Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe, ja det er rart med det. Er ikke lett å ta bilder. sliter selv med et greit kamera jeg! :)

 

Begynte på første runde RYP i dag etter en heller lang sommerferie nå.

 

Har kjøpt inn FastGain (TN). Så nå SKAL jeg legge på meg.

 

Veide meg for noen uker siden. Da veide jeg 67,5kg med klær! :(

 

edit: skal sies at jeg veide 61 kg før jul ifjor da.. :hmm:

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar
Hvor viktig er det å få i seg mat like etter trening? Jeg venter ofte 1-2 timer etter trening før jeg spiser. Shaken tar jeg like etter trening.

Det er ganske viktig, for fra etter trening og i 3-4 timer går ALL karbohydrat til glykogenlagring. Så mye karbohydrater du kan skal inn da, det er en måte å holde et kcal overskudd på uten å legge på deg så mye fett .

 

Det er den tiden du kan spise hva du vil og det vil aldri legge seg som fett.

Det er en fordel de som trener oftere har, flere "vinduer" hvor kroppen suger til seg karbohydratene for lagring.

Endret av War
Lenke til kommentar

Om du får i deg shaken etter trening og 1 måltid innen 2 timer og ellers holder kcal overskudd den dagen totalt har det ingen ting å si på massen og styrken. Glykogenlagret vil fylle seg opp senere, og det er den lagrede glykogenen man bruker som energi på neste trening og det er de lagrene vi bruker på trening som vi fyller opp igjen.

Kanskje du vil få 2-3% høyere fett% etter 6 uker om du velger å ikke hive innpå med kcal i de timene etter trening.

Lenke til kommentar

 

Kjørte denne etter benk når jeg trente i starten, å hadde stor fremgang på skuldrene.  Men anbefales ikke og kjøre til failure, bør gi seg med en gang man ikke klarer mer på det settet.

 

Nå kjører jeg kun hevninger på skuldrene.

Den har vi på flex i fastbenk også, ser Børge trene den hver gang, kanskje bytte den ut med arnoldpress, sidehev blir ikke samme belastningen , må ha lavere vekter der,

Takk for tipset.

 

sidehen.jpg

sidehev2.jpg

 

Denne du tar.

Endret av War
Lenke til kommentar

Stemmer bra det, men det er etter benkpress. Så har ikke så mye krutt igjen å da fungerer den sidehev bra. Press i fastbenk på skuldre syns jeg blir for "konsentrisk", er jo noe støttemuskler som skal fram også. Liker å styre selv hvor øvelsen skal ta.

 

Bilde etter en lettryggøkt, bilde er tatt ca 1 time etterpå.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Ser veldig bra ut, Hyrlen.

 

Nå sitter jeg med den faste ettertreningskosten: 4 pølser, 4 egg og 3 strimler bacon.

Takker ;)

 

Min er 1 boks tunfisk, en boks ananas, en stor neve peanøtter og nok av olivenolje og pepper. Tunfisk skylles før jeg kaster ananas oppi og skyller litt til, bare for å få bort den verste kattemat lukta.

Lenke til kommentar
har noen ideer på hva man kan gjøre på 10min oppvarming.

 

det skal være ute på gress.

jogging -3min

sisten/haren - 5min (hmm)

de to siste min.? ikke tøying..

 

noen?

Så frezzing det er ute nå trur jeg ikke noe vil hjelpe.

Hvilken øvelse er hovedøvelsen?

Må varme opp de riktige muskelgruppene.

 

--------------------------------------------------

 

Var på trening i dag,

Øvelse: Sidehev med begge armene

 

Tar hovedsakelig på: Skuldre, nakke (Deltoideus framre og midtre del, Trapezius)

:dribble:

:)

Lenke til kommentar
har noen ideer på hva man kan gjøre på 10min oppvarming.

 

det skal være ute på gress.

jogging -3min

sisten/haren - 5min (hmm)

de to siste min.? ikke tøying..

 

noen?

Så frezzing det er ute nå trur jeg ikke noe vil hjelpe.

Hvilken øvelse er hovedøvelsen?

Må varme opp de riktige muskelgruppene.

hovdesakelig så er det bare for å bli varm i beina og forskjellige steder, dette er til en Gym time, bare 10min oppvarming. (blir nok løping/fotball og litt bruk av armene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...