Gå til innhold

TEST: Logitech UltraX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe jeg savner i testen er info om om dette tastaturet er et såkalt "Pipetastatur" Takler det at du holder inne 3 taster samtidig, eller begynner pcen å pipe? Etter at mitt gode gamle siemens nixdorf tastatur tok kvelden har jeg lett etter dette, men finner bare "pipetastatur." Eks: I NFSU2 kan jeg ikke kjøre framover og holde inn NOS-knappen samtidig som jeg svinger. I CS kan jeg ikke liste(shift) meg framover samtidig som jeg bytter våpen.

 

Hvis noen vet om et sånt tastatur, så hadde en PM vært fint :)

Ja det er et pipetastatur... Kun to knapper samtidig. Har hatt det i en uke nå. Er ellers fornøyd.

 

Alexander

Lenke til kommentar

Jeg har hatt tastaturet i et par uker nå. Har spilt en god del Half-Life 2. Jeg bruker ofte mer enn to knapper på likt (shift for run, W for fram og hopp (control) på likt f.eks.). Ingen piping. (Kanskje det er folk med ti tommeltotter som har problemer med dette? :p)

 

Eneste jeg synes at de kunne endret på er å fjerne Favoritter, Epost og WWW-knappene og heller lagt til Previous, Next og volum. (Når det første skal være slike knapper på et tastatur, så kan de jo gjøre dem nyttige.). Bruker for tiden "Framover"-knappen på min MX500 til å skifte sang. Virker fint det.

 

Minus med den koselige lyden tastene lager? Hah. Syns det er en kjekk lyd jeg.

 

Jeg har prøvd å bruke andre tastatur etter dette, men det føles som jeg må "arbeide" mye mer for å trykke ned knapper på tradisjonelle tastatur.

 

Tastaturet står i stil med ViewSonic VX910 og MX500, så det var en no-brainer.

Endret av sokk
Lenke til kommentar
Hadde de fjerna medie tastene kunne jeg kanskje tatt det, men, det slår nok ikke KeyTronic KT1000 Black ;)

Hvis dette er eneste grunnen til at du ikke kjøper dette tastaturet må jeg si at medietastene på dette tastaturet er så diskret og glir så godt inn i designet av tastaturet at i alle fall ikke jeg verken bruker eller legger merke til de tastene.

 

Tastaturet generelt er jeg veldig fornøyd med, det er en drøm å skrive på og lyden fra tastene plager ikke meg i alle fall, jeg synes mitt gamle Logitech Deluxe Internet (høres flott ut, men det var vel det billigste..) bråket vesentlig mer.

 

Når det gjelder hvor mange taster jeg kan holde inne så er det eneste spillet hvor PCen har laget pipelyd, vært NFSU2, og da har det vært når jeg har holdt inne alle fire piltastene samtidig og det er såpass dumt gjort at det bare er greit at PCen gir fra seg ett pip.

Lenke til kommentar

Et stort minus med dette tastaturet i forhold til et helt plain Logitech Deluxe-keyboard jeg hadde før er at det ikke har volumknapper. Med Deluxe Access-tastaturet vendte jeg meg helt til å kunne justere volumet enkelt og kjapt i spill og filmer, mens med dette må man sette lyden manuelt før hvert spill og evt. justere lyden underveis via spillets/filmens kontroller. Det kunne godt også ha hatt en knapp for å åpne Min Datamaskin.

 

I tillegg var det forrige Deluxe-tastaturet mye mer konfigurerbart enn dette.

 

Men til å skrive på er det helt fantastisk! Og til spill likedan. Har ikke merket noe av dette "pipesyndromet" som noen her nevner. Mange samtidige knappkombinasjoner i spill fungerer helt fint, noe som ikke helt gikk på Deluxe-tastaturet.

 

PS. Dere burde kanskje fikse prisguiden litt på dette tastaturet. Det står ingen nettbutikker oppført som fører dette tastaturet, mens både Netshop, PSdata og MPX har det i produktlisten sin.

 

 

 

Edit: XzYLsiT, jeg tror ikke du får så mange tastatur i METALL, så plast er nok det vanligste. Men dette tastaturet gir absolutt ingen billig plast-følelse hvis det var det du mente.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...