Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

R3pulsive: Du har hengt rundt her så lenge at du burde vite bedre enn å tro at man må spise ofte for å opprettholde forbrenningen. Det var ikke meningen å være SÅÅÅÅÅ overdreven i skrivemåten men det var litt morsomt å lese et så bastant innlegg om forbrenning enda det har vært debattert opp og i mente her i tråden de to siste årene...

 

Ja ok, det var litt meningen å overdrive da. Men sånn er vi nordnorske folk, overdrivelser er moro med gøy :D

 

 

Additiv: En dag fikk æ en auar så stor at når æ drog han opp av havet så såg æ rauskjemret av han... På hemmelen... :D

Lenke til kommentar

R3pulsive: Du har hengt rundt her så lenge at du burde vite bedre enn å tro at man må spise ofte for å opprettholde forbrenningen. Det var ikke meningen å være SÅÅÅÅÅ overdreven i skrivemåten men det var litt morsomt å lese et så bastant innlegg om forbrenning enda det har vært debattert opp og i mente her i tråden de to siste årene...

 

Ja ok, det var litt meningen å overdrive da. Men sånn er vi nordnorske folk, overdrivelser er moro med gøy :D

 

 

Additiv: En dag fikk æ en auar så stor at når æ drog han opp av havet så såg æ rauskjemret av han... På hemmelen... :D

Har vært her en stund, men driver som regel og bare skumleser hvis jeg ikke har spurt om noe elns. Men ja.

 

Bildet ligger i førstepost under "relaterte bilder"

Dersom du vil opp i vekt, trener styrke: 1,5-1,9g/fettfri kg kroppsmasse. Ish.

 

Nå veit ikke jeg akkuratt fettprosenten min men er vel rundt 12% ish og jeg veier 76kg. Så hvis jeg ikke er på bærtur så blir vel det rundt 10kg fett? Så jeg trenger ca 110-130g proteiner?

Lenke til kommentar

Jobber med en som trener moderat men spiser klokt. I hvertfall i følge han selv.

Kun væske (kaffe/vann) fra morgen til ettermiddag, også spiser han seg mett på proteiner og grønnsaker til middag. Kan til nød spise kvelds også hvis det er behov.

Teorien er at man skal forbrenne gjennom hele dagen.

Andre som har prøvd dette?

Lenke til kommentar

Jobber med en som trener moderat men spiser klokt. I hvertfall i følge han selv.

Kun væske (kaffe/vann) fra morgen til ettermiddag, også spiser han seg mett på proteiner og grønnsaker til middag. Kan til nød spise kvelds også hvis det er behov.

Teorien er at man skal forbrenne gjennom hele dagen.

Andre som har prøvd dette?

Det kalles periodisk faste, og fyren kombinerer det med PSMF. Egentlig ikke noe nytt...
Lenke til kommentar

Du kan leve uten dietære karbohydrater, men ikke uten fett. Du kan leve på svært lite fett, ettersom protein gjennom glukoneogenese og deretter lipogenese kan bli lipider, men du er fortsatt avhengig av å få i deg essensielle fettsyrer. Fett er viktigere enn karbohydrater, ettersom fett har flere funksjoner i kroppen, men de aller fleste vil fungere best på noe karbohydrater også.

 

Ellers er vel selve effekten av faste omstridt (COME AT ME NOW). Det minimerer tidsrommet hvor det er mulig å gjøre kostholdsmessige fuckups, men dersom man allerede trener decent vil insulinsensitiviteten allerede være god, fettforbrenningen går tross alt hele døgnet (takk til Doof), og med mindre inntaket av karbohydrater overgår mengden man kan forbruke vil det ikke være behov for å lagre disse som fett heller. Uansett, PF er kult fordi man kan spise som et troll hver gang og fremdeles holde seg innenfor kalorirammen. Det er bare ikke mædvilteffektivt og er noe man skal påtvinge seg selv dersom man elsker frokosten sin.

 

Jeg gjør jo det! :D Jeg drukner nesten i multer!

 

Vil du bytte det mot en katt? En kilo katt mot et kilo molter? Kan tilby i alle farger og aldre!

Endret av Anaio
Lenke til kommentar

Jeg er glemsk, og jeg fant ikke noe i førsteposten om det heller. Burde vel kanskje legge inn noe om det.

 

Hva er det beste proteinpulveret. Ikke med tanke på smak, men kvalitet? Har lest ørten diskusjoner om hva som er riktig av råvarer og behandling osv, men husker ikke navnet på proteinet.

 

Tenker på å ta en Sverige-tur til helgen og få kjøpt inn ei bøtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...