Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker å lese de siste 10-15 innleggene her :D

 

Eat stop Eat er ei kjempebok, selv går jeg bare å venter på at Martin Berkhan skal gjøre ferdig boka si, tror den kommer til å bli veldig bra  :yes: Var snakk om at han skulle skrive med Lyle Mcdonald, men det virker som om de irriterte hverandre såpass at det ble slutt på det samarbeidet.

 

Gleder meg til å praktisere IF i jula, skal gafle innpå så mye julemat til middag som jeg orker  :dribble:I år skal ikke bestemor og bestefar få anledning til å si at jeg spiser lite. Blir litt rart å droppe julefrokosten, men blir vel til at jeg sitter med en kaffekopp for selskapets skyld.

 

 

Lenke til kommentar

Liker å lese de siste 10-15 innleggene her :D

 

Eat stop Eat er ei kjempebok, selv går jeg bare å venter på at Martin Berkhan skal gjøre ferdig boka si, tror den kommer til å bli veldig bra  :yes: Var snakk om at han skulle skrive med Lyle Mcdonald, men det virker som om de irriterte hverandre såpass at det ble slutt på det samarbeidet.

 

Gleder meg til å praktisere IF i jula, skal gafle innpå så mye julemat til middag som jeg orker  :dribble:I år skal ikke bestemor og bestefar få anledning til å si at jeg spiser lite. Blir litt rart å droppe julefrokosten, men blir vel til at jeg sitter med en kaffekopp for selskapets skyld.

 

Håper Martin lanserer den i bokformat og ikke bare PDF. Er så kjedelig å lese sånt på pcen. Dessuten er det tøft med treningsbøker i bokhylla :D

Lenke til kommentar

Okei, takk!!

 

Jeg er 1.84 høy og veier rundt 100 kg. Ser ikke så allverdens overvektig ut, men jeg vil ned kiloene og få en bedre kropp. Jeg tenker å jogge hver/annenhver dag, så det er styrke jeg trenger hjelp med. Vil gjerne trene armene, brystene og lår/rumpe. Jeg trener for å få bedre kropp, for jeg har sletet litt med selvtillit før, og dette hjelper jo selvsagt!

Lenke til kommentar

Ferdig oppsatte program er ofte mer en godt nok for de fleste som trener på hobbybasis. Sjekk ut programmer som RYP, Stronglift, Børges 5x5 osv. Se oversikten i nybegynnertråden ;)

 

Ryp er veldig fint om du vil få bedre kropp. Programmet inneholder et ferdig oppsatt program og progresjon, samt en kardio-del ;) Virker som det passer bra for beskrivelsen din. Mange har hatt veldig gode resultater med det.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Okei, takk!!

 

Jeg er 1.84 høy og veier rundt 100 kg. Ser ikke så allverdens overvektig ut, men jeg vil ned kiloene og få en bedre kropp. Jeg tenker å jogge hver/annenhver dag, så det er styrke jeg trenger hjelp med. Vil gjerne trene armene, brystene og lår/rumpe. Jeg trener for å få bedre kropp, for jeg har sletet litt med selvtillit før, og dette hjelper jo selvsagt!

 

Vil anbefale både RYP og Børge Fagerlies 5x5 oppsett!

Men spilelr forsåvidt liten rolle vhilken av de kjennte programmene du velger, poenget er at du starter, og at du holder interessen ved like! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hahaha, så nettopp Penn & Teller som angrep fitnessindustrien i USA...

 

John Abdo fikk gjennomgå... :thumbup: Dont be a jerk and buy this shit that these motherfuckers trick you into buying... Dont let the jockhead pricks that bullied you in highschool fuck you over again, those motherfuckers...

 

De får det sagt :p

 

Hadde forresten John Abdo kommet innen en armlengdes avstand hadde jeg slått og skutt etterpå... :realmad:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Sjølvsagt skal du ikkje følge eit treningsprogram slavisk. Kvar og ein person har eigne mål og sin verden. Eg som spelar fotball i "on-season", må sjølvsagt personalisere det på ein anna måte en ein som kun skal bli stor og sterk :)

Hvis du leser nedover så har han et eget oppsett for vedlikehold av styrke on-season. Poenget mitt er vel egentlig først og fremst at folk har en tendens til å ta programmer som er nøye utformet og testet og vist seg å virke, så blander de inn egne endringer.

 

Selv om folk har egne mål og "sin" verden så fungerer ikke musklene og kroppen til vedkommende på en helt unik måte. Da er det bedre å prøve å finne et treningsprogram som passer best mulig til målene sine. Det sier seg selv at for en fotballspiller er ikke et kroppsbyggingsprogram optimalt, og da er det bedre å finne et program som passer, og å følge det, enn å legge inn ørtifjørti endringer i et egentlig suboptimalt program.

Lenke til kommentar

Men kan man i ette kcal overskuddet regne med fett fra egen kropp?

 

Som kroppsvekt mener du? Ja det må man jo ;)

 

Derfor jeg har stagner i både vekst og styrke på RYP? Spiste "lite" da jeg prøvde å kjøre kcal underskudd, men har også slitt i diverse øvelser. Har vel ikke hatt nok energi?

Nei, som i at mani tilleg til de 2000kcal man spiser, også brenner 500kcal kroppsfett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...