Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

I dag har Stortinget vedtatt å kriminalisere doping, sånn FYI.

 

I praksis betyr det at det i dag er fritt fram å dope seg. Private har nå ikke lov til å teste lengre (fordi det er ulovlig, og da er det en politioppgave å bekjempe), og politiet kommer definitivt ikke til å prioritere det.

 

Smarte greier...

 

Forbuds-Norge er virkelig ute å kjører når det kommer til disse tingene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal gå til innkjøp av foam roller og lacrosseball. Noen innspill til hva og hvor dette burde kjøpes på enkles mulig vis til lavest pris? Frakten på ebay ender opp på ca. 45 dollar, så hvis det finnes billigere alternativer i Norge setter jeg stor pris på tips :)

Lenke til kommentar

I dag har Stortinget vedtatt å kriminalisere doping, sånn FYI.

I praksis betyr det at det i dag er fritt fram å dope seg. Private har nå ikke lov til å teste lengre (fordi det er ulovlig, og da er det en politioppgave å bekjempe), og politiet kommer definitivt ikke til å prioritere det.

Smarte greier...

Vil dette si at Antidoping Norge ikke lenger kan ta prøver? Eller er det særskilte regler for idrettslag?

 

Du kan få en stor foam roller fra Casall på Gymgrossisten for 499 http://gymgrossisten...oll-black-large , og den funker helt greit.

Er den hard?

 

Lacrosse-baller på eBay er helt greit.

http://www.ebay.com/itm/2-White-New-Champion-Official-Lacrosse-Game-Balls-NFHS-NCAA-Stamp-/130712661687?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e6f14eeb7

ev.

http://www.ebay.com/itm/debeer-Gait-White-Lacrosse-Balls-3-Pack-NCAA-NFHS-specs-NEW-/190824476192?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c6e066e20

Man trenger stort sett kun 3, så multipler av 3 er vel å foretrekke.

Lenke til kommentar

I dag har Stortinget vedtatt å kriminalisere doping, sånn FYI.

 

I praksis betyr det at det i dag er fritt fram å dope seg. Private har nå ikke lov til å teste lengre (fordi det er ulovlig, og da er det en politioppgave å bekjempe), og politiet kommer definitivt ikke til å prioritere det.

 

Smarte greier...

 

Men er det da sånn at treningssenter som ikke tillater doping fortsatt ikke kan foreta tester for også sende dem til politiet? Eller blir dette kun en sak for politiet utelukkende?

Lenke til kommentar

 

Vil dette si at Antidoping Norge ikke lenger kan ta prøver? Eller er det særskilte regler for idrettslag?

Jeg er litt usikker, men jeg mener å ha lest det vil være andre regler for idrettslag/organisert idrett, ja.

 

 

 

Men er det da sånn at treningssenter som ikke tillater doping fortsatt ikke kan foreta tester for også sende dem til politiet? Eller blir dette kun en sak for politiet utelukkende?

Sånn som jeg har forstått det kan man ikke ha dopingtester overhodet, med mindre man får samtykke der og da. Man kan ikke gi forhåndssamtykke for dopingtest.

Lenke til kommentar

Er det noe forskjell på side raises mot lateral raises. Eller samme øvelse med forskjellige navn. Finnes jo mange forskjellige utgaver av denne. Vekter foran deg, til siden, grep, hvordan vektene står etc.

 

Vil det være ok å legge inn sittende dumbbell shrugs sammen med raises/laterals

Lenke til kommentar

Forresten jeg fikk litt pes for å ha for mange øvelser på bryst før, så har kommet med en revidert utgave. Som jeg håper folk gidder å ta en titt på og kommer med sin mening.

 

Tanken bak er tunge base øvelser, bare lurer på hva som er bra, hva som kunne vært kuttet ut osv. Har tatt øvelser jeg trives best med, og som fungerer godt for meg. Men lurer på om det er noen viktige jeg går glipp av, eller om jeg har noen som kan fjernes.

 

Legger ved en pdf, så slipper jeg å copy/paste inn her, som sagt, setter pris på det

 

Treningsprogram.pdf

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Regner med flyers er lokal slang for flyes? :p

 

På beindagen din ville jeg byttet ut en quad-isolasjonsøvelse (extensions) med en hamstringisolator. Sannsynligvis trenger hamstringene dine mer isolasjon enn quads, som får juling nok i bøyen. Kanskje være snill med skuldrene og ta med en øvelse for bakside skulder? Fremoverlent sidehev eller facepulls?

 

Ellers en tipp topp konge splitt.

Lenke til kommentar

I dag oppdaga eg den hittil beste måten å makse i markløft på, teknikken fungerer truleg i andre tunge øvingar også:

- Ta to dagar treningsfri der du et kake og andre godsaker og pass på å få rikeleg søvn

- Få tilbake eksamensresultat som er dårlegare enn forventa, og bli forbanna.

- Gå til treningssenteret og maks i markløft, eller andre øvingar.

- Etterpå er du sliten og fornøgd med pers i markløft, og kan fokusere på neste eksamen.

Gjenta teknikken ved utlevering av neste eksamensresultat, dersom du vil makse på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag oppdaga eg den hittil beste måten å makse i markløft på, teknikken fungerer truleg i andre tunge øvingar også:

- Ta to dagar treningsfri der du et kake og andre godsaker og pass på å få rikeleg søvn

- Få tilbake eksamensresultat som er dårlegare enn forventa, og bli forbanna.

- Gå til treningssenteret og maks i markløft, eller andre øvingar.

- Etterpå er du sliten og fornøgd med pers i markløft, og kan fokusere på neste eksamen.

Gjenta teknikken ved utlevering av neste eksamensresultat, dersom du vil makse på nytt.

 

Takk for tipset. Nå slipper jeg å lese til de siste eksamenene mine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...