Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Planen var egentlig å gå ned til 10 % fett og deretter avansere til en stabil vekt på 78 kg der jeg trener, spiser sunn mat og prøver å vokse. Akkurat nå føler jeg meg mer feit enn tynn, har en god del fett på kroppen som jeg ønsker å få vekk. Men om det er bedre å først gå opp noen kilo før jeg kutter i fettprosent får jeg vel gjøre det. Er egentlig litt ironisk, alle i min vennekrets ser liksom på meg som en fyr med noen kilo for mye, har fått høre det mange ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Planen var egentlig å gå ned til 10 % fett og deretter avansere til en stabil vekt på 78 kg der jeg trener, spiser sunn mat og prøver å vokse. Akkurat nå føler jeg meg mer feit enn tynn, har en god del fett på kroppen som jeg ønsker å få vekk. Men om det er bedre å først gå opp noen kilo før jeg kutter i fettprosent får jeg vel gjøre det. Er egentlig litt ironisk, alle i min vennekrets ser liksom på meg som en fyr med noen kilo for mye, har fått høre det mange ganger.

 

Lettere å bli stor om du er vant med å spise mye og viss du allerede er litt stor. Gjør som de andre her sier, spis mye, tren hardt og bli stor, og fjern deretter fett du ikke vil ha der.

 

But this is just my advice. You can do whatever the FUCK you want to do!

Endret av Diskutant
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis du har nok overflødig fett til at folk legger merke til det, synes jeg ikke nødvendigvis at du burde spise mye. Legg deg heller på et moderat overskudd i noen måneder (i hvert fall til over nyttår, så slipper du å tenke over å ikke spise for mye når det er jul/nyttårsfeiringer på gang) og tren styrke. Jeg gjetter på at siden du veier så lite med den kroppshøyden og fortsatt ser litt tjukk ut, at du ikke har mye erfaring med styrketrening, så kjør et nybegynnerprogram som f.eks Starting Strength.

Lenke til kommentar

Hvis du har nok overflødig fett til at folk legger merke til det, synes jeg ikke nødvendigvis at du burde spise mye. Legg deg heller på et moderat overskudd i noen måneder (i hvert fall til over nyttår, så slipper du å tenke over å ikke spise for mye når det er jul/nyttårsfeiringer på gang) og tren styrke. Jeg gjetter på at siden du veier så lite med den kroppshøyden og fortsatt ser litt tjukk ut, at du ikke har mye erfaring med styrketrening, så kjør et nybegynnerprogram som f.eks Starting Strength.

 

Når jeg sier mye mener jeg sånn at du er i overskudd, sånn at det er sagt.

Lenke til kommentar

Her er et bilde, ville dere prioritert å gå opp i vekt før dere minsket fettprosenten eller først minske fett prosenten før jeg går opp igjen med fettfri mat?

 

http://bildr.no/view/RVllWWNw

 

 

Har trent litt styrke, tar feks 80 i benk og 12 chins.

Synes du skal gaine mer vekt spise mer men smart/sunt og trene mye styrke. Siden kan du gå med underskudd og lange cardioøkter når du vil minske fett.

 

Det er min mening iaf.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

20 er ikke så høyt. Er lav fettprosent det samme som veltrent og nice "aestethics? Hva med de som er naturlig tynn?

Jeg synes 20 er forholdsvis høyt. Lav fettprosent vil jeg si er under 12%. Hva som er estetisk pent er jo forskjellig fra person til person. Jeg liker høy muskelmasse med normal fettprosent.

Lenke til kommentar

 

Jeg synes 20 er forholdsvis høyt. Lav fettprosent vil jeg si er under 12%. Hva som er estetisk pent er jo forskjellig fra person til person. Jeg liker høy muskelmasse med normal fettprosent.

 

Enig. Bf% ned under 8% synes jeg ikke er så pent, det blir for mye. I tillegg føler jeg man ser større og sterkere ut om man er bøff og med enn bf% på 12-15-ish.

Lenke til kommentar

Her er et bilde, ville dere prioritert å gå opp i vekt før dere minsket fettprosenten eller først minske fett prosenten før jeg går opp igjen med fettfri mat?

 

http://bildr.no/view/RVllWWNw

 

 

Har trent litt styrke, tar feks 80 i benk og 12 chins.

 

Bulk! Om du vil ha synlige muskler, gå for høyrep og mange sett, til du blir så utslitt i musklene at de blir ubrukelige i hverdagslige ting som å åpne ei passe tung dør eller ta av/på skjorter etter tricepstrening.

 

Leste at du vil holde vekta di stabil på 78 kg, men for det første kommer du til å se spinkel ut. For det andre vil du ikke klare å holde deg stabil om du øker i muskelmasse.

 

20 er ikke så høyt. Er lav fettprosent det samme som veltrent og nice "aestethics? Hva med de som er naturlig tynn?

 

20% er veldig høyt i treningssammenheng. Når du kommer til 20% under bulking, vil man som regel begynne å deffe igjen fordi det går forbi et punkt hvor du begynner å se tjukk ut heller enn sterk og godt trent.

 

Det aesthetics angår, er de fleste aesthetic-bodybuilderne rundt 5-8% kroppsfett. F.eks Jeff Seid ligger mellom 5-6% året rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...