Gå til innhold

Omtale av Logitech MX 1000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, der er ein. Her er ein annan som avskriv mx1000 som gaming mus. Fordi den lagger/har negativ akselerasjon med raske bevegelsar på lav sense. Noko eg har sett fleire andre gode gamere bemerka.

Det er her igjen egentlig ikke en MX 1000 test, (Og det er heller ikke omtalen vi diskuterer nesten. For her var Diamondmax nesten like mye omtalt.)

Og det lille som ble sagt om MX 1000 i Diamondmax omtalen du linket til nevner en myte, vil jeg si, som på en eller annen måte ikke deles med mange MX 1000 brukere...

Og dette blir helle ikke nevnt i gamer.no omtalen (negativ akselerasjon), med det er også litt forståelig;

For har journalisten hatt tid til det, eller i det hele tatt hatt plass til å nevne slikt i artikkelen? For han er en "gamer" med god "aim", han burde se slikt. Eller? :dontgetit:

 

Men nok skarpe kommentarer fra meg. Jeg tror jeg har fått frem mitt poeng, og det er mest på skivebommen med score 4. Med røde øyner kunne man ut av artikkelen tro at trådløse datamuser ikke kan benyttes til spill overhode. Spesielt hvis du har en mus før Logitechs laser oppfinnelse, for de havner naturlig nok på mellom 2 og 3 av 10 mulige. Fullstendig ubrukelig mao!

Lenke til kommentar
At tunge mus er gode på aim er berre tull. Det er sikkert derfor eg har sett seriøst gode aimere kutter av 1/3 eller så av musa for at den skal bli endå lettare. =P

Det er fordi gode gamere sitter inne så mye at de ikke har nok styrke i armene til tyngre mus :p

 

Men er vel smak og behag. Selv hater jeg de lette musene, og foretrekker jeg trådløst.

Lenke til kommentar

Var dette liksom en test av MX1000? Virka litt anti-Logitech hele omtalen :hmm:

 

Har hatt denne musa en stund,og må si meg extremt fornøyd med den.

Syns det å var litt merkelig at det ikke kom frem en positiv side ved musa,det blir ikke tatt for seg en eneste positiv side overhode faktisk,så da forstår jeg ikke hvordan den kan få 4.. Hvis den er så dårlig som gamer.no skal ha den til hvorfor fikk den da ikke 1 ?

 

Jeg må si at dette er den beste musa jeg har hatt noen gang. Men......

Når jeg kjøpe musa,kobla den opp,starta cs, første reaksjonen min var, wtf! åssen dritt mus er dette,umulig å aime,helt håpløs å bruke,klarte ikke å spille overhode.

(jeg hadde Mx510 før denne)

Men har brukt den over tid nå 1.5mnd+ ca,og nå er den helt super.

Musa krever en del tilvending,+ tuning av mouse sense o.s.v, gidder du bare å prøve litt mere en 2 dager,så vil du for forstå det.

 

Hva så om den er tung,når man blir vandt til det,så er det helt topp,syns mx510 er helt håpløs nå jeg,alt for lett.

Scrollehjulet = tilvendigssak, scrollehjul som er som å snurre rundt på et rusten tannhjul er heller ikke helt det store..

At man klikker feil på scrollehjulet til å begynne med,er og en tilvendings sak. skjedde med meg og,men går bra nå.

 

Og for å ikke nevne batterilevetiden da(noe som helt uteble i testen),så er det helt rå for å si det mildt,lader den hver 2-3 uke,og jeg bruker pc'en mye..

 

Folk sier og at den hakker/lagger o.s.v,bare BS!,mulig "pro-gamer" ser bedre en resten av og og legger merke til sånt :dontgetit:

 

Til personen som testa musa:

 

Altså,for meg virker det som du gjorde følgende under test -> plugga musa til pc'en, starta opp cs(ellre hva du spiller) med en gang,ble drept mye! ,endte med stats på 5-90,så kasta du musa i veggen så den vridde seg. så satt du å stirra stygt på musa 1-2 uker,før du kom ut med denne tragiske testen din..

 

Men men, for alle dere som faktisk vurderer denne musa,så anbefaler jeg dere og ignorere hele denne teste og lese andre tester av den,og eventuelt se på andres erfaringer i prisguiden,så forstår dere fort at denne musa faktisk er kansje værdens beste mus.

 

Forstår at folk gir denne musa mye negativt i tester,men det er fordi de ikke tar seg tiden til å bli vandt til den, denne musa er ikke som andre mus,krever litt mere av deg..

 

Kan jo egentlig si at den ikke er en "Plug & Play" mus,for det...funker ikke. Tar 1-3 uker før man er vandt til den..

