Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Tullball, alle gjetter forskjellig.

Se på 13 uker vinneren, 9kg muskelmasse på 13 uker

Hvordan skal man bortforklare det?

 

Det de snakker om der er etter at man har trent en stund , ennet 2-3 år

Da er det kun 2-3 kg i året. Viktig å skille mellom nybegynner under 80kg og en erfaren over 100

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har forøvrig gått opp til 81 kg fra de 73-75 jeg lå på for noen uker siden. Fett, vann og muskler.

Å du er sikkert mye mer tilfreds med deg selv...

 

Vet hvertfall at jeg føler meg best når nåla står på ca90kg. For øyeblikket er jeg litt for lett, klærne passer meg bedre igjen :mad:

Lenke til kommentar

Å avskrive denne tråden som som står på treningsforum som tulball, sysnes jeg er tulball!

 

Når du sier alle gjetter forskjellig så holder jo de seg innenfor 1-5 kilo i året. De siet jo at det er noe mer viss du er nybegyner. Flere av de som svarer der har god greie på trening og ernering. Husk og at jo mer muslker man får jo mer vann holder musklene og kroppen.

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at det er noe å betvile at det War sier stemmer...

I et diskosjunsforum så må det vere lov å diskutere.:roll:

Hvis noen sier noe som andre er uening i så må det være lov å ta det opp og diskutere det.

Ut i fra det jeg har lest om trening og erfart så motsier det War sier med det jeg har lært, og da må jeg kunne komme med motargumenter.

 

En ting War: jeg så på bildene dine og du har hatt meget bra fremgang :thumbup: det er det ingen som kan si noe på. Men hvis du hadde lagt på 20 killo muskelmasse fra utgangspunketet, så mener jeg du skulle hatt mye mer markeringer av musklene.

Lenke til kommentar

Man ser en dårlig fremgang på de bildene.

Om jeg hadde vært dobbelt så stor ser man ikke det på bildene om man tar bildet med en tilsvarende avstand.

Det var ikke utvalgte muskler som ble fremhevet, men hele kroppen, husk at jeg var ubertynn fra før, og bildene er 6mnd , ikke 8.

Vingene,brystet,ryggen, lårene ,armene, magen,alt vokste i omkrets.

jeg fikk en omkrets rundt bryst på 40cm økning. det synnes ikke på bildet, bare at armene er litt lengre ut fra kroppen.

 

de 20 kg kan være hva de vill for meg men det er ikke fett og det har ikke forsvunnet og da kan jeg ikke si annet enn at jeg ble 20 kg tyngre på 8 mnd. ;)

 

Husk at den størrelsen på den gamle kroppen må fylles ut i muskler.

så om jeg hadde lakt på med 15% mer muskler og gått tilsvarende ned i fett& hadde dere sett 0 forandring.

Musklene er jo mye mindre enn det dere ser på det første bildet , der er det jo masse fett også.

Endret av War
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at det er noe å betvile at det War sier stemmer...

I et diskosjunsforum så må det vere lov å diskutere.:roll:

Hvis noen sier noe som andre er uening i så må det være lov å ta det opp og diskutere det.

Ut i fra det jeg har lest om trening og erfart så motsier det War sier med det jeg har lært, og da må jeg kunne komme med motargumenter.

 

Men det blir teit å komme med 5 kg utsagn når det er eksempler på 9kg på 3 mnd osv.

 

Det blir det samme som å skrive at det finnes ingen sol, når alle ser sola.

;)

 

Jeg kjenner ingen som har trent 1 år og gått opp under 5 kg, fra begynnelsen.

Men jeg kjenner ingen som har gått opp mer enn 5 kg på 1 år som veier over 100 og er proffer.

Endret av War
Lenke til kommentar
Vel da er jeg på igang igjen etter en uke fri, selv om jeg måtte ned å trene litt armer siden jeg følte de krympet  :blush:

 

Nå er det fullt kjør fram til julebordene starter, og juleferien kommer.  Så er det enda tyngre fram til påske!

 

 

Legge på meg ca 5-10kg

Husk at protein /muskelmassen ikke blir brutt ned før 3 uker uten trening.

 

oj,hva er det jeg ser- en som skal legge på seg 10 kg?

:roll: det står jo på treningsforum at det bare går med maks 5 på et år. :hmm:

 

 

Det blir forteit. Kanskje man trener feil og vokser sakte , men nå har det kommet annen forskning,andre produkter og bedre forståelse om trening og kosthold

 

Og erlend som vant 13 uker gikk opp 9 kg på 13 uker , bare det eksemplet burde være nok til at alle 5kg utsagnene burde ligge døde.

