Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av en eller annen grunn kaster jeg opp når jeg tar kreatin. Gjorde det ikke før, men når jeg blander det ut med vann blir jeg dårlig med engang og må kaste opp. Noen som har opplevd lignende?

Edit:

I min PWO ser jeg at det inneholder 3g kreatin. Den går rett ned uten problemer.

Ikke hørt før, men da burde du kjøpe de i kapsler og se hva som skjer da.

Holder du på de da, så er det ikke kreatinen i seg selv, bare kornene på veg ned som er problemet.

Da burde det skje det samme med annet pupver, fiber eller sukker man rører opp og svelger.

Hvem kjøper kreatin i pulverform i 2015

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en sånn type vekt som kan gi meg svar på antall kg fett, antall kg muskler osv.?

 

.. og til en overkommelig pris.

Minst like nøyaktig som enhver badevekt som inkluderer funksjonene du nevner.

 

post-268618-0-67172300-1443912949_thumb.jpg

 

Prøvde å linke men det fungerte dårlig.

Fåes kjøpt hos x-life for 239kr.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

 

Fettklypa som høna la til bilde av er ikke veldig nøyaktig men vil kunne gi deg pekepinn på progresjon.

 

 

Ja det burde jeg ha skrevet, den er minst like nøyaktig i forhold til selve "tallet" man er ute etter som igjen viser til progresjon.

 

Jeg har også en Tanita men den stiller så ekstreme krav til målingene at jeg ikke orker å bruke den lenger - "back to the fettklyp"

 

Tanita gir et tall og fungerer jo slik sett greit om man er ekstremt nøye, men jeg vil likevel stille større lit til klypa som mer nøyaktig - og den har en meget overkommelig pris :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Hvilke ekstreme krav?

 

Jeg forsket mye på Tanita`n i begynnelsen.

 

Den viste tilnærmet like tall hver dag om jeg fulgte disse kravene :

 

  1. Matinntaket siste halvdel av dagen i forveien var helt identisk, dagen før målingen
  2. ikke mat eller vann overhodet før målingen
  3. et realt besøk på toalettet var helt nødvendig for nøyaktigheten

- Punkt 3 er så vesentlig, og sammtidig vanskelig å ha kontroll over, at jeg valgte å droppe ut.

 

 

Men ja, om man får det til vil tallene være tilnærmet like hver dag - så jeg sier ikke at den ikke "fungerer".

 

Så har vi de mer normale målingene da, si 1 gang i uka :

- Hvordan er væskebalansen i kroppen den dagen kontra for en uke siden, uavhengig om man har vært på toalettet eller ikke?

 

Derfor sluttet jeg å bruke den som fettmåler. Fungerer utmerket som normal badevekt, ikke er den veldig dyr heller.

 

Jeg sverger til fettklypa mi :)

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Har ikke trent så mye stein, men ganske fornøyd med denne så langt. 100kg til skulder og 160cm. Var relativt lett også.

Alternerer du skuldre eller favoriserer du høyreskuldra til den øvelsen?

 

Det blir ikke spesielt mye skuldring, så det blir nok ikke alternering. Får greit opp steiner til 160 uten.

Lenke til kommentar

Føler det er så mange myter og broscience rundt temaet når du skal spise/mange små måltider om dagen, osv.

 

Derfor er jeg nysgjerrig på hva enkelte/Dukien mener om denne saken:

 

http://www.dagbladet.no/2015/10/05/nyheter/eldre/innenriks/helse/eldreomsorg/41352908/

 

"Tidlig middag gjorde de eldre undervektige"

 

Altså 1 vedkommende der har gått fra undervektig på 39 kg til 50 kg pga å flytte middagen 2 timer senere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...