 

Miracl.

Lenke til kommentar
Hmm, jeg vil påstå at jeg er en gamer, men jeg spiller veldig mye forskjellig,

BF 1942, Locomotion, Half Life2, Doom3, osv, hele spekteret, egentlig.

Min menig, at musa er tung gjør bare at jeg syns den er mer stabil, og enklere å dosere. Det jeg ikke liker er at den skrur seg av når man løfter den mer enn noen millimeter fra musmatta. (kan det fixes?). Ellers er jeg kjempe fornøyd, har hatt/har 4x Orginal MS mus, MX500,MX700 og nå MX1000.

MX1000 er iallefall veldig god i mine øyne, men for folk som har problem med tung mus, er det selfølgelig bedre mus på markedet. Jo tyngre jo bedre syns jeg da.

Det at musa skrur seg av når man løfter den,er egentlig bare for din egen sikkerhet,tro det eller ei..

Grunnen til det er at folk ikke skal kunne få laseren i øyet..

Slet noe veldig med dette de første 2 ukene jeg hadde musa,spessielt når jeg spillte cs,men man irriterer seg over det,og slutter til slutt å løfte den rundt,som ikke er noe vits egentlig, hvis du skrur opp sensen litt og vender deg til det så burde du ikke ha dette problemet :thumbup:

Lenke til kommentar
Hmm, jeg vil påstå at jeg er en gamer, men jeg spiller veldig mye forskjellig,

BF 1942, Locomotion, Half Life2, Doom3, osv, hele spekteret, egentlig.

Min menig, at musa er tung gjør bare at jeg syns den er mer stabil, og enklere å dosere. Det jeg ikke liker er at den skrur seg av når man løfter den mer enn noen millimeter fra musmatta. (kan det fixes?). Ellers er jeg kjempe fornøyd, har hatt/har 4x Orginal MS mus, MX500,MX700 og nå MX1000.

MX1000 er iallefall veldig god i mine øyne, men for folk som har problem med tung mus, er det selfølgelig bedre mus på markedet. Jo tyngre jo bedre syns jeg da.

Det at musa skrur seg av når man løfter den,er egentlig bare for din egen sikkerhet,tro det eller ei..

Grunnen til det er at folk ikke skal kunne få laseren i øyet..

Slet noe veldig med dette de første 2 ukene jeg hadde musa,spessielt når jeg spillte cs,men man irriterer seg over det,og slutter til slutt å løfte den rundt,som ikke er noe vits egentlig, hvis du skrur opp sensen litt og vender deg til det så burde du ikke ha dette problemet :thumbup:

Jada, jeg skjønner det. Men jeg kunne godt tenkt meg å deaktivere den funksjonen, jeg hvet at det er skadelig.

Lenke til kommentar
Ok, der er ein. Her er ein annan som avskriv mx1000 som gaming mus. Fordi den lagger/har negativ akselerasjon med raske bevegelsar på lav sense. Noko eg har sett fleire andre gode gamere bemerka.

 

Når du snakker om gode gamere, ser jeg da for meg at du snakker om det andre også kaller "pro-gamere". Folk som bor i CS. Når selv tester og TST skrevet her at de tester mus for alle typer gamere. Også de som kun spiller kabal i windows. Eller som kun kanskje spille RPG spill eller andre spill der disse punktene har nærmest null betyding.

 

Nå skal det også sies at SELV gamere har andre behov. Ikke engang gamere sitter kontinuerlig i et spill uten å bevege seg i windows sin verden fra tid til annen. Jeg regner for eksempel med at det er en og annen gamer å skue blant innleggende her. Viktig med god aim når man sørfer web. Opplagt.

 

Om man ser på MX700 så fikk denne musen score 5 av gamer.no. NÅ var riktignok den testen også helt på jordet, men vi skal ikke komme inn på det her nå. En kan jo da lure på hvordan en mus som på de aller fleste områder en bedre, kan få en dårligere score.

Lenke til kommentar
Ok, der er ein. Her er ein annan som avskriv mx1000 som gaming mus. Fordi den lagger/har negativ akselerasjon med raske bevegelsar på lav sense. Noko eg har sett fleire andre gode gamere bemerka.

Jeg skjønner ikke dette. Uansett hvor mye jeg prøver, så får jeg ikke denne musa til å slippe taket. CS i lav sens funker som en drøm.

 

Det største problemet med musa er det med at det er et lite delay fra man tar den opp til man sette den ned før leseren slår seg på igjen. Jeg irriterte meg litt over det de første dagene, men nå er det ikke noe problem. Om jeg har endret teknikken på musbevegelsene, eller om jeg bare har perfeksjonert kunsten å finne grensa mellom der laseren kutter og der den ikke kutter vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Ok, der er ein. Her er ein annan som avskriv mx1000 som gaming mus. Fordi den lagger/har negativ akselerasjon med raske bevegelsar på lav sense. Noko eg har sett fleire andre gode gamere bemerka.

