Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg har vært i kaloriunderskudd siden september i fjor, og har trent styrke siden februar, og begynner først nå å merke at jeg ikke har mye igjen å gå på. Man får gjort mye når man er nybegynner.

 

Slik er forøvrig utviklingen per dags dato:

 

post-116985-0-15679900-1370038727_thumb.png

Dat graph!

Det er 5 reps?

(Tror jeg har spurt om dette før ...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

begynte å trene for 3 mnd siden nå og jeg har ikke brukt noe kostholdtilskudd i det hele tatt. men i dag prøvde jeg for første gang pre-workout, den het fu#ed up eller no. det er noe av det merkligste jeg har prøvd. fra 140 til 200 i beinpress, fra 60 til 100 i leg extencions. fra 75 til 100 i knebøy. 65 til 75 i benkpress. alle øvelsene jeg tok så hadde jeg økt en god del, dette kan umulig være sunt?!

hva er ulemper og hva er fordelene med pre-workout?

 

Fucked Up er meget dårlig iforhold til mange andre preworkouts. Hvis du tester noen av de bra kommer du til å merke enda større forskjell. Og nei er ikke bare placebo effekt som en annen sa.

Lenke til kommentar

Kan du utdype?

begynte å trene for 3 mnd siden nå og jeg har ikke brukt noe kostholdtilskudd i det hele tatt. men i dag prøvde jeg for første gang pre-workout, den het fu#ed up eller no. det er noe av det merkligste jeg har prøvd. fra 140 til 200 i beinpress, fra 60 til 100 i leg extencions. fra 75 til 100 i knebøy. 65 til 75 i benkpress. alle øvelsene jeg tok så hadde jeg økt en god del, dette kan umulig være sunt?!

hva er ulemper og hva er fordelene med pre-workout?

@placebo

 

En som sa han hadde testet pre workout. Også sa at han hadde skikkelig bra effekt. Løftet mer, fler reps etc. Også kommenterer neste: Placebo.

 

Og pre workout så er det nok litt placebo effekt, men når du aldri har fått i deg noe annet enn det du finner i butikken så yter du mer med pre workouts.

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar

Du går ikke opp 10+% i styrke i alt av PWO, litt mer fokus. litt mer energi og litt mer pump ja men noe vidundermiddel er det ikke. (Ps. de man får kjøpt i norge er sammenlignbare med kaffe)

 

Tilfeldighetene har hatt det til at jeg ikke har brukt pwo på noen 1pr-forsøk de siste par månedene, hadde jeg kunne legge til 50+kg på totalen min med pwo i kroppen, aldri i verden.

Lenke til kommentar

En som sa han hadde testet pre workout. Også sa at han hadde skikkelig bra effekt. Løftet mer, fler reps etc. Også kommenterer neste: Placebo.

 

Og pre workout så er det nok litt placebo effekt, men når du aldri har fått i deg noe annet enn det du finner i butikken så yter du mer med pre workouts.

Det er placebo så det ryker etter. Man har forventninger til et produkt mange prater bra om og forventer samme effekt og voilà.

Jeg for min del synes preworkouts er no drit. Jeg blir bare ukonsentrert og får ikke til en dritt.

Da er mer moro å OVERdosere det og heller bruke det som et lett amfetamintype dop :mrgreen:

Craze f.eks... Tar du seks syv scoops blir du i JÆÆÆVLIG mye bedre humør :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er placebo så det ryker etter. Man har forventninger til et produkt mange prater bra om og forventer samme effekt og voilà.

Jeg for min del synes preworkouts er no drit. Jeg blir bare ukonsentrert og får ikke til en dritt.

Da er mer moro å OVERdosere det og heller bruke det som et lett amfetamintype dop :mrgreen:

Craze f.eks... Tar du seks syv scoops blir du i JÆÆÆVLIG mye bedre humør :p

 

Smaken er som baken, delt. Og uansett mange jeg har hørt som er driiiiit bra som ikke er det. Men du får tro hva du vil.

