Gå til innhold

Omtale av Logitech MX 1000


Anbefalte innlegg

[iC,25/11/2004 : 20:35] Var ikke det han mente da!

han mente simpelthen at den testen er mye bedre formulert enn Gamer's!

Var berre ein observarsjon. Som òg forsvarer gamer.no sin omtale av MX1000 når dei har valgt å delvis samanlikna den med Razer Diamondback.

Nja...

 

Da kunne han like gjerne linket til denne testen på gamer.no (som forøvrig er mye bedre) i stedet for å bruke en test av Mx1000 til å snakke om hvor god Razer Diamonback er...

 

Eller så kunne de laget en "shoot-out" mellom de to... Men å teste en mus og bruke store deler av siden/testen på å beskrive en annen mus blir feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[iC,25/11/2004 : 20:35] Var ikke det han mente da!

han mente simpelthen at den testen er mye bedre formulert enn Gamer's!

Var berre ein observarsjon. Som òg forsvarer gamer.no sin omtale av MX1000 når dei har valgt å delvis samanlikna den med Razer Diamondback.

Du er tydligvis kraftig imot MX1000, en skikkelig Razer Fanboy :thumbup:

 

Er dette den mest kritiserte Gamer.no omtalen eller?? bare lurer

:!:

 

EDIT: MX musa fikk jo bra omtale i den nevnt over.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Og til han over her som ramset opp denne listen... det var kanskje din prioritering.

 

"- Basestasjon trenger strøm fra strømnettet"... Dette er for meg ikke negativt, ettersom da lading ikke vil belaste PSU'n i pc'n.

 

"- Må lades" .. Genialt. Jeg slipper å bytte batteriene.

 

"- Ru føtter" .. ærlig talt. Vi snakker ikke at de bruker gråstein som føtter her.

 

"- Passer bare for høyrehendte" .. jeg er selv venstrehendt og trives best med en mus i høyre hånd.

 

Og resten av minusene gikk egentlig på at du ikke liker musehhjulet.

Min prioritering ? Da hadde det først poenget vært at den er altfor stor, høy, har for tynn base, for kraftig helling, ekkelt tommelhull osv.

 

Det er alle de positive og negative tingene jeg kommer på med musen. Mine preferanser har farget punktene så lite som mulig.

 

-Trekker strøm fra strømnettet. Mus med tråd gjør ikke det... denne gjør det, ergo er det en ulempe for denne musen. At PSU'en ikke blir belastet er nok et av de svakeste begrunnelsene jeg har hørt på lenge. Men få med deg at jeg skriver fordelene med nettopp det at den tar strøm fra strømnettet; "kort ladetid".

 

-Må lades. Igjen, en mus med tråd må aldri lades, og derfor er det en ulempe for denne musen. Igjen har jeg skrevet fordelen du får ved dette; " Ingen forstyrrende tråd".

 

- Ru føtter. I forhold til Razor sin nyeste har den, "ru" føtter. Og å sammenligne med andre mus er jo nettopp poenget med denne testen. Og nei, de bruker ikke gråstein, men det er noe som heter context.

 

- Passer bare for høyrehendte er jo fortsatt en ulempe, samme hvor lite det har innvirkning for deg. At en bil bare har 20 HP og går i 90 km/h er fortsatt en ulempe selv om det er fartsgrensen.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg det er en drittmus. Den ligger godt i hånda og det er alt.

Generelt syns jeg at det er altfor dårlig respons på trådløse mus. Jeg mener, jeg hadde både MX-1000 og en trådbasert Intellimouse tilkoblet samtidig og merket stor forskjell på responsen. Det virket som MX musa "hang etter" når man brukte den. Med Intellimouse er det null lag whatsoever..

Jeg solgte MX-1000 musa etter en ukes bruk da den ikke var god i det hele tatt. Det skal også sies at jeg har prøvd denne musa hos noen kompiser og det samme merket jeg der.

 

Det er bedre med trådmus !!

Lenke til kommentar

Det virker som flere av dere lurer på følgende:

 

Hvorfor mener anmelder det han mener?

