Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

 

 

Hadde vært veldig kjekt med svar på dette, godtfolk!

 

Jeg reiser på samme måte men tar for meg kun en bit av gangen og maks 2-3 uker av gangen, 3 ganger i året. (Mongolia neste :wee: )

 

Det eneste jeg husker fra forrige reise i desember var dårlig samvittighet og et evig jag etter å få trent.

Jeg husker absolutt ingenting annet og håper ikke du går i den samme fella.

Jeg booket på forhånd 5-stjerners hoteller med topp treningsannlegg og har vel aldri trent mer enn jeg gjorde på denne turen, gjerne 2 ganger daglig. Unngikk en del god mat jeg hadde lyst på og det hele var bare tragisk.

 

Tragisk ja, jeg har lært, og som nevnt over her - du henter deg kjapt opp igjen om du tar deg fri.

 

Bestem deg for dette på forhånd og psyk deg opp til det før du reiser slik at du slipper å være "halv mann" på denne reisen som du skal huske for resten av livet.

Kunne ikke sagt det bedre selv!

Ferie er ferie, lar man trening og kosthold styre ferien så må det bli en treningsferie ellers ser det stygt ut som en besettelse man må ta tak i.

Var selv innom en crossfitbox i fjor sommer, deltok på en økt og hadde det gøy. Men det var kun for artighet, å oppleve hvordan andre gjør det rundt om i verden.

 

Det var fine rundstykker til frokost hver dag sammens med syltetøy, pølsefrokoster og anna søppelmat. Bent frem slasking og avslapping.

Nå ble proteininntaket holdt høyt av seg selv, jeg elsker å smake på annet enn norsk mat og dermed fikk jeg uten å tenke så mye på det dekt opp det jeg trenger næring.

Endret av Doofen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Fysiologien for kalsium er uhyre strengt, og det må den være i og med at kalsium er en signaloverfører. Kort fortalt så absorberes kalsium ed passiv diffusjon, men også via en aktiv mettbar mekanisme (tarm). Av den grunn er det tre nøkkelelementer for å opprettholde normal home-tase ; cellemembranen har begrenset permeabilitet for kalsium, ionepumper transporterer kalsium raskt ut av cytosol og at enkelte intracellulære proteiner har som eneste oppgave å binde kalsium.

  •  

  • Toxologistudier så ser man at opp til > 2,5 g per dag tolereres godt. Det er beskrevet situasjoner hvor man også tar kosttilskudd som overstiger totalen, kombinert med vitamin D så øker dette risikoen for hyperkalsemi med nyreskade.

     

 

For oss som ikke forstår gresk, bekrefter du eller avkrefter du at 2 liter melk om dagen er farlig?

 

Men matte kan du vel Corey? :p Juliess skrev at det var 100 mg per dL i melk. 2 L --> 2g og er i øverste siktet. Det er å anta at han i tillegg har andre kostkilder til mat, slik at han plasserer seg i øverste siktet når jeg skrev at opp til 2,5g så går dette trolig fint.

 

Edit: finnes jo kommersielle tester for å gi en viss indikasjon, kan eks ta utgangspunkt i denne : http://www.melk.no/helse-og-livsstil/verktoy/kalsiumkalkulator/

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Det er vel hele poenget med ferien.

De første årene pakket jeg 4kg proteinpulver og 15 shakere og måtte kjøpe shorts og håndklede på ferien.

 

Nå reiser jeg som jeg er og kjøper heller god proteinrik mat på ferie.

 

Da er alt pakket og klart for KOS-ferie.

#fail #har lært

post-64596-0-58809000-1422867330_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe...jepp, min neste tur blir også treningsfri i motsetning til forrige tur.

 

Nå tror jeg det stopper seg selv da jeg ikke kan tenke meg å finne noen treningssenter noe sted i Mongolia...hehe...

 

Men jeg forstår @Debutanten`s bekymring og da. 3 måneder er jo ganske lenge, men jeg tror man kommer til et tidspunkt i en så lang ferie at man glemmer bort å bry seg med det tror jeg.

 

På Kos? Der er det vel strandløfting i barris hver morgen? :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Hadde vært veldig kjekt med svar på dette, godtfolk!

 

Jeg reiser på samme måte men tar for meg kun en bit av gangen og maks 2-3 uker av gangen, 3 ganger i året. (Mongolia neste :wee: )

 

Det eneste jeg husker fra forrige reise i desember var dårlig samvittighet og et evig jag etter å få trent.

Jeg husker absolutt ingenting annet og håper ikke du går i den samme fella.

Jeg booket på forhånd 5-stjerners hoteller med topp treningsannlegg og har vel aldri trent mer enn jeg gjorde på denne turen, gjerne 2 ganger daglig. Unngikk en del god mat jeg hadde lyst på og det hele var bare tragisk.

 

Tragisk ja, jeg har lært, og som nevnt over her - du henter deg kjapt opp igjen om du tar deg fri.

 

Bestem deg for dette på forhånd og psyk deg opp til det før du reiser slik at du slipper å være "halv mann" på denne reisen som du skal huske for resten av livet.

Kunne ikke sagt det bedre selv!

Ferie er ferie, lar man trening og kosthold styre ferien så må det bli en treningsferie ellers ser det stygt ut som en besettelse man må ta tak i.

Var selv innom en crossfitbox i fjor sommer, deltok på en økt og hadde det gøy. Men det var kun for artighet, å oppleve hvordan andre gjør det rundt om i verden.

 

Det var fine rundstykker til frokost hver dag sammens med syltetøy, pølsefrokoster og anna søppelmat. Bent frem slasking og avslapping.

Nå ble proteininntaket holdt høyt av seg selv, jeg elsker å smake på annet enn norsk mat og dermed fikk jeg uten å tenke så mye på det dekt opp det jeg trenger næring.

 

Aight, guys! Takk for feedback.

 

Det kommer til å bli tøft å ikke trene i fire måneder - psykisk sett, og jeg må bare begynne å legge meg av tanken i slutten av sommerferien. Akkurat nå er det nesten så gale at jeg vil droppe reisen for å trene istedenfor! Jeg har blitt helt opphengt i dette her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...