Lenke til kommentar

Heheh han der Sergey Smolov altså, her syntes jeg at 7*5 120kg var drit igår også vil han at jeg skal ta 10*3 127,5kg idag med enda mer sarva ben.

 

Eller det var litt løgn, quads/glutes/hamstrings føles faktisk mindre stive idag enn før trening igår, sykt hvor tilpasningsdyktig menneskekroppen egentlig er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fem reps på alt utenom power clean, hvor det er tre reps.

Sterk bøy! Hva har skjedd med marken? Skulle jo tro den fint lå oppunder 150 med den bøyen ...

 

Heheh han der Sergey Smolov altså, her syntes jeg at 7*5 120kg var drit igår også vil han at jeg skal ta 10*3 127,5kg idag med enda mer sarva ben.

Eller det var litt løgn, quads/glutes/hamstrings føles faktisk mindre stive idag enn før trening igår, sykt hvor tilpasningsdyktig menneskekroppen egentlig er.

Det er en grunn til at det anses som et tungt program. :p Hehe.

Hvis du tar knebøy hver dag lenge nok vil du nok til slutt bli vant med det. Mulig man vil ha en periode hvor styrken går nedover. Hadde vært morsomt å prøve en gang.

Lenke til kommentar

Styrken går nok ikke nedover, er nok heller mest psykisk i starten når både kropp og muskulatur føles helt jævlig. :p

 

Ble btw ferdig med første av den fire uker lange base-microcyclen idag, blir spennende og se hvordan det går når jeg skal gjøre det samme neste uke bare med 10kg ekstra på alt.

Lenke til kommentar

Sterk bøy! Hva har skjedd med marken? Skulle jo tro den fint lå oppunder 150 med den bøyen ...

 

Si det. Jeg var nok noe tidlig ute med å gå til "tredje fase" (hvor det er tre treningsdager mellom hver økt med mark) av Starting Strength-programmet, men jeg har nok også bein som er veldig sterke i forhold til resten av kroppen.

Lenke til kommentar

Idag har jeg sikkert drukket 5 liter til nå, hadde jeg drukket en halv liter mindre hadde jeg garantert hatt en heidundranes hodepine akkurat nå.

 

Hjelper ikke at det er 20+grader ute eller at jeg var to timer på gymmen i 30+ uten aircon etc. har sikkert svettet over to liter iløpet av dagen :p

Lenke til kommentar

Jeg drikke minst 4 liter vann hver eneste dag (+1 liter melk)! Drikker jeg ikke når jeg er tørst så får jeg vondt i hodet etter veldig kort tid.

Er også varmere og svettere enn folk flest, så det hjelper vel også med å holde meg tørst.

 

Hadde jeg drukket så lite som 2 liter så hadde jeg vel vært død... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg drikke minst 4 liter vann hver eneste dag (+1 liter melk)! Drikker jeg ikke når jeg er tørst så får jeg vondt i hodet etter veldig kort tid.

Er også varmere og svettere enn folk flest, så det hjelper vel også med å holde meg tørst.

 

Hadde jeg drukket så lite som 2 liter så hadde jeg vel vært død... :)

Kjenner meg igjen. :p

Lenke til kommentar

Jeg drikke minst 4 liter vann hver eneste dag (+1 liter melk)! Drikker jeg ikke når jeg er tørst så får jeg vondt i hodet etter veldig kort tid.

Er også varmere og svettere enn folk flest, så det hjelper vel også med å holde meg tørst.

 

Hadde jeg drukket så lite som 2 liter så hadde jeg vel vært død... :)

Har vann blitt indirekte avhengighetsskapende? Akkurat som de som er coca colalikere. Når de ikke drikker cola på en stund får de hodepine. Jeg drikker ca. 1-2 liter vann uten å føle hodepine eller andre plager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...