Gå til innhold

inngang til pci-express

mr_menace

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

er det noen som vet om ASUS p4 S800D-E Deluxe (tror det er det det heter)

har inngang til Pci-express?

skal snart kjøpe nytt skjermkort (x800 :thumbup:)

(socket 478)

Endret av mr_menace
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke den store forskjellen i dag (utenon mulighet til SLi) siden skjermkort ikke utnytter hele båndbredda på 8x agp porten (korriger meg om jeg tar feil noen). Men i fremtiden vil det nok komme kort som utnytter den ekstra båndbredden PCIe tilbyr. AGP er dessuten billigere pr. i dag og har mye større tilgjengelighet. Det finnes få top-end kort å oppdrive til PCIe før på nyåret... Så med tanke på de kort som finnes i dag så skal du ikke trenge å fortvile over at du "bare" har AGP på HK'et ditt...

Skrevet

sli er at du kjører dual skjermkort.. tror(correct me if im wrong) det er bare geforce 6600 og 6800 som støtter sli at this moment, og bare nforce4 av hovedkortene(nforce4 er ikke ute enda..)

Skrevet
Men i fremtiden vil det nok komme kort som utnytter den ekstra båndbredden PCIe tilbyr.

Selv dagens absolutte toppkort yter kun bittelitt bedre på AGP (eller PCIe) 4x enn 8x (eller PCIe), fra AGP (eller PCIe) 8x til PCIe 16x er det absolutt ingen ytelsesforskjell, så jeg kan ikke helt se for meg hvor lang tid det tar før man virkelig trenger 16x PCIe. 2006? 2007?

PCIe er faktisk 4 ganger raskere enn AGP 8x, tro det eller ei. Grunnen til at den heter 16x er at de har doblet hastigheten, men PCIe kan i tillegg sende data begge veier samtidig, noe som AGP ikke kan, derfor blir PCIe reint teoretisk 4x raskere enn 8x.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...