Gå til innhold

TEST: Logitech UltraX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv hatt dette tastaturet i over ett år nå, og er knallfornøyd med det.

Eneste jeg kunne ha tenkt meg å byttet dette med er hvis de laget dette trådløst (må ikke bli større dog).

 

Det passer utrolig bra med resten av oppsettet mitt (Shuttle PC, Samsung 172T skjerm, Logitech MX 900 mus).

 

Ledsene i tastaturet kunne ha vært blå, dog ;)

Lenke til kommentar

Må slenge meg på bølgen jeg og:) Kjøpte dette tastaturet i sommer. Har ikke angret ett eneste sekund! Skriver mye raskere på dette.

Og siden knappene er så flate, så blir det letter å skrive. Er døden å bruke vanlig tastatur.

 

Og til spilling så har jeg ikke hatt noen som helst problemer med å holde inne flere knapper inne osv. Spiller NFSU2, Doom3, HL2 og Farcry jevnlig.

 

Og i tillegg så matcher tastaturet MX500, Hyundai skjermen og Lian Li kabinettet :D

 

Kjøpte mitt hos Digital impuls i Oslo for ca 350kr.

 

 

Alt i alt: :w00t::thumbup::w00t::thumbup:

Endret av MallRaT
Lenke til kommentar
det er negativt i mine øyne at det er ps2-tilkobling

Da blir jeg nødt til å spørre hvorfor.

Fordi at når det er ps2 tilkobling så piper tastaturet om en bruker flere enn to taster samtidig. Bruker en usb tilkobling, så kan en trykke på stort sett alle knappene samtidig uten at det piper.

 

Tror jeg da :D

Skjønner ikke hva alle syter om egentlig. Har aldri vært borti no piping når man trykker på 3 knapper eller flere. Har ikke hørt det av vennene mine heller.

 

Og jeg syns at det bare er bra at de fortsatt lager tastatur med PS/2.

Ville bare vært dumt med USB tastatur. Bortkasta USB plass:)

Har alltid brukt PS/2 tastatur.

 

Det er sikkert brukerfeil :p

Lenke til kommentar
det er negativt i mine øyne at det er ps2-tilkobling

Da blir jeg nødt til å spørre hvorfor.

Fordi at når det er ps2 tilkobling så piper tastaturet om en bruker flere enn to taster samtidig. Bruker en usb tilkobling, så kan en trykke på stort sett alle knappene samtidig uten at det piper.

 

Tror jeg da :D

Skjønner ikke hva alle syter om egentlig. Har aldri vært borti no piping når man trykker på 3 knapper eller flere. Har ikke hørt det av vennene mine heller.

 

Og jeg syns at det bare er bra at de fortsatt lager tastatur med PS/2.

Ville bare vært dumt med USB tastatur. Bortkasta USB plass:)

Har alltid brukt PS/2 tastatur.

 

Det er sikkert brukerfeil :p

hvis du er så glad i ps2 kan du vel bare bruke den adapteren som følger med?

 

usb-->ps2

Lenke til kommentar

Edit: XzYLsiT, jeg tror ikke du får så mange tastatur i METALL, så plast er nok det vanligste. Men dette tastaturet gir absolutt ingen billig plast-følelse hvis det var det du mente.

Det er korrekt, jeg har sett ET tastatur som var laget i aluminum (ja, i Aluminum, det sto spesifisert under at det ikke var et plastatur). Eller sett og sett, jeg har sett at 3dfxcool hadde det inne.

 

Det er har de ikke nå lengre, men de vet kanskje hvor en kan få fatt i slikt.

 

Så til det andre menneskene her inne (med andre ord ikke nødvendigvis til han jeg quota).

 

1. Pipelyder - Har jeg ikke opplevd på mitt. Uansett hvor mange taster jeg har holdt nede.

 

2. Windowstast - Det suger. Derfor har man geniale program som I Hate This Key. Dette programmet gir deg muligheten til å deaktivere de knappene du har lyst til, og ikke bare sånn at de er deaktivert ute i Windows heller. Man kan nemlig konfigurere det programmet til å bare koble ut windowstaster når man kjører fullskjermprogram.

 

3. Spilling. JEg kjøpte mitt (jepp det er korrekt, jeg har et slikt et, nå er katten ute av sekken) fordi at det tastaturet jeg brukte tidligere, et av de gode gamle slagskipene til IBM, ikke var så herlig å spille på (selv om det var en noe nært religiøs opplevelse å skrive på). Jeg har ikke angret. Dette tastaturet er en fryd både til lek (spill) og alvor (skrivearbeid).

 

4. Hurtigtaster: Enig med de fleste, de kunne ha vlagt andre mediaknapper. JEg tar faktisk meg selv i å bruke både e-post og www knappene.

 

5. "klikk-klakk"-lyden - Er den ikke bare deilig da? Jeg er en slik en som skriver hardt på tastaturet. Fattern liker ikke å låne meg hans bærbare datamaskin når jeg en sjelden gang er hjemme for han mener det høres ut som jeg holder på å knuse tastaturet. Men klikk-klakk lyden er vitterlig ikke så utrolig fremtredende på mitt tastatur.

 

6. Mulig problem - Har noen av dere med dette tastaturet begynt å få slitt av bokstaver (altså skriften på tastene)? Jeg har nemlig slitt vekk deler av l-en, samt m-en.

 

7- Alt i alt - Et deilig, ja på det nærmeste sexy, tastatur, brukende til det det meste.

 

Edit: Vil bare ha sagt at det er godt man får flere tester av tastatur og slikt, dette er noe jeg har syntes er en mangelvære på hw.no. RBW, er du forresten nyansatt eller?

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar
Dette tastaturet er beregnet på skrivekomfort og design, til gaming fins det LANGT bedre tastatur en dette, det gir dessuten en dårlig kvalitetsfølelse, og får fort riper/ødelagte taster

 

Les forøvrig testen min i signaturen :)

Fine tester, og du er tydeligvis enig med meg i vurderingen av tastaturet. Hvilket tastatur ville du anbefale til spill, forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...