Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sant nok. Men når du er vant til frokosten etter 23 år så er det vel logisk å ha en placeboeffekt som sier du trenger mat ... ?

Det er klart. Kroppen vil bruke litt tid på å bli vane med den nye rutinen.

Totalt sett skal du få i deg like store mengder mat, så den blir ikkje underernært, den er berre programmert på at den skal få mat på eit tidspunkt. Om du får problem, prøv å ikkje tenk på mat, driv med andre ting og hald deg opptatt.

 

Kor lang tid det tar veit eg ikkje, men kroppen min brukte ikkje lang tid på å forstå at eg byrja å ete frukost og ba om mat tidleg på dag.

Lenke til kommentar

Kompanserer med vann når jeg blir sulten :fun:

 

Sant nok. Men når du er vant til frokosten etter 23 år så er det vel logisk å ha en placeboeffekt som sier du trenger mat ... ?

Det er klart. Kroppen vil bruke litt tid på å bli vane med den nye rutinen.

Totalt sett skal du få i deg like store mengder mat, så den blir ikkje underernært, den er berre programmert på at den skal få mat på eit tidspunkt. Om du får problem, prøv å ikkje tenk på mat, driv med andre ting og hald deg opptatt.

 

Kor lang tid det tar veit eg ikkje, men kroppen min brukte ikkje lang tid på å forstå at eg byrja å ete frukost og ba om mat tidleg på dag.

Jeg var faktisk ganske godt innstilt på det at jeg ikke skulle spise frokost i dag når jeg la meg i går. Så når jeg våkna i mårres så var jeg faktisk ikke sulten ... Veldig god følelse og kunne dra seg i senga i 10 minuter i stedet for å stresse rundt med maten

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

Jeg var faktisk ganske godt innstilt på det at jeg ikke skulle spise frokost i dag når jeg la meg i går. Så når jeg våkna i mårres så var jeg faktisk ikke sulten ... Veldig god følelse og kunne dra seg i senga i 10 minuter i stedet for å stresse rundt med maten

Det er fantastisk herleg å ikkje måtte tenke på eller styre med mat tidleg på dag.

Lenke til kommentar

Det var en forenklet forklaring ;). Grunnet overbelastning over en lengre periode, har brusk inni den høyre del av venstrekne blitt "irritert" og betent, noe som forårsaker smerter når kneet belastes. Irritasjonen vil forsvinne etter en viss periode, vanligvis mellom 6 måneder og 2 år, uavhengig av om jeg belaster kneet i mellomtiden.

 

Ganske vanlig blant folk som nettopp er begynt med styrketrening og som trener ganske hardt :).

Lenke til kommentar

Får komme seg på trening snart vel! Må bli større for å beskytte meg! Fikk beskjed av en random nabo her i sta at om han så meg sladde sånn en gang til så kom han til å drepe meg. En godt voksen mann liksom. Mye rart!

 

Tosken skal være glad jeg ikke fyrte meg opp så mye som han gjorde. :tease:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Jeg var faktisk ganske godt innstilt på det at jeg ikke skulle spise frokost i dag når jeg la meg i går. Så når jeg våkna i mårres så var jeg faktisk ikke sulten ... Veldig god følelse og kunne dra seg i senga i 10 minuter i stedet for å stresse rundt med maten

Det er fantastisk herleg å ikkje måtte tenke på eller styre med mat tidleg på dag.

Snart pretreningsmåltid nå. Må finne på noe lurt til middag i dag ... Laksefiølet høres ikke ut som en dum hovedingrediens

Lenke til kommentar

Jeg har aldri droppa en eneste frokost som jeg noen gang kan huske, men jeg tenkte å prøve meg litt på PF. Er på min andre dag nå, og det å faste i 16 timer er jo faktisk ikke noe problem. Jeg merker jo at jeg begynner å bli sulten ca en time før lunsj, men det er ikke noe problem i det hele tatt.

Føler også at jeg får vekk noe av den småspisinga jeg har pleid å hatt døgnet rundt tidligere.

 

Tror dette kan bli meget spennende framover :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...