Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Fader så fett langrenn er når man går fra klassisk teknikk og over til skøyting. Har blitt helt hekta på det. Funker knall som kardio og greit mye morsommere enn mølla i vinter.

Har begynt smått å trene langrenn nå. har ikke gått siden jeg var liten og det kjennes godt i kroppen. teknikken er elendig. men har du noen tips til å få bedre utholdenhet i overkroppen? hjelper såklart å gå langrenn, men tenkte på å trene den litt ekstra utenom. siden jeg blir pudding ganske fort og enda har mye å gå på i beina.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første man burde gjøre er å lese seg opp på teknikk og hvordan man kan få maksimalt ut av hvert stavtak. Finnes hundrevis av artikler og videoer som går på akkurat det. Så er det bare å trene masse, fokusere på teknikk og stake mye. Tren styrkeøvelser som chins, nedtrekk, franskpress og øvelser som går på kjernemuskulaturen. Det gjelder å bli sterke i triceps, mage og rygg om det er staking som er problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.runnersworld.com/running-shoes/take-wet-test-learn-your-foot-type

 

Høh... Har aldri hatt problemer og har alltid løpt med vanlige sko, men med denne testen fikk jeg "high arch" noe som tyder på at jeg underpronerer. Er dette egentlig et problem på noen måte? Kan jeg risikere belastningsskader i framtiden?

 

"If it ain't broken don't fix it".

 

Dersom du har løpt lenge og ikke føler noe ubehag i fotblad, ankler, legger eller knær ser jeg ingen grunn til at du skal gå over til noe annet. Spørsmålet er vel hvor lenge du har løpt?

 

Hilsen forumets kondisjonsalibi :fun:

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Misunnelig der da jeg rett og slett ikke er en frokostmenneske, elsker å chille med en kopp kaffe så gjøre mitt og spiser da dagens første måltid i lunsjpausen rundt klokken 11 30 - 12 00. Hovedproblemet mitt er at selv en eple kan gjøre meg relativt småmett i flere timer.

 

Selvsagt kan man drikke kalorier, så yppet meg på sjokomelk men gikk rundt kvalm på skolen så gav opp det. Det var da jeg introduserte meg selv for Snickers og lignende. <3

Lenke til kommentar

Det er rett og slett bare en treningssak, jeg lover dere. Kunne gå i 4-5 timer uten å bli sulten fra jeg sto opp før. Nøkkelen til å bli vandt til å ta i seg mat om morgenen er å introdusere kalorier litt etter litt, på veldig lettspiselig måte.

Først begynte jeg med et glass appelsinjuice og et lite glass biola

Deretter la jeg på en liten tekopp med nøtter

Deretter la jeg på en acitvia yoghurt

Og da kunne jeg begynne å spise et par skiver til også.

Voila. Det går mye lettere om man spiser små mengder med mye forskjellig mat, og trener seg opp litt etter litt. Er klar over at mange liker periodisk faste o.l, men har rett og slett problemer med å få i meg nok kalorier gjennom dagen om jeg ikke spiser frokost. Frokostspising hjelper meg å bli sulten igjen til lunsj også, istedenfor å komme i en eller annen modus som gjør at jeg kan holde uten mat i en evighet.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Så kan man risikere å bli matlei! Spiste akkurat 50 gram sjokolade med kakao+melk og sitter nå med hold. :(

 

Jaja, så lenge Manchester vinner i dag så er jeg mister happy, så får jeg heller få mer vondt i magen når jeg skal se hobbiten og trøkke i meg enda mer smågodt.

 

(Når jeg leser mine egne setninger ovenfor så blir jeg egentlig ganske så flau.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...