Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Tull og tøys. 500-1000 kr for et nylonplagg er langt over hva jeg vil betale. Kjøper heller 10-20 H&M tights til samme pris...

 

Bruker aldri noe annet enn H&M tights og trener bøy, mark, vendinger, rykk osv alt fra 3 til 6 ganger i uka. Ingen problem. Trenger ikke å dra opp buksa, bare å kjøpe riktig størrelse.

 

Forøvrig kan jeg anbefale dere andre å ikke bry seg så utrolig mye om hva andre mener om hva du har på deg på trening. Så lenge det ikke er skittent eller hullete og faktisk er treningstøy som dekker kroppen er det viktigste hva man gjør på trening spør du meg.

 

Edit: Ser nå at du tror H&M tights er bomullsbukser(?) Eller? Er forøvrig helt enig med det du sier til sist. Bomullsbukser og løse bukser er ikke bra, spesielt ikke om en kjører vektløfterøvelser. Shorts er OK, men kan ofte bli irriterende i bøy og i sitten i vending/rykk.

 

Har et par tights fra hm selv som er helt umulige å bruke etter et par månder. Formen holder seg ikke og de vier seg ut. De glir ned hvis jeg gjør annet enn å stå rett opp og ned selv om det er rett størrelse. Ikke verdt penga.

Jeg har et par billige fra Pierre Robert (kjøpes på matbutikken) og de er veldig bra! Disse er capri og tror det er enklere å få til å sitte skikkelig på enn tights i full lengde.

 

Bruker forøvrig bare billige overdeler. Synes ikke disse i det glatte tekniske stoffet er noe særlig. Har opplevd et par ganger når det blir skikkelig tungt i bøy at stanga starter å gli bak og nedover skulderbladene. Ikke artig! De som selges på Stormberg er helt kurante!

 

Ang det siste avsnittet snakket jeg om helt vanlige joggebukser i bomull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du har noe behov for bicepscurl hvis du er nybegynner. Start heller med de STORE øvelsene som knebøy, mark, benkpress osv for å bygge en god kjerne også kan du fokusere på bicepsen din.

For å si det sånn så er jeg temmelig sterk fra før av.

Har trent på senter en stund i tillegg.

 

Men er ikke helt klok på hva som kjennetegner et godt program enda.

Har fulgt et ganske greit program til nå, men er dritlei øvelsene.

Derfor vil jeg prøve noe nytt.

Lenke til kommentar

Noen skal kan vurdere dette programmet som jeg planlegger å kjøre?

 

Mandag og torsdag:

 

Skulderpress

Kabelroing

Brystpress skråbenk

Bicepscurl

Pushdowns

 

Onsdag

 

Korsrygg + lår/legger og mage

 

Er ganske nybegynner så jeg setter stor pris på tips til endringer.

Veldig uspesifisert med "korsrygg + lår/legger".

Som R3pulsive skriver, sats på de store øvelsene som Knebøy, markløft, roing og benkpress. Jeg vet lite om splitter, men har opplevd at et 3 dagers fullkroppsprogram er optimalt for nybegynnere.

 

Les gjerne begynnelsen av denne tråden, samt de andre som er skrevet til nybegynnere. Anbefaler Stronglift 5x5.

 

Lenke til kommentar
--Snip--

 

Aha, da forstår jeg! Du har nok rett der, jeg har bare hatt mine et par måneder, og da rullerer jeg mellom 5 par. Skal sjekke ut de Pierre Robert tightsene neste gang jeg skal handle inn! :) Så lenge de ikke koster opptil 1000 kr er jeg fornøyd, hehe.

 

Enig med glatt teknisk stoff! Jeg liker helst gamle bomulls t-shirts. Alle som er skeptiske til tights, prøv et par i capri-størrelse, eventuelt noen som går over kneet. Å gå fra en tung bomullsbukse til tights er veldig befriende.

Lenke til kommentar

For å si det sånn så er jeg temmelig sterk fra før av.

Har trent på senter en stund i tillegg.

 

Men er ikke helt klok på hva som kjennetegner et godt program enda.

Har fulgt et ganske greit program til nå, men er dritlei øvelsene.

Derfor vil jeg prøve noe nytt.

Du skrev nybegynner så jeg gikk ut ifra det.

 

Finnes masse programmer om du googler litt, men hvis du har trent en stund og er sterk som du sier så burde du bare finne masse øvelser som du liker også sette dette sammen selv.

 

Er lettere om du kanskje f.eks spesifiserer hvor mange ganger du kan trene i uken og om du vil kjøre 1 eller flere muskelgrupper omgangen.

Lenke til kommentar

Hehe, forumet her er kanskje hakket mer styrkefiksert :p Får spørre på et forum over dammen i stedet ;)

Det er FOR styrkefiksert, de fleste her er født veike...

 

Løping får mye oppmerksomhet i Australia, Sørafrika og NZ faktisk. Vil tro du lettere får svar der ja. Ellers kan du sende Patrick123 pm, kanskje han kan svare deg. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjørte min første ordentlige styrkeøkt med vekter noensinne i morges. Selv om målet mitt er økt styrke, så brukte jeg Akses "høyvolumprogram for nybegynnere" bare for å begynne et sted.

 

Det som er så rart er at jeg ikke kjenner noe som helst nå, ikke støl eller noenting :huh:

 

Det eneste som skilte meg fra programmet var at jeg brukte lang tid mellom øvelsene på å finne ut hvordan jeg gjorde dem, og at jeg hoppet over bryst/triceps-delen bortsettfra benkpress (hadde ikke lest meg opp på hvordan øvelsene skulle gjøres). Valgte vekter slik at jeg makset på oppgitte reps, og følte at alt gikk rett for seg. :hmm:

 

Gjør jeg noe veldig feil? Eller har jeg bare uvanlig god restitusjons-evne? :confused:

Risikerer jeg å ødelegge progresjonen dersom jeg kjører en ny økt i morgen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...