Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sikker på at hvis man forsker nok på det, så vil det vise seg at light-brusen faktisk er kreftfremkallende. Det er jeg bombesikker på.

Herregud, har du noe som helst smart å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut i fra media og wikipedia, så vet jeg at flesteparten sier at det er safe, men når jeg faktisk smaker brusen, så er den så kunstig og dritt at det kan jo bare ikke være riktig. Det er en grunn til at vi har evolvert smaksløker og det er for å unngå dritt som asapartam.

Skrevet (endret)

Har jeg valget mellom:

Å"nyte" et glass brus inniblant uten noen som helst ekstra kcal, men øker risikoen for kreft med bitte bitte bittelitt,

Å "nyte" et glass brus med ca 50kcal pr 100ml som totalt ødelegger for dietten den dagen.

Så velger jeg den første! :)

Edit: Balthier842, du mener at vanlig Cola ikke smaker kunstig dritt?

Cola Zero og vanlig Coca Cola smaker akkurat det samme om man drikker det til mat.

Kommer ikke på en eneste brus som ikke "smaker" E-stoffer. Sukkerfri eller ei..

Nå nevnte ikke du noe om Cola, men jeg brukte det som et eksempel. Bare så du ikke tror jeg tar ord ut av munnen din :)

Endret av Kjetil_90
Skrevet

Du vel å tru på dine eigne meiningar. Eg vel å tru på seriøs forsking. Samtidig ligg det ein liten dose sunn skepsis i bakhovudet på grunn av ryktet aspartam har fått. Eg drikk ikkje brus, så for min del spelar det liten rolle.

Har jeg valget mellom: Å"nyte" et glass brus inniblant uten noen som helst ekstra kcal, men øker risikoen for kreft med bitte bitte bittelitt, Å "nyte" et glass brus med ca 50kcal pr 100ml som totalt ødelegger for dietten den dagen. Så velger jeg den første! :)

Kva slags diett går du på der 100 kcal øydelegg dietten totalt? ;)

• Liker 2
Skrevet

Du vel å tru på dine eigne meiningar. Eg vel å tru på seriøs forsking. Samtidig ligg det ein liten dose sunn skepsis i bakhovudet på grunn av ryktet aspartam har fått. Eg drikk ikkje brus, så for min del spelar det liten rolle.

Har jeg valget mellom: Å"nyte" et glass brus inniblant uten noen som helst ekstra kcal, men øker risikoen for kreft med bitte bitte bittelitt, Å "nyte" et glass brus med ca 50kcal pr 100ml som totalt ødelegger for dietten den dagen. Så velger jeg den første! :)

Kva slags diett går du på der 100 kcal øydelegg dietten totalt? ;)

Drikker aldri bare et glass. Det går fort mye mer til et måltid. Kan fort legge på 400-500 kcal.

Skrevet

Gjennomsnittlig vindhastighet nå er 18m/s... og tilfeldigvis blir jeg å få det rett i fleisen når jeg skal trene i dag. Forbanna motvind :hrm:

Løp den andre veien. Eller du kan glattbarbere leggene og fleisen din for mindre luftmotstand.

Skrevet

Edit: Balthier842, du mener at vanlig Cola ikke smaker kunstig dritt?

Cola Zero og vanlig Coca Cola smaker akkurat det samme om man drikker det til mat.

Kommer ikke på en eneste brus som ikke "smaker" E-stoffer. Sukkerfri eller ei..

Nå nevnte ikke du noe om Cola, men jeg brukte det som et eksempel. Bare så du ikke tror jeg tar ord ut av munnen din :)

Joa, sukkerfri eller ikke så er jeg ikke noen stor fan av brus. Jeg er helt enig. :)

Skrevet

Ok,

MUK - det er æsj. Folk spiser frosker, snegler, slanger, baller o.l. bra "næring", men det er æsj!

Brus - drikker det så skjeldent at det spiller ikkje noe rolle!

Skrevet

Juice er langt ifra samme som brus. Men ikke nødvendig å overdrive drikkingen heller.

Nektar derimot.. Det er Juice med tilsatt sukker, så det er fyfy.

Ok,

MUK - det er æsj. Folk spiser frosker, snegler, slanger, baller o.l. bra "næring", men det er æsj!

Brus - drikker det så skjeldent at det spiller ikkje noe rolle!

MUK? Det er PLUTTSELIG farlig nå.. Er ikke mer farlig en kjøttdeig.

Skrevet

Gi meg MUK anyday. Samme makroer og jeg smaker ikke forskjell (og tviler på at andre gjorde det før MUK plutselig ble new cool i mediene), og gjør kjøtt billigere. win! :)

Skrevet

Det er ikkje snakk om "farlig", det er snakk om "æsj" :)

Snegler er næringsrike og er dilikatesse i noen land. Gryte av sau og okse balla er fest måltid i Mongolia. Og makoes er det same... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...