 

 

Når jeg tester en mus, ser jeg først hvilke andre konkurrenter som er på markedet. Motstandere blir da MX 510/700, Intellimouse Explorer 3.0/4.0/Wireless, Razer Diamondback. Nå har jeg desverre ikke MX 700 eller Intellimouse Explorer Wireless. Jeg setter en standard. Skal jeg måle ut fra hva jeg synes er et middelmådig produkt, vil ikke det gi en indikasjon på hvordan MX 1000 er i forhold til de gode alternativene. Når jeg sammenligner MX 1000 med Diamondback så er det fordi jeg setter Diamondback som referansen.

 

Ting som påvirker karakteren:

- MX 1000 er 800cpi, Diamondback er 1600cpi.

- MX 1000 trenger mer trykk på de to viktige knappene (venstre og høyre).

- MX 1000 har et utrolig slapt mushjul.

- MX 1000 har en lei tendens til å feilregistrere trykk på mushjulet (tilt venstre istedet for trykke rett ned).

- Driverne til MX 1000 har ikke de finesser du finner i Diamondbackdriverne.

- Vekten

- Batteri

- Passer kun i høyrehånden

 

+ Det er av de bedre trådløse

+ Ingen "trådløs"-lagg.

+ Kan bruke den uansett underlag (ganske irrelevant).

 

Jeg mener at de minuspoengene opphever plusspoengene og derfor tipper vi litt på undersiden av skalaen.

Lenke til kommentar
Det virker som flere av dere lurer på følgende:

 

Hvorfor mener anmelder det han mener?

 

 

Når jeg tester en mus, ser jeg først hvilke andre konkurrenter som er på markedet. Motstandere blir da MX 510/700, Intellimouse Explorer 3.0/4.0/Wireless, Razer Diamondback. Nå har jeg desverre ikke MX 700 eller Intellimouse Explorer Wireless. Jeg setter en standard. Skal jeg måle ut fra hva jeg synes er et middelmådig produkt, vil ikke det gi en indikasjon på hvordan MX 1000 er i forhold til de gode alternativene. Når jeg sammenligner MX 1000 med Diamondback så er det fordi jeg setter Diamondback som referansen.

 

Ting som påvirker karakteren:

- MX 1000 er 800cpi, Diamondback er 1600cpi.

- MX 1000 trenger mer trykk på de to viktige knappene (venstre og høyre).

- MX 1000 har et utrolig slapt mushjul.

- MX 1000 har en lei tendens til å feilregistrere trykk på mushjulet (tilt venstre istedet for trykke rett ned).

- Driverne til MX 1000 har ikke de finesser du finner i Diamondbackdriverne.

- Vekten

- Batteri

- Passer kun i høyrehånden

 

+ Det er av de bedre trådløse

+ Ingen "trådløs"-lagg.

+ Kan bruke den uansett underlag (ganske irrelevant).

 

Jeg mener at de minuspoengene opphever plusspoengene og derfor tipper vi litt på undersiden av skalaen.

Takk :)

 

Det var en mye bedre oppsummering/konklusjon til testen.

Kunne ikke legge til den listen med + og - på bunnen av siden?

 

Er fortsatt interessert i hvor lenge du brukte musen før du gikk tilbake til Razer (bl.a. grunnet din kommentar om trege føtter)

Lenke til kommentar
Det var en mye bedre oppsummering/konklusjon til testen.

Kunne ikke legge til den listen med + og - på bunnen av siden?

Vi skal bake inn mer utfyllende informasjon i anmeldelsen vår i løpet av morgendagen, etter at vi har summert sammen alle spørsmålene og tilbakemeldingene som har kommet i denne tråden. Det er beklagelig at den ikke var utdypende og beskrivende nok i første omgang, og det tar vi til etterretning. Men karakteren står vi naturligvis fast ved.

Lenke til kommentar
Personlig syns jeg det er en drittmus. Den ligger godt i hånda og det er alt.

Generelt syns jeg at det er altfor dårlig respons på trådløse mus. Jeg mener, jeg hadde både MX-1000 og en trådbasert Intellimouse tilkoblet samtidig og merket stor forskjell på responsen. Det virket som MX musa "hang etter" når man brukte den. Med Intellimouse er det null lag whatsoever..

Jeg solgte MX-1000 musa etter en ukes bruk da den ikke var god i det hele tatt. Det skal også sies at jeg har prøvd denne musa hos noen kompiser og det samme merket jeg der.

