Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner deg godt discostu.

 

Mye av skrekken og opphavet blandt motstanderne her er en som tok livet av seg som 18-åring fordi han ble sprø av å gå på dette. Er flere som får ødelagte liv av det og ikke klarer å tenke seg til det på egenhånd.

 

Jeg er motstander av forbud mot de fleste ting som kun skader en selv, og mener at forbud ofte gjør ting verre. Ta f.eks cannabis forbudet. Det eneste forbudet gjør er at vi ikke kan forske på det, fordi det er ulovlig å være i besittelse av det. Og for at man enklere skal få det over grensen lager man det i nye farlige syntetiske former som er mer dødelige enn det opprinnelige stoffet de først forbød.

 

Folk kommer til å bole, ruse seg, kjøre over fartsgrensen med bil og alle mulige ting i all tid, forbud eller ikke forbud. Alkoholforbudet stoppet ikke folk i å drikke, det bare ga svartemarkedet enorm påvirkningskraft.

Endret av hfthomas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes boling burde bli lovlig under kontrollerte former. Man går til fastlegen sin og sier at man vil bole seg, legen tar fysiske og psykiske tester for å se om personene er skikket til dette. Også tar legen å administrerer dosene og overvåker fysikken og psyken på brukeren igjennom en kur. Kan gjerne gjøres parallelt med personlig trener. Det vil selvsagt komme på legeattesten at personen har brukt bol (hvis h*n skal stille i en form for idrett elns..)

 

 

Bol har et ufortjent dårlig rykte pga de få som har overdrevet/hatt svak psyke i utgangspunktet og endt opp i media. Med vill gjetting tror jeg at over 20% av norges befolkning bruker eller ha brukt bol og lever et helt normalt liv ellers uten noen skader. Men det er når folk går på for lange kurer/bruker urent dop/egentlig ikke har råd og ender opp i feil kretser at det går galt og media får høre om det..

Lenke til kommentar

Syns faktisk lite om ulovligjøring av doping. Bolegutta må da få lov til å gjøre som de vil med sin egen kropp, akuratt som fettsekker velger å ete seg store. Burde bura inn fettsekker også, på grunnlag av at de spiser seg for store...

I Japan er det ulovlig å være feit.

Hvis du er over 40 år og har en midje på 85 cm (90 cm for kvinner) bryter man loven.

 

http://www.globalpost.com/dispatch/japan/091109/fat-japan-youre-breaking-the-law

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bol har et ufortjent dårlig rykte pga de få som har overdrevet/hatt svak psyke i utgangspunktet og endt opp i media. Med vill gjetting tror jeg at over 20% av norges befolkning bruker eller ha brukt bol og lever et helt normalt liv ellers uten noen skader. Men det er når folk går på for lange kurer/bruker urent dop/egentlig ikke har råd og ender opp i feil kretser at det går galt og media får høre om det..

Unnskyld meg, men 20%???? Haha, det er vel ikke 20% av befolkningen som trener styrke engang..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

"I en undersøkelse blant ungdom på sesjon i 2009 oppga 2,9 prosent at de brukte eller hadde brukt doping. En undersøkelse blant seks videregående skoler i Oslo i 2008 kom frem til at 4,7 prosent av de spurte hadde brukt anabole steroider."

 

Nå er dette ungdom, så blir jo et større antall når man regner med voksne. Vet ikke om dette er fra anonyme undersøkelser.

http://www.aftenposten.no/nyheter/Styrker-arbeidet-mot-boling-7171881.html

Lenke til kommentar

Med vill gjetting tror jeg at over 20% av norges befolkning bruker eller ha brukt bol.

Du vet at 20% av Norges befolkning ~1 million mennesker ikkesant?

Tviler sterkt på at det er så mange som bruker/har brukt bol. Ikke i nærheten engang.

 

Men, er det noen som har peil på kosthold?

Jeg trener ca 3-7 ganger i uken (utholdenhet/styrke) og kunne godt tenkt meg å gå opp 2-4kg, mens jeg samtidig blir kvitt litt fett rundt magen. Er 179 og veier 70-71, så ikke fryktelig mye fett det er snakk om men vil ha det bort. Og har på følelsen at riktig kosthold/mat er viktig.

Lenke til kommentar

Regner med flyers er lokal slang for flyes? :p

 

På beindagen din ville jeg byttet ut en quad-isolasjonsøvelse (extensions) med en hamstringisolator. Sannsynligvis trenger hamstringene dine mer isolasjon enn quads, som får juling nok i bøyen. Kanskje være snill med skuldrene og ta med en øvelse for bakside skulder? Fremoverlent sidehev eller facepulls?

 

Ellers en tipp topp konge splitt.

fremover lent sidehev.

 

Spurte over forskjellen mellom side raises og laterals. Veksler mellom å stå rett og sakte rett ut fra skuldrene.

 

ELler fremoverlent med ryggen og enten armene rett ut eller bøy i skuldra så armene går litt frem.

 

Betyr vel at jeg har den øvelsen hvis jeg forstår deg rett

 

Takk for svar forresten :) flyers er slang ja:p

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Trener du hver eneste dag? Er ikke det litt voldsomt?

vAr den ment til meg?

 

HAr fri en dag i uka, eller det er kardio den dagen. Men har fri i styrke treninga.

 

Du synes ikke jeg svarte godt nok? :)

 

 

 

Neida, jeg svarte ikke veldig utfyllende, har ikke supergod tid for tiden. Beklager det. Håper du får lengre svar av andre :)

 

hehe spurte her før jeg så svaret ditt. Vil bare sette sammen et progeam med øvelser jeg liker. Og kjøre isolasjon i tillegg.

 

Men samtidig beholde alle gode base øvelser

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg forstår beskrivelsen din henrikrox, men det er snakk om å treffe baksiden av skuldrene :)

Ja er maks dårlig på å forklare. Pluss jeg er på trening og bruker tlf. Men ja. Med den fremoverlent så tar jeg baksiden av skuldra:) tar akkurat den du linka til. Alternert mellom den og da jeg står med rett rygg. Men skal.bare ta fremoverlent siden jeg har nok øvelser på forsiden av skuldre.

 

Burde jeg legge dumbell shrugs på rygg eller skuldre. Siden den trener skuldre men og lats?

 

FArns stavekontroll

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...