Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, har ein litt artig opplevelse ang. det å sleppe vekter frå låret til golvet. Var ein svær kar som trente markløft på 120kg++, og han slapp stanga frå ståande stilling kvar gong. Treningstudioet ser jo ut som det er bygd på 90-talet, og tvilar ikkje om det er det heller, og han merka ikkje at heile etasjen rista, for han hadde tidenes høgste musikk på i øyrepluggane sine. Tok jo då ikkje lange tida før ein klok kar gjekk bort å sa ifrå.

Lenke til kommentar

Hva er definisjonen på "et godt, norsk kosthold"? Mange mener jo hvis man har dette i boks, så trenger man ikke tilskudd.

 

Men realiteten er vel at et typisk norsk kosthold består av brødmat (frokost, lunsj, kveldsmat) til de fleste måltider, og en middag, som det eneste måltidet som består av kjøtt/fisk og poteter, ris eller pasta. Eller grandis.

Lenke til kommentar

Et spørsmål. Hvorfor er det så viktig at man får inn flere kalorier enn man forbrenner for å bygge muskler? Kaloriene har ingenting å gjøre med selve musklene, vel ? Eller? Trodde det var hovedsaklig protein. Og at man måtte ha flere kalorier om man ville gå opp i vekt.

Lenke til kommentar

Noen som klarer et beins knebøy? Jeg prøvde meg på det, men jeg klarte ikke engang å løfte meg en milimeter over bakken :p

Forferdelig tungt.

 

Var halvsjuk i påska, og treningssenteret stengte tidlig, så tok ei lita økt heime med bl.a ettbeinsknebøy 10x2. Synst ikkje det er noko vanskelig egentlig:)

Endret av Scarn
Lenke til kommentar
Åssen bør oppvarmingen se ut på en som tar 100kg i knebøy?

 

Går vanligvis:

60kgx10

80x5

100x5

 

Det kommer jo an på hve du har trent før denne øvelsen, indirekte oppvarming ol.

 

10 og 5 er litt heavy, vanligvis bruker man kanskje 5 rep så 3 rep så 2 rep så det du skal.

 

Hvor disse kg ligger kommer vel an på hvilken vekt du begynner på.

Du velger å gå rett på 60 kg, men de som skal trene med 60 kg går rett på for eks 40 kg.

 

 

Jeg ville ha valgt en oppvarming i flere ledd hvis vektene var så høye, dvs skal man benke 250 kg så blir ikke første oppvarmingssett på 200kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...