Jeg skjønner ikke dette. Uansett hvor mye jeg prøver, så får jeg ikke denne musa til å slippe taket. CS i lav sens funker som en drøm.

 

Det største problemet med musa er det med at det er et lite delay fra man tar den opp til man sette den ned før leseren slår seg på igjen. Jeg irriterte meg litt over det de første dagene, men nå er det ikke noe problem. Om jeg har endret teknikken på musbevegelsene, eller om jeg bare har perfeksjonert kunsten å finne grensa mellom der laseren kutter og der den ikke kutter vet jeg ikke.

Eg var litt plaget av dette i starten eg også, men nå har eg fått in en merkelig mooove i håndleddet :!: veit ikkje åssen eg skal forklare det, men spilling går som en drøm :thumbup:

Det kan faktisk virke som om den ikkje er så følsom for at du løfter den opp lenger heller,men som nevnt over kan det vere at eg ubevist har funnet grensen til at den ikkje slår seg av .

Lenke til kommentar
Conclusion:

 

The MX1000 is the MX510 on steroids with more voluptuous curves. Logitech yet again deliver the goods with the best performing cordless mouse currently available, apart from a few minor niggles such as Logitech not supplying a teflon strip to further enhance movement on a dedicated high end surface such as the ICEMAT2 and the fairly limited range of the receiver, its a cracking mouse. It performs well on almost every surface I tried with the same level of responsiveness as the wonderful award winning MX510. Bear in mind the MX1000 is slightly broader than the MX510 so those with small hands should definitely try before they buy as prolonged use could prove to be uncomfortable.

 

If you need a cordless mouse for precision gaming or high end professional tasks such as CAD or Photoshop work and have £60 burning a hole in your pocket then it comes highly recommended.

 

http://www.driverheaven.net/reviews/mx1000/

 

Takk Schmelck. Det var akkurat den testen jeg tenkte på. Der testet de også med flere testere. Ikke bare med en slik som gamer.no. Ovenfor er det en annen test der anmelderen syntes at mx510 og mx1000 er likeverdige. (Ok så jeg overdrev litt i forrige innlegg. Den suste ikke forbi. Men den la seg pent ved siden av)

Lenke til kommentar

Bare fordi musa scorer like bra som mx510 på en test skrevet av en en vanlig pcbruker betyr jo egentlig ikke en dritt, tror nok ikke du merker mye forskjell hvis du skal sitte og pendle mellom diverse benchmarks, og sjekke hvilken drivere som er best i 3dmark etc.

 

Jeg har selv sammenlignet razer diamondback med mx510 og syntes diamondback er mye bedre til spilling.

 

Dessuten så har han jo sammenlignet mx1000 med razer diamondback som omtrent er en slags fasit på hvordan en god spillmus skal være lagd.

 

Kan godt hende mx1000 er veldig god og komfortabel til kontor bruk og surfing på nettet, men denne testen tar for seg musa i spill i det heletatt ville jeg tro. Virker som at mx1000 er ganske stor og klumsette i forhold til diamondbacken som igjen gir mindre kontroll i spill, ikke det at jeg har prøvd mx1000 enda.

Lenke til kommentar
Hmm, jeg vil påstå at jeg er en gamer, men jeg spiller veldig mye forskjellig,

BF 1942, Locomotion, Half Life2, Doom3, osv, hele spekteret, egentlig.

Min menig, at musa er tung gjør bare at jeg syns den er mer stabil, og enklere å dosere. Det jeg ikke liker er at den skrur seg av når man løfter den mer enn noen millimeter fra musmatta. (kan det fixes?). Ellers er jeg kjempe fornøyd, har hatt/har 4x Orginal MS mus, MX500,MX700 og nå MX1000.

MX1000 er iallefall veldig god i mine øyne, men for folk som har problem med tung mus, er det selfølgelig bedre mus på markedet. Jo tyngre jo bedre syns jeg da.

Det at musa skrur seg av når man løfter den,er egentlig bare for din egen sikkerhet,tro det eller ei..

Grunnen til det er at folk ikke skal kunne få laseren i øyet..

Slet noe veldig med dette de første 2 ukene jeg hadde musa,spessielt når jeg spillte cs,men man irriterer seg over det,og slutter til slutt å løfte den rundt,som ikke er noe vits egentlig, hvis du skrur opp sensen litt og vender deg til det så burde du ikke ha dette problemet :thumbup:

Jada, jeg skjønner det. Men jeg kunne godt tenkt meg å deaktivere den funksjonen, jeg hvet at det er skadelig.

