Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er deres synspunkt på å slippe vekter i gulvet så det smeller? Med det mener jeg en høyde cirka over knehøyde. Jeg ser problemet når man ligger med hantler i flatbenk og skal prøve å legge ned vektene fra liggende posisjon, da er det vanskelig å unngå at de lager litt lyd. En annen ting er det når det ser ut som om folk kaster vektene fra seg i testorus.

 

Der jeg trener nå så er det flere som "legger" vektene veldig brutalt fra seg. For eksempel så var det en gjeng gutter som holdt på med skulderpress med stang (30-40kg). De skal ha for at de virka ivrige og pusha hverandre, men selv om man er utslitt så er det ingen grunn til å slippe 40kg i bakken fra 40cm+. Klarer man å løfte den over hodet så klarer man å legge den forsiktig fra seg også. Det er folk som holder på med 160kg i markløft som klarer å legge fra seg disse uten nevneverdig støy så problemet ligger i viljen.

 

Jeg vet ikke helt hvordan disse vektene der jeg trener nå er bygget, men et sted jeg trente på tidligere var det flere hantler (bygget opp av flere skiver utenpå hverandre, skrudd fast) som lå i et hjørne fordi noen av skivene hadde sprukket. Disse var riktignok en litt eldre modell, men det er jo begrensa hvor godt man får festa metall til metall så slike unødvendige støt kan jo ikke være bra for utstyret i lengden. Eller tar jeg feil? Gulvet får seg vel også en trøkk?

 

Så over til kjernen: Irriterer dere dere over sånt? Ville dere sagt i fra til disse "synderne"? (Jeg kan legge til at dette er et treningssenter som er stort sett ubetjent så det er ikke så lett for eieren å legge merke til dette før det evt er for sent. Eieren er innom noen timer i uka på ettermiddagen. Utenom det så kommer medlemmene seg inn ved hjelp av et nøkkelkort).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...