Gå til innhold

Til alle som enda bruker MS Internett Explorer


NoXic^

Anbefalte innlegg

Har du tenkt på at det muligens et netsiden du besøker som er feilt kodet da med tanke på disse ustandariserte elementene som IE bruker, IE bruker ellementer som overhode ikke er standard innen html, Firefox følger denne standarden så defor er det ofte sider som er kodet med for eksempel Microsoft Frontpage som vises feil i Firefox, men det er ikke på grunn av feil i Firefox.

 

Eneste netsidene jeg bruker IE er når jeg skal kjøre Winupdate samt se på NRK webtv.

Så defor bør man ikke slette IE helt da det kun er denne som fungere med Windows update.

Spiller i grunn ingen rolle for meg om du mener at det er Microsoft sin feil at Firefox viser sider feil, poenget er at det skjer. Dette skjer ikke med IE, ihvertfall ikke de sidene jeg sikter til.

Hvilke sider er det da ?

 

Og annen ting dette er ikke noe jeg personlig mener dette er almen kjent inne IT, og noe av det grunnleggende kunskapene man bør ha hvis man jobber med dette.

Endret av bits&bytes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke hva dere har for agenda som skriver sånn, men jeg stoler fullt og fast på Microsoft. Jeg har ikke hatt virus på maskina til dags dato, og de angrepene jeg har hatt av Gator og diverse andre (spioner/)aktører har jeg fjernet lett. IE skal ihvertfall ikke ha skylden for desse.

Det som virklig er problemet er alle "Netsky" -vedleggene i all falske E-posten og spam. (Tror det var versjon P den siste). Dette skyldes alle idiotene som sitter rundt og sier: "har du settpå makan?? Dette skjønner jeg ingenting av... er ikke eksplorer sikker da...." og er nyskjerrig som røysekatter og opner vedlegg (ikke for å si noe stygt om røysekattene alså). Problemet sitter mellom tastaturet og stolen. :mad:

Noen som har skjønnt det! :thumbup:

 

Åpner aldri vedlegg. punktum!

 

At noen sider er dårlig skrevet for andre enn IE er jo dumt, men er alikevel sider jeg er nødt til å bruke dette også. Bla. nettbank. Men også en del andre sider. Bookmakere for de som spiller på nett, livescore sider for de som følger med i forsjellige sporter. Feks. så sliter jeg veldigt med annet en IE når jeg bruke sider som sportsline, ESPN i opera.

 

Liker best Opera, og bruker den mye, men hva hjelper det på de sidene som opera ikke takler!?

 

Ja takk, begge deler må bli mitt svar! :hmm:

Lenke til kommentar
liker ikke opera! det er altformye drit av hjeælpelinjer å sånt der

Second that!

Firefox :w00t:

Skal nok skifte til firefox så fort så eg tar en clean install. Eneste eg savner hos FF er at eg ikke får opp et lite vindu der eg kan bare lagre bildet når eg peker over en....det er det hvertfall ikke på den versjonen eg har (0.9.2)

Lenke til kommentar

Opera er min fav.

Fjerner alle toolbar ikonene og lar Personal bar ligge. da er det ikke så mye "grums" på skjermen.

 

noen sider er programert etter IE sin standard men ikke de offisielle W3 sin standard. Dette vil endre seg dersom nok folk bruker firefox/opera.

Så det er bare til å vente.

 

på jobb kjører vi kun IE og det er skikkelig nedtur å gå fra Opera til IE pga de funksjonene man mister. (Mousegestures, tabbed browsing er de viktigste)

 

det at det er uendelig mye sikrer å bruker en non-IE browser er bare en bonus.

Lenke til kommentar

Dette er en litt spesiell tråd da det er alt fra en tråd hvor det diskuteres rundt sikkerheten vedrørende det å bruke IE (eller ikke) til innlegg ala "IE suger, Firefox ruler". Ikke muligens så "ille", men i alle fall så vidt. Flytter dermed denne til Programvare, da den uansett har lite med Hardware - Nettverk å gjøre.

 

Mvh ponke

Lenke til kommentar

vell... Jeg bruker totalcommander og opera, så den eneste explorern jeg bruker er da shell'et (bytta ut det en gang også, men det fungerte så dårlig i praksis... var for mye "omstilling"). Klart, det hender seg jeg må innom my computer... og noen ganger IE (packetnews osv), men unngår det i aller høyeste grad.

 

edit: klart, trykker man fil -> åpne så er man jo straks inne i filbrowseren

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
De som bruker IE fremfor Firefox er rett og slett, unnskyld meg, men dum og ignorant!!

