Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk å vit hva du gjør før du bestiller 100% kasein eller myse eller hva du nå er ute etter. Og at du da må ha flere typer protein for natt, dag, etter trening osv. Skal du ha en for alt vil jeg anbefale en blanding.

 

kasein er et langsomt protein som kan gi tilførsel av aminosyrer i opptil 4-6 timer, i hydrolysert form vil det naturligvis kunne fordøyes og tas opp hurtigere men det vil definitivt ikke være raskere enn myseprotein.Så kjøper du en bøtte myseprotein og tar det før du legger deg vil du sove 7timer uten tilgang på aminosyrer osv.

 

Bryan anbefaler dessuten myse før trening, slik at aminosyrenivåene når en topp akkurat under/rett etter treningsøkta, for så å ta kasein etter trening slik at aminosyrenivåene holdes konstant over baseline i opptil 4-6 timer.

 

myse7vw.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Hmm, må si jeg har blitt inspirert til å begynne å trene etter å ha lest litt i tråden her. Har tenkt på det en god stund, men har ikke blitt til noe. Dette hovedsaklig på grunn av at jeg bodde 5 mil fra nermeste treningssenter. Men nå bor jeg i Trondheim, og da er den unnskyldningen borte.

 

Har egentlig aldri tatt i en vekt før, så trenger litt tips her nå. Er en tynn kar på 182cm som egentlig ikke har noe høyt ønske om å bli body builder. Med mine 67 kilo er jeg heller tynn, og kunne tenkt meg å fått litt mere kjøtt på kroppen. Det går mye tid med til studiene, så trening 3 dager i uken er det meste jeg kan strekke meg til. Tirsdag, torsdag og søndag er dagene jeg har pekt ut til treningsdager.

 

Noen som vil våge seg utpå å gi meg noen starttips? Eventuellt linker til gode artikler som tar for seg ting og tang som er nyttig å vite tas i mot med et stort takk.

 

Leste litt i en tråd her på forumet for en god stund siden og har lest litt i denne. Ser de aller fleste bruker en del former for kosttilskudd. Er jo ikke nødvendig å få inn dette med en gang, men hvis det gir mye bedre resultat er det jo lurt å få inn så fort som mulig. Hva bør jeg skaffe? I den gamle tråden jeg leste i snakkte folk en del om Weight Gainer. Slik jeg forstod det er dette noe for meg. Hvorfor? Jeg går ikke opp i vekt uansett hva jeg propper i meg. Har holdt meg på 67 kilo i mange år nå. Har en noen lunde lav fettprosent også tror jeg (hvis det er relevant). Finner ikke noe fett som henger og slenger her. Magemusklene kan man også se (selv om de ikke er så veltrente, så det er nok pga lav fettprosent).

 

Er egentlig i god form. Sprang 3km på drøyt 11 minutter våren 04. Dette var uten all verdens trening.

 

Vel, da har jeg prøvd å få frem en del ting om meg. Sikkert noen nyttige ting og noen unyttige. Setter pris på alle innspill.

Lenke til kommentar
Ah, deilig å komme hjem fra hard trening og sette seg ned foran pc'n med proteinshake og nutrilett mens det laver ned ute.

Det er jeg enig i. Bortsett fra at jeg spiser brødskiver med ost og skinke, og drikker melk.

 

Hadde også studioet helt for meg selv i kveld. Det var en spesiell opplevelse.

Lenke til kommentar
..kommer til å bli når du ligger der med 200kg benkpresstang over halsen og ingen redder deg. . . :hmm:

Skal jeg ta skikkelig tunge løft i benk / bøy, så må det være folk tilstede ja.

 

Holdt meg unna "farlige" øvelser når jeg var alene der. Tok noen få sett benk, så gikk jeg over til maskiner etterpå. Da slipper du at vektene kan bli liggende oppå deg.

Lenke til kommentar
Anående å trene alene.. Jeg er alltid like nervøs for at skulderen skal falle ut av leddet igjen når jeg tar arnoldpress :scared:

Hjelp! Hadde skuldra di vært ut av ledd før du starta med arnoldpress?

Og er arnoldpress noe slags skulderpress med hantler, der du vrir hantlene? Isåfall bør du heller prøve på militærpress, eller vanlig hantelpress.

 

Skuldra mi datt ut da jeg spilte hockey en gang, og en gang til etter det. Kjenner det klikker bittelitt når jeg trener enkelte øvelser, men skjer ikke mer enn det heldigvis. Uansett er jeg også nervøs for at dette kan skje igjen, er ikke no hyggelig opplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...