 

Erlend%20Vatne%20førbilde.jpg

 

erlend%20Vatne%20etterbilde.jpg

 

Før sa alle 5-7 kg på første året og 1-2 deretter.

Nå har det blitt mer og mer vanlig med maks 25 kg første året og 6 kg pr år deretter.

HER kan dere lese noen ryp resultater , husk å skille ut de som har gått opp og ned i vekt.

Nesten alle har slått ned 3-5kg "regelen" på 6 uker.

De fleste er etter 1 gjennomkjøring av 6 uker.

 

 

er man 20 kg tyngre sier man det ikke men 19 kg er vann .

Endret av War
Lenke til kommentar
I et diskosjunsforum så må det vere lov å diskutere.:roll:

Hvis noen sier noe som andre er uening i så må det være lov å ta det opp og diskutere det.

Joda, men det blir for dumt å argumentere for at War ikke har gått opp 20 kg på 8 måneder når han selv sier han har gjort det.

Har jeg noen gang sakt at han ikke har gått opp 20 kilo, nei det har jeg aldrig nektet for. Men derimot det jeg har sakt er at jeg tror ikke at det er 20 kilo med muskler, som wh1te sier så er det mye vann.

Lenke til kommentar

oj,hva er det jeg ser- en som skal legge på seg 10 kg?

:roll: det står jo på treningsforum at det bare går med maks 5 på et år. :hmm:

 

 

Det blir forteit. Kanskje man trener feil og vokser sakte , men nå har det kommet annen forskning,andre produkter og bedre forståelse om trening og kosthold

 

Og erlend som vant 13 uker gikk opp 9 kg på 13 uker , bare det eksemplet burde være nok til at alle 5kg utsagnene burde ligge døde.

Ja de moderatorene og brukerene på treningsforum har ikke peil i det hele tatt ass :roll: Jeg skjønner ikke at jeg kan ha vært så dum å linket til det, jeg forstår nå at de ikke kan noe og jeg må høre på deg.

 

Mange som legger på seg mange kilo når de trener med ryp og andre programmer, men selv om man ikke får så høyere fett prosent betyr ikke dette at alle kiloene er rein muskelmasse!!

Lenke til kommentar

Nå begynner diskusjonen å utarte seg og bli på grensen til idiotisk... Det GÅR NOK AN å legge på seg 20 kg på et år, men de aller fleste legger på seg i underkant av 5 kg, kan vi ikke bare konkludere med det? Det spørs jo veldig hva slags spisevaner man har og om man trener på den måten som er best for kroppen DIN osv...

Personlig nådde jeg nesten nirvana i dag da jeg så pila på badevekten traff 70-merket akkurat. Dette er riktignok rett etter at jeg spiste en svæær middag, men det viser nok at jeg er i stand til å legge på meg :w00t:

Lenke til kommentar

Uansett hva det består av så bruker man betegnelen masse og fett her.

Hørt noen si jeg fikk opp 2 kg muskler og 3 kg vann?

Nei, de sier 2kg muskler og 5% fett

Vi sier -se på arnold 140kg muskelbundt, ikke 80kg muskelbundt+60kg vannbundt.

 

Jeg er spent på å se hvor mye jeg går opp i vekt nå på 1 år.

Har trent i 17 mnd og er full av vann. Skal legge ut noen bilder .

Tenkte ett bilde nå og legge ut 1 nytt hver gang jeg runder et program , hver 6 uke. Se forskjellene fra gang til gang.

Lenke til kommentar
Husk at protein /muskelmassen ikke blir brutt ned før 3 uker uten trening.

Det er bare psykisk, uten pump i kroppen føler jeg meg liten.

 

Å det med 10kg, det er jo en god del fett da. Å siden min fettprosent er relativt lav nå så tror jeg ikke det skal være store problemer med å legge på meg ca 7kg fram til jul hvis jeg orker og bulke så mye da. Verste jeg vet er å deffe meg ned.

Lenke til kommentar

ja, og trening bryter de ned :yes: Egentlig forvirrende.

 

Har noen noen skulderøvelser å anbefale meg?

Finner ikke noe som passer min kropp, mangler liksom hele skulderen.

:blush::blush::blush:

 

bilde46sm.jpg

 

Nakke har blitt litt bedre, men skuldrene er rett og slett borte. :cry:

 

Fett% begynner å bli høy også, må deffe om 5 uker :cry: ^ :cry: x 3 :cry:

 

bilde82nw.jpg

 

Og i hvilket lys tar man bra bilder av bryst (mann)

Setter jeg en linjal under brystet går brystet 7cm ut , på bildet ser det ut som 1-2 :hmm:

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...