Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

For dårlig TLF linje for ADSL


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjenner en familie jeg har gitt litt PC support opp gjennom tiden.

De har nå 56k modem og hadde kjøpt/bestillt adsl, men telefonlinjen deres var for dårlig så det gikk ikke så bra. De sliter til og med med å koble opp med modemet.

Når de først får kobla opp får de bare 32kbps og blir frakobla igjen etter en liten stund.

 

Det jeg lurer på er om det eksisterer noen internett muligheter som ikke bruker telefonlinjen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på dette, men har hørt at dersom de bestiller ISDN er Telenor pliktig til å levere dette. Hvis linja er for dårlig må Telenor legge ny linje. Så kan man avbestille ISDN for å så bestille ADSL. Som sagt, kan ikke garantere dette.

 

Går jo an å få telenor/bravida til å komme å sjekke linja, de har utstyr for å sjekke støy/tap ol. på linja.

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på dette, men har hørt at dersom de bestiller ISDN er Telenor pliktig til å levere dette. Hvis linja er for dårlig må Telenor legge ny linje. Så kan man avbestille ISDN for å så bestille ADSL. Som sagt, kan ikke garantere dette.

 

Går jo an å få telenor/bravida til å komme å sjekke linja, de har utstyr for å sjekke støy/tap ol. på linja.

:!: :!: HÆHÆHÆÆ Nei her har du hørt feil..

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på dette, men har hørt at dersom de bestiller ISDN er Telenor pliktig til å levere dette. Hvis linja er for dårlig må Telenor legge ny linje. Så kan man avbestille ISDN for å så bestille ADSL. Som sagt, kan ikke garantere dette.

 

Går jo an å få telenor/bravida til å komme å sjekke linja, de har utstyr for å sjekke støy/tap ol. på linja.

:!: :!: HÆHÆHÆÆ Nei her har du hørt feil..

Dette er nok ikke feil. Stjelenor er pliktig til å levere ISDN, og må legge nye kabler hvis det ikke går.

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på dette, men har hørt at dersom de bestiller ISDN er Telenor pliktig til å levere dette. Hvis linja er for dårlig må Telenor legge ny linje. Så kan man avbestille ISDN for å så bestille ADSL. Som sagt, kan ikke garantere dette.

 

Går jo an å få telenor/bravida til å komme å sjekke linja, de har utstyr for å sjekke støy/tap ol. på linja.

:!: :!: HÆHÆHÆÆ Nei her har du hørt feil..

Dette er nok ikke feil. Stjelenor er pliktig til å levere ISDN, og må legge nye kabler hvis det ikke går.

Da må du betale for å få det, bruke det og bli kvitt det...

Du må ikke tro at det er for ingenting man har drevet underskriftskampanjer osv. for å få en annen aktør her. Og når vi endlig har ordnet oss med noen annen som var villig til å satse på distriktet så kommer de med tilbud om ADSL. Men det var først etter at de mistet kundene på dobbel ISDN.....

Lenke til kommentar
Det fines satelitt-alternativ, men de er fremdeles avhengig av at all upstream kommunikasjon går gjennom vanlig modem. Dessuten er det spinndyrt. Hvor lang linje er det snakk om her?

 

-Stigma

Er ikke sikker på hvor lang linja er.

Men går det med ISDN kan jeg jo be dem "prøve" å skaffe det. Det er jo bedre enn 56k modem som jobber på 32kbps og fremdeles ikke virker :p

 

De får en mer eller mindre tilfeldig hastighet når de kobler til med modemet. Har sett det samme i et av nabohusene men de fikk litt over 40kbps. :hrm:

Lenke til kommentar
Jeg bare spør: Har du sjekket Nextgentel og Bluecom om de leverer der? Jeg fikk også beskjed fra Telenor at de ikke kunne levere ADSL til meg pga krøll på linja, men jeg sitter nå her med Nextgentel Bravo, uten problemer...

De hadde pakka ned igjen utstyret og skulle sende det tilbake da jeg kom, men jeg fant en nextgentel mappe en plass på maskina. Virka som det var det de hadde.

Men så nevnte han at de hadde bestillt gjennom "PCsupport" om jeg husker riktig. :hmm:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Kjenner en familie jeg har gitt litt PC support opp gjennom tiden.

De har nå 56k modem og hadde kjøpt/bestillt adsl, men telefonlinjen deres var for dårlig så det gikk ikke så bra. De sliter til og med med å koble opp med modemet.

Når de først får kobla opp får de bare 32kbps og blir frakobla igjen etter en liten stund.

 

Det jeg lurer på er om det eksisterer noen internett muligheter som ikke bruker telefonlinjen...

Altså, dette skjønner jeg ikke noe av.

 

Om du bare får 32Kbps, så er jeg 99% sikker på at familien din prøver å koble opp ved å bruke et helt vanlig modem som sitter i pcen deres. Sjekk om de har nettverkskort, nettverkskabel og om de har fått alt de skal ha av telenor (splitter, adsl broadband modem og programmvaren som skal innstalleres).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...