:lol:

 

Det må jeg si - Virkelig veloverveid den uttalelsen der, men jeg lar tvilen komme tiltalte til gode ;)

 

 

Er selv blandt de dumme og ignorante, har ikke hatt problemer med IE så langt. Har testa Opera, men syntes ikke det var så bra at jeg gadd å kjøpe det for å slippe reklamen.

 

Når Firefox, Opera eller hvem det måtte være kommer opp på et markedsnivå hvor det kan sammenlignes med IE, og da viser seg å være bedre enn IE når det gjelder sikkerhet, så skal jeg jammen meg bytte jeg også. Men så lenge jeg ikke har hatt trøbbel så ser jeg ingen grunn til det.

 

"Never change a winning team"

Lenke til kommentar

La meg få utdype mitt utsagn litt.

 

Jeg vil ta forskjeller mellom IE og Firefox. Dette er fordi det er litt for mange som bruker unnskyldningen at det er alt for mange innstillinger som må gjøres for å få Opera som de vil ha det, nemlig lite og likt IE.

 

Forskjeller mellom IE og FF:

Mouse gestures: Ingen

Tabbed browsing: Ingen (man kan selvsagt i FF velge å bruke dette, som jeg synes er mye bedre enn å åpne et nytt vindu for hver side, trykk ctrl-t)

Hastighet: Veldig liten forskjell. FF er delvis raskere.

Størrelse: Fysisk på skjermen er det ingen forskjell, logisk størrelse er FF mye, mye mindre.

Støtte av W3C-standarder: Stor forskjell. IE er en av taperne i alle tester når det kommer til støtte av W3C. FF kan bare se seg slått av Opera.

Auto-complete: Ingen forskjell.

Passordhusker: Ingen forskjell.

Sikkerhet: Stor forskjell. Da det fremdeles finnes hull i Internet Explorer, eksisterer per i dag ingen i FF som kan utnyttes til noe spesielt skadelig.

Pris: IE koster masse penger. Man må ha Windows, og man får ikke se i kildekoden hva som egentlig foregår. FF er ikke bare gratis, men hvem som helst kan lese kildekoden om det skulle være interessant.

 

 

Hver så snill å komme med noen grunner til hvorfor man skal bruke IE! De finnes ikke, ergo dum og ignorant er ikke ord jeg har tenkt å trekke tilbake. Jeg vil kanskje erstatte "og" med "eller". Så da står jeg fast på mitt nye utsagn: Brukere av IE er dum eller ignorant!.

 

Og til vedkommende som sa jeg heller burde bruke penger eller energi på rettskriving, men som selv klaret å bygge opp sin første setning som en fjerdeklassing må gjerne få lov til å utdype dette nærmere da jeg, etter å ha saumfart posten, ikke kunne finne noen feil.

 

 

Edit: Jeg har funnet frem posten, og vil sitere den her:

Ja det bra du kommer med så smarte utsagn Drange_net  :no:

I ditt tilfelle ville jeg nok prioritert rettskrivningskurs før jeg hadde kalt noen "dum og ignorant!!"

 

just my two cents

For det første så mangler det et komma etter første ordet. Begynner altså veldig dårlig. Deretter mangler du et komma før mitt kallenavn, som dessuten skal skrives med liten "d". Neste feil ligger ironisk nok i ordet "rettskriving", da det ikke er noe som heter "skrivning". Endret av drange_net
Lenke til kommentar
Pris: IE koster masse penger. Man må ha Windows, og man får ikke se i kildekoden hva som egentlig foregår. FF er ikke bare gratis, men hvem som helst kan lese kildekoden om det skulle være interessant.

Nå er det vel ikke så aktuelt for de som ikke har Windows å bruke Explorer da, og jeg tror ikke man kjøper windows grunnet IE, så akkurat det utsagnet synes jeg faller på sin egen urimelighet.

 

Men du skal ha for at du står på ditt! :thumbup:

 

God Jul

Lenke til kommentar
La meg få utdype mitt utsagn litt.

 

Jeg vil ta forskjeller mellom IE og Firefox. Dette er fordi det er litt for mange som bruker unnskyldningen at det er alt for mange innstillinger som må gjøres for å få Opera som de vil ha det, nemlig lite og likt IE.

 

Forskjeller mellom IE og FF:

Mouse gestures: Ingen

Tabbed browsing: Ingen (man kan selvsagt i FF velge å bruke dette, som jeg synes er mye bedre enn å åpne et nytt vindu for hver side, trykk ctrl-t)

Hastighet: Veldig liten forskjell. FF er delvis raskere.