 

Det er bedre med trådmus !!

Kan det virkelig vere så stor forskjell på Mx1000 musene da?? Min henger verken etter, eller lagger på noen måte.Den reagere så den skal :yes: kunne vere noen driver fuck ellr no?

Lenke til kommentar

Ahh.. nå begynner det å komme seg her.

 

Er trist at man må ty til krasse innlegg i forum for at vi skal klare å hale de gode forklaringene og argumentene ut av dere. Mye av forklaringene dere presenterer her burde stått i testen i utgangspunktet og det er glimrende at dere tar det med etterhvert.

 

Slik som at du nevner driverne her i forumet er fint. Hiv det inn i artikkelen, for der er det ikke nevnt med et ord. Og det samme gjelder mye annet. Forresten så skriver vel ihvertfall ikke logitech selv at MX1000 er 20x raskere enn andre optiske mus, som du selv skriver. Mulig det er andre nettsteder som påstår dette. "20x more sensitivity to surface detail" (fra logitech sin side).

 

MX1000 overfører også med 125 frames som er største hastigheten usb porten kan overføre, og er det samme som mus med tråd benytter.

 

Akk ja.

 

Forresten.. det var visst noe jeg glemte å kommentere.

 

-Trekker strøm fra strømnettet. Mus med tråd gjør ikke det... denne gjør det, ergo er det en ulempe for denne musen.

Det er et like dårlig argument jeg kom med, som det er å si at det er negativt at musen trekker strøm fra strømnettet. I det hele tatt å trekke det frem som et poeng er å gripe etter halmstrå.

 

-Må lades. Igjen, en mus med tråd må aldri lades, og derfor er det en ulempe for denne musen. Igjen har jeg skrevet fordelen du får ved dette; " Ingen forstyrrende tråd".

At man må lade musen er da ingen ulempe med mindre den må lades hvert 5 minutt? For deg som gamer... hvilken konsekvens har det å måtte lade musen 1 gang i uken? Eller når du sover for den saks skyld. Så lenge dette ikke hindrer din bruk av musen? Så å sette det opp mot det positive argumentet at den ikke har noen tråd er for dumt.

 

- Passer bare for høyrehendte er jo fortsatt en ulempe, samme hvor lite det har innvirkning for deg. At en bil bare har 20 HP og går i 90 km/h er fortsatt en ulempe selv om det er fartsgrensen.

En bil med 20hp i seg selv er da ikke en ulempe. Komme an på hva man gjør ut av det. Samme som å si at en 2 seters sportsbil er konge, men i det du skal ha med halve slekta og fire barnevogner har du et problem. Greit, musa passer helt klart best for de som benytter høyrehånden, men dette er da ikke noe nytt. Se på Logitech sin MX510 som i lang tid har blitt priset som en fantastisk mus blant gamere.

Endret av shybbe
Lenke til kommentar
Det er vel ikkje overføring, men oppfriskningsrate. Eg har overklokka usb porten frå 125 til 250 hertz. Bruker MX500. Razer Diamondback skal visst funka på 500 og 1000 hertz.

 

Selvsagt riktig. Liten skrivefeil av meg. :)

Altså, overklokking av usb porten er i utgangspunktet litt utenfor scope her da.. :p

Lenke til kommentar
Vi skal bake inn mer utfyllende informasjon i anmeldelsen vår i løpet av morgendagen, etter at vi har summert sammen alle spørsmålene og tilbakemeldingene som har kommet i denne tråden. Det er beklagelig at den ikke var utdypende og beskrivende nok i første omgang, og det tar vi til etterretning. Men karakteren står vi naturligvis fast ved.

Flott :)

Veldig bra at dere tar tilbakemeldingene til etterettning, og oppdatere testen.

 

At dere beholder karakteren er helt greit for min del, så lenge testen blir utfyllende nok til at man kan se hvorvidt man ønsker å være enig i karakteren eller ikke (noe det virker som skjer nå :)).

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar

Hmm, jeg vil påstå at jeg er en gamer, men jeg spiller veldig mye forskjellig,

BF 1942, Locomotion, Half Life2, Doom3, osv, hele spekteret, egentlig.