Ut av nysgjerrighet, hvorfor vil du deaktivere det? Gjør ikke det det veldig tungvint om du møter kanten av matta (må løfte musa veldig høyt).

 

AtW

Lenke til kommentar

:mad: Har lurt på hva som er feilen med denne "annmeldelsen" EGENTLIG ..

 

Etter en del tenking , ser jeg :

"Nyeste musen i MX-serien fra Logitech har vært på markedet en stund. Likevel har den ikke fått særlig interesse blant gamere. Hvorfor har det seg slik? "

 

Utgangspunktet til annmelder er altså at han skal se på hva som er feil på musen ? At den ikke er i bruk av Gamere , hvor i svarte har annmelder det fra ?? Det er det som kalles et postulat - en påstand uten bevis .

 

Reaksjonene i dette forumet er vel bevis på at denne musen er populer blandt gamere , hvis gamere er personer som spiller dataspill ??

 

Hele "annmeldelsen" virker designet til å forklare hva som er feil med MX 1000 , ikke annmelde den for det den er - den siste og beste trådløse musen ( i følge logitech) .

 

Jeg har frem til nå lest Gamer.no sine annmeldelser med interesse og sett på dem som seriøse og objektive. Hele denne annmeldelsen virker som en glipp fra en ellers seriøs side. Her burde redaktør fått jornalist til å skrive om teksten før den ble publisert . Hvis dette er et eksempel på hva slags artikler som skal komme på gamer.no i fremtiden , får man bare slutte å lese gamer .

 

Jeg reagerer ikke på konklusjonen - At annmelder synes at Razor er en bedre spillmus . Det kan det godt hende den er , for de som liker lave , lette mus . MEN at annmelder anntar at alle som spiller dataspill vil ha musen sin lav og lett , og at ingen gamere i det hele tatt vil ha MX 1000 er en GROV feiltagelse som annmelder prøver å underbygge ved å rakke ned på musen .

 

Noterer meg oxo at det er blitt lovet at annmeldelsen skulle endres , det er ikke gjort ennå .

 

gamer.no , dere kan så mye bedre enn dette !

 

[/u]Edit : staveleif

Endret av rogersj
Lenke til kommentar

Utgangspunktet til annmelder er altså at han skal se på hva som er feil på musen ? At den ikke er i bruk av Gamere , hvor i svarte har annmelder det fra ?? Det er det som kalles et postulat - en påstand uten bevis

Min "påstand" er basert på tilbakemeldinger fra forumbrukere her på vårt forum. Det var mye større interesse for Diamondback enn for MX 1000. Når jeg så skriver omtalen endel etter lansering (pga problemer med levert vare), så bemerker jeg meg at det ikke har vært stor pågang.

 

Og ja, jeg har beklageligvis antatt at leserne innehar samme grunnlag for sammenligning som meg. I tillegg har artikkelen vært for lite informerende, og jeg har jobbet med å forbedre dette. Min unnskyldning til dere lesere.

 

 

(edit: feilquote)

Endret av cairn
Lenke til kommentar
Det er vel ikkje overføring, men oppfriskningsrate. Eg har overklokka usb porten frå 125 til 250 hertz. Bruker MX500. Razer Diamondback skal visst funka på 500 og 1000 hertz.

 

Selvsagt riktig. Liten skrivefeil av meg. :)

Altså, overklokking av usb porten er i utgangspunktet litt utenfor scope her da.. :p

Det er ikke "overklokking" det er bare Windows XP som ikke tilater det å kjøre på max Hz.

Lenke til kommentar

Jeg synes det blir litt feil å klage på at denne trådløse musen veier mer enn en av de letteste ledningsbaserte musene noensinne, slik det er gjort i artikkelen. Diamondback veier bare 90 gram, sammenliknet med en mer ordinær ledningsbasert mus som logitech MX500 med sine ca 130 gram. Trådløse og ledningsbaserte mus stiller i to ganske forskjellige klasser sånn jeg ser det.

 

Det er i praksis umulig å få en batteridrevet mus til å bli like lett som en ledningsbasert en med tilsvarende specs, i allefall uten at prisen skal skyte i været pga bruk av mikrokomponenter og slikt på den trådløse, siden den trådløse varianten tross alt må ha radiosender og batteripakke i tillegg til de komponentene en ledningsbasert mus allerede har. Bare tenkte jeg skulle nevne det.

 

PS: Har Diamondback selv, og er kjempefornøyd med den, da jeg personlig foretrekker å ha en lettest mulig mus. :)

 

Edit: Skriveleif.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...