Størrelse: Fysisk på skjermen er det ingen forskjell, logisk størrelse er FF mye, mye mindre.

Støtte av W3C-standarder: Stor forskjell. IE er en av taperne i alle tester når det kommer til støtte av W3C. FF kan bare se seg slått av Opera.

Auto-complete: Ingen forskjell.

Passordhusker: Ingen forskjell.

Sikkerhet: Stor forskjell. Da det fremdeles finnes hull i Internet Explorer, eksisterer per i dag ingen i FF som kan utnyttes til noe spesielt skadelig.

Pris: IE koster masse penger. Man må ha Windows, og man får ikke se i kildekoden hva som egentlig foregår. FF er ikke bare gratis, men hvem som helst kan lese kildekoden om det skulle være interessant.

 

 

Hver så snill å komme med noen grunner til hvorfor man skal bruke IE! De finnes ikke, ergo dum og ignorant er ikke ord jeg har tenkt å trekke tilbake. Jeg vil kanskje erstatte "og" med "eller". Så da står jeg fast på mitt nye utsagn: Brukere av IE er dum eller ignorant!.

 

Og til vedkommende som sa jeg heller burde bruke penger eller energi på rettskriving, men som selv klaret å bygge opp sin første setning som en fjerdeklassing må gjerne få lov til å utdype dette nærmere da jeg, etter å ha saumfart posten, ikke kunne finne noen feil.

 

 

Edit: Jeg har funnet frem posten, og vil sitere den her:

Ja det bra du kommer med så smarte utsagn Drange_net  :no:

I ditt tilfelle ville jeg nok prioritert rettskrivningskurs før jeg hadde kalt noen "dum og ignorant!!"

 

just my two cents

For det første så mangler det et komma etter første ordet. Begynner altså veldig dårlig. Deretter mangler du et komma før mitt kallenavn, som dessuten skal skrives med liten "d". Neste feil ligger ironisk nok i ordet "rettskriving", da det ikke er noe som heter "skrivning".

viser nå faen meg hvem som er dum her! Folk som ikka har respekt for andres valg. Eller at du påstår at "hele" data verden er en gjeng med idioter!

 

Fjols!

Lenke til kommentar
liker ikke opera! det er altformye drit av hjeælpelinjer å sånt der

OT. Ja, det er helt på trynet, det å for en gangs skyld kunne ha litt orden i internett sidene, og i tillegg ha litt bedre sikkerhet enn IE, det er fælt.. OT

 

Synes Opera er helt genialt jeg, særlig den siste beta versionen 7.60 Preview, der det er egen exit knapp på hver av vinduene du har oppe...

 

GO OPERA...

post-26-1101472996_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har nå brukt Firefox i 3 uker, og har hatt bruk for Internet Explorer 1 gang ifbm. Windows Update. Jeg er nå rimelig sikker på at jeg ikke kommer til å bruke Internet Explorer lenger - har heller ingen problemer med de nettsidene jeg besøker, eller nettbank.

 

Men nå skal det etter sigende finnes en plugin til Firefox som tar seg av problemet med Windows Update-siden. Av andre plugins på Firefox bruker jeg Adblock og WebmailCompose. Epost-klient direkte på PC'en sluttet jeg å bruke i 1996/97 - har kun brukt webmail siden den gang, og har således ingen problemer med virus. Men lurer på om jeg nå skal prøve Thunderbird-klienten... :p

 

 

Anbefaler alle i det minste å prøve Firefox... den er uendelig mye bedre enn Internet Explorer, etter min mening :)

Lenke til kommentar

Firefox eller opera må brukes fremfor IE, rett og slett for å sende en melding om at brukere vil ha en browser som er

-sikrere

-skinbar

-Følger standarder

-Har bedre funsjoner (som tabs)

-mindre

-raskere

 

MS, wake the F. up. Dere kan ikke lage en browser som er så og si uendret på ca...2 år nå? eneste de har lagt til av verdi er en popup blocker...

Lenke til kommentar

Mr lee

 

Microsoft sitter med skreddersydde super nerder fra India(med stor respekt til norske opera forøvrig), de har også restrikjoner mot å lage tredjepartijonsprogrammer utover et os(det som følger med fesk xp fra scratch). Tenk også på at 99% av hacking\spam er rettet mot ie, det er et av hovedgrunnene til å bytte til en annen browser, tror jeg.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...