Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Faen, 85kg! krymper jo som bare det etter at jeg gikk på deff. For noe piss, nei tid for mat sier jeg bare! Deffing kan jeg gjøre når jeg blir gammel.

Ta deffing til sommeren :D

 

Neste år skal jeg i militæret, og har tenkt til å begynne å trene til militæret en gang rundt påske eller før. Jeg har tenkt til å prøve å bli marinejeger eller fallskjermjeger, og fant dette treningsprogrammet over 15 uker på marinejeger.no:

http://www.marinejeger.no/treningsprogram/...ningsdagbok.pdf

 

Noen innvendinger mot eller for dette programmet, jeg vet at mange av dere har vært igjennom militæret og sikkert har en del erfaringer...

 

de skriver jo på hjemmesiden:

 

"Garanti

Vi garanterer at det ikke er på grunn av de fysiske forutsetningene dine du ryker ut av Marinejegerkurs, hvis du har fulgt og gjennomført de treningsprogrammene vi har lagt opp på denne siten.

 

Grunnleggende og videregående treningsprogram er et 16 ukers progresjonsbasert treningsprogram. Den vil gi deg en fysisk plattform som vil være avgjørende for hvor langt du kommer på kurset. Print ut Treningsdagboken, følg den systematisk, før den hver dag, og du er et langt skritt på veien mot Marinejegervingen."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faen, 85kg! krymper jo som bare det etter at jeg gikk på deff. For noe piss, nei tid for mat sier jeg bare! Deffing kan jeg gjøre når jeg blir gammel.

Hvorfor valgte du å deffe nå da? Har du bulka for mye? :p

Skal prøve meg på en deff til våren/sommeren jeg, om jeg blir tilfreds med størrelsen på meg, noe jeg tviler sterkt på jeg blir :p

Lenke til kommentar
Hvorfor valgte du å deffe nå da? Har du bulka for mye? :p

Skal prøve meg på en deff til våren/sommeren jeg, om jeg blir tilfreds med størrelsen på meg, noe jeg tviler sterkt på jeg blir :p

Nei men tenkte at nå var fettprosenten såpass lav at det ikke var så mye arbeid. Så jeg kjørte igang en mild deff, med stort protein inntak og lavkarb, hva skjer? jo fettet blir og musklene forsvinner. Nei kroppen min er ikke lagd for lav fettprosent.

 

*bøtte nedpå olivenolje og peanøtter*

Lenke til kommentar
Nei men tenkte at nå var fettprosenten såpass lav at det ikke var så mye arbeid. Så jeg kjørte igang en mild deff, med stort protein inntak og lavkarb, hva skjer? jo fettet blir og musklene forsvinner. Nei kroppen min er ikke lagd for lav fettprosent.

 

*bøtte nedpå olivenolje og peanøtter*

Synd det ikke gikk som planlagt da. Gikk du gåturer før frokost eller? Det skal visst funke bra for å fjerne fett.

Lenke til kommentar
Nei men tenkte at nå var fettprosenten såpass lav at det ikke var så mye arbeid. Så jeg kjørte igang en mild deff, med stort protein inntak og lavkarb, hva skjer? jo fettet blir og musklene forsvinner. Nei kroppen min er ikke lagd for lav fettprosent.

 

*bøtte nedpå olivenolje og peanøtter*

Synd det ikke gikk som planlagt da. Gikk du gåturer før frokost eller? Det skal visst funke bra for å fjerne fett.

Like greit, trives ikke når jeg veier under 85kg. Liker når jeg ligger på ca 88-92 kg, da har jeg noe å være glad i ;)

 

Nei jeg deffer som regel kun med å kutte ned på kaloriene, jobber såpass hardt at jeg forbrenner godt med fett på jobb hvis jeg kjører lavt med karb

Lenke til kommentar
Hvorfor er det dumt å ha store glykogenlagre i musklene?

 

 

Høyrep trening uten progresjon vil kun pumpe opp musklen så den kan lagre mer glykogen og væske, ingen progresjon, ingen grunn til å vokse.

Da trener man utholdenhet , økt glykogenlagring = mer energi =mer utholdenhet før musklen går tom for energi og oksygen og begynner å produsere melkesyre.

Lenke til kommentar
Nei men tenkte at nå var fettprosenten såpass lav at det ikke var så mye arbeid. Så jeg kjørte igang en mild deff, med stort protein inntak og lavkarb, hva skjer? jo fettet blir og musklene forsvinner. Nei kroppen min er ikke lagd for lav fettprosent.

 

*bøtte nedpå olivenolje og peanøtter*

Du må også følle et fornuftig treningsprogram.

Og ikke gå forlavt til å begynne med, husk at all væske og glykogen vil forsvinne før fettet , dvs musklen vil bli mindre på deff , men ikke fibrene, kun annet fyll som kommer tilbake på 1 uke med bulk igjen.

Lenke til kommentar

Neste år skal jeg i militæret, og har tenkt til å begynne å trene til militæret en gang rundt påske eller før. Jeg har tenkt til å prøve å bli marinejeger eller fallskjermjeger, og fant dette treningsprogrammet over 15 uker på marinejeger.no:

Det er et bra program, basert på å øke utholdenheten og ikke styrke.

Du klarer å bære din egen kropp så det eneste du trenger er bedre oksygenopptak som igjen gir bedre utholdenhet.

 

Jeg har en kompis i befalskolen, de var 21 på marinejeger,

Så sa sjefen, begynn å løp -de 11 første som gir seg må pakke og dra hjem.

Var kun plass til 10 stk.

Da sier det seg selv at du må være forbredt på og løpe langt.

:cry:

Lenke til kommentar
Nei men tenkte at nå var fettprosenten såpass lav at det ikke var så mye arbeid. Så jeg kjørte igang en mild deff, med stort protein inntak og lavkarb, hva skjer? jo fettet blir og musklene forsvinner. Nei kroppen min er ikke lagd for lav fettprosent.

 

*bøtte nedpå olivenolje og peanøtter*

Du må også følle et fornuftig treningsprogram.

Og ikke gå forlavt til å begynne med, husk at all væske og glykogen vil forsvinne før fettet , dvs musklen vil bli mindre på deff , men ikke fibrene, kun annet fyll som kommer tilbake på 1 uke med bulk igjen.

Vel jeg liker væsken og glykogenet... :p

 

Bare må ha det, bare må ha det....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...