lyst til og spille morrowwind igjen! Men.. Jeg kom aldri noe langt, er det noen som har gode forslag til en thief/assassin/rogue build? jeg husker ikke helt navnet på den klassen men^^;;

Og gjerne litt mere utfyllende hva man bør gjøre på starten^^;

MvH

André.

Skrevet
OK, et par tips:

Hmmm.... Er det Fighters guild som konflikterer med Telvani, da? Mener å huske at det er noen quests for Telvani og enten fighters eller mages guild som går ut på det samme. (Noe Dwemergreier du skal finne?)

Skrevet (endret)
Du kan ihvertfall ikke toppe Fighters guild og Thieves guild samtidig, siden disse er erkefiender. :)

Som sagt: Jeg har toppet Fighters' Guild, Mages' Guild og Thieves' Guild.

Edit: Med en character ja.

Endret av ProZaC
Skrevet
Du kan ihvertfall ikke toppe Fighters guild og Thieves guild samtidig, siden disse er erkefiender. :)

Man kan det hvis man gjør det i rett rekkefølge. Må vel ta Thieves-guilden først hvis jeg ikke husker helt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...