Min menig, at musa er tung gjør bare at jeg syns den er mer stabil, og enklere å dosere. Det jeg ikke liker er at den skrur seg av når man løfter den mer enn noen millimeter fra musmatta. (kan det fixes?). Ellers er jeg kjempe fornøyd, har hatt/har 4x Orginal MS mus, MX500,MX700 og nå MX1000.

MX1000 er iallefall veldig god i mine øyne, men for folk som har problem med tung mus, er det selfølgelig bedre mus på markedet. Jo tyngre jo bedre syns jeg da.

Lenke til kommentar
Alle andre steder jeg har lest om denne i forbindelse med gaming har den sust forbi mx510.

Kva for nokre anmeldelsar då? Eg har fortsatt til gode å sjå ein anmeldelse som seier at MX1000 er betre enn MX510 i gaming. Men det motsatte har eg faktisk sett meir enn ein gong.

We compared the laser mouse with the MX 510, the most precise mouse available as of today. We tried both models on the latest FPS games - UT 2004, Doom 3 and FarCry. First off, I gave the mouse to several players to try with these games and the reaction was unanimous: the MX 1000 is better. It's not just a matter of precision in movement, but overall precision. This mouse reacts to your every movement. Your hand movements correspond very exactly to those of the character on the screen. The traditional test - making a half-turn followed by aiming through the scope in FarCry - confirms the impression. You gain in speed because targeting a point just after a rapid movement is astoundingly easy. We then tested the MX 1000 on retouching a picture in Photoshop, and the conclusion is the same. Zeroing in on a spot with millimeter precision is uncannily easy.
:whistle:

 

---

 

For å kommentere selve artikkelen, så virket det nesten som om forfatteren hadde bestemt seg på forhånd at denne musa liker jeg ikke. Det tok litt av den sammenlikningen med rød swix osv. Det eneste punktet jeg kan se for å gi denne musen noe annet en en svært høy karakter (for gamere), må evt være vekten. Selv om vekten er høyere enn vanlige trådmus så synes jeg absolutt ikke at MX1000 kun fortjener en 4'er (selv for gamere). Hvis jeg skulle tatt høyde for vekten så ville jeg gitt en 7er (for gamere, 9er for alle andre).

 

EDIT: Den testen som ble linket til tidligere i tråden (http://thecrucible.ca/reviews/dbmx/index.php), var i mine øyne en mye bedre test.

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Jeg føler meg tvunget til å si det samme som en god del andre her er enig om;

Omtalen er gjevnt over infisert av skylapper, uprofesjonalisme og subjektiv journailsme. Og ikke minst fordomsfull.... Nei, det er ikke fordi jeg BARE har denne musen selv, og må slå ned på alt kritisk omtale fordi jeg må rettferdigjøre kjøpet....(For å gjøre det klinkende klart)

Men MX 1000 fortjener ikke scoren journalisten har gitt den, uansett hva som var vektlagt.

Og jeg føler det er svært upassende å stemple MX 1000 som "kontor rotte" musen.

 

Ja, score 4 er en håpløs score på gamer.no, bare se på alle tidligere omtaler av spill og spill utstyr.

Lenke til kommentar

Blablabla dårlig test. Men når testen er så subjektiv som denne, synes jeg det er på tide å ta testmetodikk opp til vurdering. Skal man teste noe, kan man ikke satse på at én person skal komme med en objektiv vurdering! Hvis denne personen f.eks. har en dårlig dag, skal dette ikke gå utover en omtale som publiseres til mange tusen lesere! Skal dere teste ting, får dere gjøre det skikkelig:

  • Flere personer skal prøve produktet
  • Anmelder(e) skal legge alle fordommer igjen et annet sted
  • Produktet skal omtales utfra hvilket produkt det er (trådløs mus i gamer-sammenheng her)

Og det med tung mus? Jeg spiller masse med min logitech mouseman cordless på en standard stoffmatte og det funker som snus. Kan kanskje få litt bedre presisjon, men kjenner jeg meg selv rett, blir det en mx1000 etter jul. Som det ble nevnt tidligere i tråden, så bør man faktisk trene litt hvis en tung mus gir en senebetennelse. Ikke nødvendigvis dra på helsestudio, men enkle øvelser som gir styrke og variasjon. I tillegg bør man også ha en god sittestilling.

 

Nok en gang: elendig journalistikk!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...