Gå til innhold

TEST: Logitech UltraX


Anbefalte innlegg

Høres ut som ett rart problem, har ingen problemer med å gjøre det du sier med mitt MS Digital Media Pro Keyboard(puh, hvem lager disse navnene?). Ett keyboard man ikke kan holde inne 3 knapper omgangen høres ganske ubrukelig ut, dvs dersom teorien din er korrekt.

 

Det som irriterer med mest i spill med nye tastaturer er windows knappen, dersom jeg blir litt for ivrig hender det dessverre at jeg kommer borti denne :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som irriterer med mest i spill med nye tastaturer er windows knappen, dersom jeg blir litt for ivrig hender det dessverre at jeg kommer borti denne :(

Løsningen til dette problemet er utrolig simpel:

 

1. du trenger en spiss ting. (penn, linjal, kniv eller liknende)

2. du vipper ut windows tasten.

Lenke til kommentar
Høres ut som ett rart problem, har ingen problemer med å gjøre det du sier med mitt MS Digital Media Pro Keyboard(puh, hvem lager disse navnene?). Ett keyboard man ikke kan holde inne 3 knapper omgangen høres ganske ubrukelig ut, dvs dersom teorien din er korrekt.

 

Det som irriterer med mest i spill med nye tastaturer er windows knappen, dersom jeg blir litt for ivrig hender det dessverre at jeg kommer borti denne :(

Hmm, hadde dette problemet i tomb raider-dagene, men har vent meg gasnke godt til det, uansett finnes det mange progs der du kan endre en tast sin funksjon eller disable den, så det er bare disable windowstasten (noen lar deg tilogmed kun disable den når full-scrren applications kjører, dvs spill).

 

AtW

Lenke til kommentar
Noe jeg savner i testen er info om om dette tastaturet er et såkalt "Pipetastatur" Takler det at du holder inne 3 taster samtidig, eller begynner pcen å pipe? Etter at mitt gode gamle siemens nixdorf tastatur tok kvelden har jeg lett etter dette, men finner bare "pipetastatur." Eks: I NFSU2 kan jeg ikke kjøre framover og holde inn NOS-knappen samtidig som jeg svinger. I CS kan jeg ikke liste(shift) meg framover samtidig som jeg bytter våpen.

 

Hvis noen vet om et sånt tastatur, så hadde en PM vært fint :)

Har ikke dette noe med PC-en å gjøre? Trodde det jeg...

For det første, så greide mitt gamle Siemens Nixdorf-tastatur dette perfekt, men når jeg kjøpte meg nytt tastatur og prøvde på samme pcen, så funka dette ikke. Virker som om hvert "trafikkpunkt" har flere taster å ta seg av, og ikke greier like mye trafikk. Dette er sikkert en måte å spare penger på ifra produsenter, da gamle tastatur ikke har disse problemene.

Merkelig, personlig har jeg det motsatt, i "gamle dager" var det mange tastatur som ikke taklet det, nå i de senere år har jeg ikke opplevd dette noen gang.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det med å holde nede X antall taster samtidig er jo et problem som jeg har opplevd så langt tilbake som jeg kan huske på PC. Tror det har noe med "kontroll"-tastene (vet ikke helt hva jeg skal kalle dem...F-tastene, Tab, Caps Lock, Shift, Ctrl, Alt, piltaster, pageup/pagedown, + - * / osv på numpad) vs de vanlige tastene... på gamle tastatur hadde "kontroll"-tastene gjerne en annen farge (mørkebrun vs beige på vanlige?). Om du trykker ned for mange taster av en "type" samtidig, så piper det i PC-speaker, og de siste knappene du trykker ned fungerer ikke :p

 

Enkel måte å reprodusere det på:

Åpne et tekstdokument, eller skriv et nytt et som går over flere linjer. Hold nede f.eks. Caps lock, shift og control samtidig som du prøver å flytte markøren både nedover og bortover samtidig :p

Lenke til kommentar

Wohoo! snakket for kun et par dager siden med en kammerat om hvordan jeg ønsket meg et tastatur som hadde samme type taster som bærbare. Kjøpte meg bærbar når jeg begynte på skolen i år, og har opplevd det samme som han som skrev testen, tastatur av den gamle typen er døden å bruke! Må kjøpe meg et sånt ja! :yes:

Lenke til kommentar
Hvordan er det til spilling av f.eks. fps-spill?

Spiller ganske mye CS. Har aldri vært noen problemer med dette tastaturet, mye lettere å la fingrene gli over tastaturet og treffe knappene med det, enn vanlige tastatur.

 

Beste tastaturet jeg har hatt. Eneste ulempen jeg har sett er at det bråker litt mer enn laptoptastaturet.. Men det gjør alle tastatur med vanlige knapper og.

Endret av torsvb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...