Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Åssen bør oppvarmingen se ut på en som tar 100kg i knebøy?

 

Går vanligvis:

60kgx10

80x5

100x5

 

Det kommer jo an på hve du har trent før denne øvelsen, indirekte oppvarming ol.

 

10 og 5 er litt heavy, vanligvis bruker man kanskje 5 rep så 3 rep så 2 rep så det du skal.

 

Hvor disse kg ligger kommer vel an på hvilken vekt du begynner på.

Du velger å gå rett på 60 kg, men de som skal trene med 60 kg går rett på for eks 40 kg.

 

 

Jeg ville ha valgt en oppvarming i flere ledd hvis vektene var så høye, dvs skal man benke 250 kg så blir ikke første oppvarmingssett på 200kg.

 

Knebøy er første øvelse i programmet (stronglifts) så har ikke noen øvelser før det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kroppen kan ikke bygge uten noe å bygge med, den nekter også å bygge på underskudd da det er det siste den vil (bruke mer energi)

 

Prøv å bygg en vegg du om du har sementen men ikke mursteinen.

 

 

Så for å få best effekt på muskelbygging må man ha like mye eller mer kalorier enn man forbrenner? Fører ikke det automatisk til at man går opp i vekt... Hva med de som vil trene muskler, og gå ned i vekt? Blir effekten av treningen mindre for de med underskudd, enn de som går i overskudd?

 

Kunne vært litt enklere dette treningsgreiene.... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hvordan er det å trene styrke med pollenallergi? Er det noen fare for at man kan bli syk (da man på en måte trener med en "sykdom")? Jeg merker at jeg er litt slappere for tiden og pusten er litt småtung (må trekke litt dype magedrag innimellom for å hente meg inn igjen (utenom trening altså)). Treningen går for så vidt greit og har ikke merka at jeg har prestert noe dårligere, men tenkte det kunne være greit å om noen har noe å si på det.

 

(Trener mandag, tirsdag, torsdag og fredag og litt jogging innimellom (ofte onsdag og/eller søndag)).

Lenke til kommentar

Eeek skjedde noe med høgre tricpes på trening igår. Tok en liggende curld, en ikke så heftig øvelse. Så kjente jeg stikkende følese, og idag er triceps området ganske sårt. Skal hoppe over 1, kanskje 2 styrke treninger for å lege den.

 

Noen uttøyingstips til triceps?

 

Jeg er for dårlig på uttøying generelt.. Kjenner skuldrene mine bynner å bli "slitne". Så må bli veldig mye flink med uttøying.

Lenke til kommentar

Og skaper mikrotrauma i muskelen slik at den vokser? Usikker her, men mener å ha lest det.

 

Uttøying hjelper ikke direkte mot stølhet. Men det bidrar til å øke blodsirkulasjonen som igjen fører bort avfallsstoffer (melkesyre) fra muskelen. Veldig gunstig f. eks. etter en fotballkamp med nedjogging og uttøying.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...