Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg heller lurer på er HVA du spiser når du først har to måltid. Trener du kardio i tillegg eller er det kun styrke?

Styrke mandag, onsdag, fredag og rolig kardio de andre dagene med en intervalldag...

Driver å vurderer PF nå faktisk ... Tenkte noe i duren: styrke mandag, tirsdag, rolig kardio onsdag, styrke torsdag og fredag, hvile lørdag og søndag evt. en intervalldag.

Det som jeg er mest spent på å høre er hvor heftig de måltidene egentlig er. Hva spiser man om man blir dødsulten i fra klokka sju til tre f.eks?

Lenke til kommentar

Det er ganske enkelt.

 

Du skal ete dei kaloriane du har bruk for i løpet av vindauga på 8 timar. Om det er frå kl. 18 til 02 eller 10 til 18 betyr ingenting.

 

Om du på ein treningsdag skal få i deg 3000 kaloriar må du ha ein plan for å få det til.

Det er anbefalt å ha det største måltidet etter trening, samt at du får i deg det meste av feittet tidleg på dag og fyller på med karbo på kvelden.

 

Det er i praksis berre ein livsstil eller måte å fordele måltida på, ikkje noko meir hokus pokus enn det. Til slutt er det mengde mat og fordeling på protein, karbohydrat og feitt som avgjer kva resultat du får.

 

http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

 

Eg ligg for tida med eit lite underskot eller så det går i null for å halde feittprosenten, eventuelt gå litt ned, samtidig som eg trener styrke.

 

Nokre eksempler med 3000kc

 

1. måltid: Kl. 12 - 25% av kc-totalen (750)

2. måltid: Kl. 16 - 25% av kc-totalen (750)

Trening: Kl. 18

3. måltid: Kl. 20 - 50% av kc-totalen (1500)

 

1. måltid: Kl. 12 - 20% av kc-totalen (600)

2. måltid: Kl. 14 - 20% av kc-totalen (600)

Trening: Kl. 16

3. måltid: Kl 18 - 40% av kc-totalen (1200)

4. måltid: Kl 20 - 20% av kc-totalen (600)

 

Å ete store måltid er stort sett ein vanesak. I byrjinga kan det verke mykje, men du blir vant med det.

Om du har prøvd i lengre tid utan å bli komfortabel er du kanskje ikkje skapt for den slags rytme. Finn det som fungerer for deg.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Berkhan har en så heslig fysikk, jeg blir litt "put off" PF hver gang jeg er inne på siden og ser bildet hans på høyresiden..

Ser ikke helt god ut nei ... Jeg tror faktisk jeg kunne tenkt meg nå å få ned fettprosenten til rundt 8-9 og slutte å se ut som en halvribba kylling :lol:. Må bare få gnisten igjen ...

Lenke til kommentar

Ok. Så kan jeg da i teorien beholde det jeg spiser nå, bare fordelt på to i stedet for fem? Heller legge til BCAA og evt Gainer?

Om det fungerer for det, ja. Det er ikkje noko problem å ete fem måltid i løpet av 8 timar om du vil det. Poenget er at du ikkje et noko i løpet av dei 16 timane, anna enn eventuelt BCAA.

Gainer kan du bruke om det er vanskeleg å få i seg nok kaloriar gjennom vanleg mat, men prøv å få det til utan. Havregryn, ris og poteter er fine karbohydratkjelder som gjev mykje energi.

 

Om Berkhan ser heslig ut, sjå på han her i staden for. :p

 

Eg har ikkje noko mål å bli som Berkhan, men det har ikkje stort med saken å gjere.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg begynte med riskaker før trening når jeg tok toget hjem fra jobb kun for å få vekk sultfølelse her før jul. Da altså to riskaker+shake.

Men om jeg nå skulle finne på å bli dødsulten i startfasen, legger jeg da til noe frukt som sultstopper eller kan det faktisk funke med riskake der og?

Lenke til kommentar

Du skal ikkje ta inn kaloriar i fasteperioden, ferdig arbeid.

 

PF er ikkje magisk. Du kan oppnå like resultat med andre livsstilar.

Oppnådd en del med den livsstilen jeg har nå men er så møkkelei av å ete yoghurt med 4-korn om mårran, trøtt kjedelig lunsj på formiddagen, mat etter jobb, mat etter trening, mat før jeg legger meg ... Må prøve no nytt her eller så tilter det for meg

 

Vet du hva BCAA er og hvorfor du vil ha det i deg, Mikkel? :)

Tror jeg har en forståelse etter hva jeg las på denne sia ja

Lenke til kommentar

Så du vet at de fleste proteinshaker har det du trenger og vel så det av BCAA-aminosyrene?

 

Jeg er bare naturlig skeptisk, det fins de som tror BCAA er andre aminosyrer enn det vi får i vanlig whey, og BCAA er dyrt :)

 

Helt enig med Zeph, BCAA er for å få aminosyrer hvis du skal trene i fasteperioden.

 

Hvis du ser på den informasjonssiden til nordicpower så er det ikke _produktet_ BCAA som gir de positive effektene, men aminosyrene, som du som sagt får i vanlig myseproteintilskudd.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Så du vet at de fleste proteinshaker har det du trenger og vel så det av BCAA-aminosyrene?

 

Jeg er bare naturlig skeptisk, det fins de som tror BCAA er andre aminosyrer enn det vi får i vanlig whey, og BCAA er dyrt :)

 

Helt enig med Zeph, BCAA er for å få aminosyrer hvis du skal trene i fasteperioden.

Okai ... Jeg går jo til og fra jobb og dette blir i fasteperioden. Så det er sammenlagt ca litt over en time gange fordelt på to. Jeg vet ikke om det vil telle inn noe særlig og jeg vet heller ikke noe detaljert om nivået som er i Whey-80 som jeg har kjørt i snart ett år (fyfan det er arti å være grønn igjen :w00t: )

Lenke til kommentar

Per 37g (en serving) Whey-80:

 

L-leucin 3,3g

L-isoleucin 1,8g

L-valin 1,8g

 

Disse aminosyrene får du også i kylling, fisk, peanøtter, cottage cheese etc.

Ja, men som jeg ser så får du mer enn nok bare i det kontra det å fyre på med BCAA igjen så skipper vi BCAA'en. Kan vel nesten prøve fra i mårra av da og se hvor slapp jeg er :lol:

Lenke til kommentar

Så du vet at de fleste proteinshaker har det du trenger og vel så det av BCAA-aminosyrene?

 

Jeg er bare naturlig skeptisk, det fins de som tror BCAA er andre aminosyrer enn det vi får i vanlig whey, og BCAA er dyrt :)

 

Helt enig med Zeph, BCAA er for å få aminosyrer hvis du skal trene i fasteperioden.

 

Hvis du ser på den informasjonssiden til nordicpower så er det ikke _produktet_ BCAA som gir de positive effektene, men aminosyrene, som du som sagt får i vanlig myseproteintilskudd.

BCAA er ikke dyrt, koster 140 for en måneds forbruk fra england.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...