Gå til innhold

Omtale av Logitech MX 1000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sterkt uenig med anmeldelsen. :thumbdown: '

Den duger kanskje ikke til CS, men ellers er mitt eksemplar kjempe bra.

Jeg har ikke et hjul som er horribelt, og alle 4 føttene sitter som støpt på bakken på samme tid.

 

Aldri vært borti ei mus som må kobles til PC og strømuttak samtidig?

Blant mange andre hadde MX700 også noe slik.

Det er jo selvfølgelig et pluss om musa IKKE trenger eget strømuttak, men jeg synes ikke det er noe å gå rundt og rive seg i håret for, bare pga at musa trenger strømuttak!

 

Denne musa skulle få TO omtaler!

Èn for hardcore-gamere, og èn for folk som har lyst til å bruke den mer til det dagligdagse.

Jeg bruker MX1000 og er meget fornøyd. De eneste gangene jeg IKKE bruker MX1000, er når jeg spiller CS og CS:Source, siden jeg ikke synes den er noe god der.

Når jeg spiller cs bruker jeg en annen mus med ledning.

 

Denne omtalen ble alt for subjektiv, og i tillegg fra en som tydeligvis BARE har tenkt å bruke den til gaming! (joda, jeg vet at dette er et gamer forum) Anmelderen sa ingen ting om hvor lang tid du kan bruke musa før den går tom for batteri, eller det at musa slo seg av om du lot den stå i ro i 5 sekunder, for så å slå seg på, 0.001 sekunder etter du har rørt på den!

 

Jeg synes en som ikke er en like stor hardcore-gamer som denne anmelderen.

Fordi til vanlige spill er denne musa deilig!

Som sagt, til cs, Q3 o.l. hvor aimen alltid må være på topp, er kanskje denne musa ikke så bra (etter mitt syn duger den ikke), men for faen! Om jeg nevner ordet "spill" så er det jo ikke nødvendigvis CS jeg tenker på!

Spill som CS er egentlig ganske annerledes mange andre spill!

I ET, WC3, BF1942 (og Nam), og Halo, er det ikke så viktig om du dreper på første skudd, eller om du tar et HS ti ganger pr. runde!!!

 

Jeg kan ikke nevne det for ofte, denne musa er urettferdig behandlet av en aim-gamer...

Lenke til kommentar

Så hyggelig med masse meninger som ikke er enige med meg :) - det viser bare at vi som spiller, verdsetter forskjellige ting når vi bestemmer oss for utstyret. På samme måte som noen sverger for Intel, og andre for AMD, liker jeg lett mus, mens andre foretrekker tung mus.

 

Det er flere aspekter med MX1000 som gir den "svake" karakteren. Likevel, for dere som har lest artikkelen om vår måte å karaktersette på så er 4 på ingen måte en ren slakt. En 4-er forteller at produktet har svakheter, og jeg ser på eksempelvis produksjonsfeil, et dårlig mushjul og den store vekten som en svakhet.

 

Om man foretrekker tung eller lett mus er en smakssak. De fleste gamere jeg kjenner setter pris på lette mus, slik jeg gjør. Jeg synes det er en fordel å ha en lett mus, spesielt i FPS-spill. Det føles rett og slett mer komfortabelt for meg.

 

At MX1000 er trådløs er ikke en negativ ting i seg selv, under bruk har jeg ikke merket "rare" hendelser som oppstod med tidligere trådløse modeller, og jeg er imponert over levetiden på batteriet (som du ikke bytter ut, men lader i basestasjonen).

 

Men, essensen i omtalene jeg skriver om mus og muserelaterte produkter er rettet mot gaming. At den er helt "über" når det kommer til vanlig kontorarbeid er ikke relevant, det er heller et pluss.

 

Hvis jeg sammenligner MX 1000 med MX 510, synes jeg formen på MX 1000 er bedre, men MX 510 føles bedre ut under spilling. Så for meg er MX 510 et bedre alternativ, selv om jeg neppe kommer bruke noen av de i nær framtid. Jeg bruker Razer Diamondback, en mus laget for gamere, med behov og finesser som vi ønsker å se i produkter. MX 1000 har ikke mulighet for å justere følsomheten direkte, slik Razer-mus kan. MX 1000 har ikke profilerte knapper slik Diamondback har. MX 1000 har ikke teflonføtter, slik Diamondback har. Alle punktene jeg har listet er ting som drar MX 1000 i negativ retning i forhold til Razers toppmodell.

 

Med alt dette sagt, så er det godt mulig at mange av dere vil like MX 1000, og sikkert like den veldig godt. Jeg synes bare at det ikke er et godt alternativ hvis du ser deg om etter ny mus, det fins bedre og billigere mus for gamere på markedet.

Lenke til kommentar
Dessuten føler jeg ordet "gamer" blir brukt litt feil her. Det virker som det bare gjelder de som spiller dagen lang, og ikke de som bruker PC'en til annet en gang i blant.

Når vi skriver gamere, så snakker vi ikke om de som spiller mange, mange timer hver dag. Vi kunne liksågodt sagt "en som spiller PC-spill" eller "en spiller", men valgte å bruke det enkle ordet gamer(e). Med gamere mener vi naturligvis ikke kun hardcore-spillere som ikke har sett dagslys siden milleniumsskiftet. Vi snakker om alle som spiller og interesserer seg for dataspill. Leserne til Gamer.no er gamere - spillere.

Lenke til kommentar
Syns også omtalen var altfor mye fokusert mot gaming. Virker nesten som om han som skrev omtalen hadde bestemt seg for å ikke like musa på forhånd..

På Gamer.no tester vi produkter for gamere. Hvis du vil vite hvordan den fungerer for annen type bruk, så har du nettopp lest feil test. :-)

Jeg ser ikke at det står "egnet BARE for CS spillere" noen steder på Gamer.no!!!

Anmelderen har tydeligvis misforstått! Jeg lurer virkelig på hvilke andre spill enn CS han har prøvd! :hmm:

 

BTW: Joda, mus-hjulet er litt løst, men hvor mange er det som spiller CS med Intelli 4.0?! Den har jo det største piss hjulet ever! Trinnløst og greier! Designeren hadde sikkert fyllesjuke da han tegnet Intelli 4.0!

Anyways, selv om at Intelli 4.0 har et rompe-hjul, bruker mange gamere den.

Den største grunnen for det er at den har ledning, samt at den er billig (og helt grei til gaming).

Lenke til kommentar
[iC,25/11/2004 : 15:52]
Syns også omtalen var altfor mye fokusert mot gaming. Virker nesten som om han som skrev omtalen hadde bestemt seg for å ikke like musa på forhånd..

På Gamer.no tester vi produkter for gamere. Hvis du vil vite hvordan den fungerer for annen type bruk, så har du nettopp lest feil test. :-)

Jeg ser ikke at det står "egnet BARE for CS spillere" noen steder på Gamer.no!!!

Kan du utdype hva du egentlig mener nå? Har vi sagt noe som tilsier at vi kun tester produkter for de som spiller Counter-Strike? Har vi sagt at vi kun har testet denne musen med Counter-Strike? Du kommer med et par grunnløse påstander som jeg gjerne vil at du utdyper litt.

Lenke til kommentar
[iC,25/11/2004 : 15:52]
Syns også omtalen var altfor mye fokusert mot gaming. Virker nesten som om han som skrev omtalen hadde bestemt seg for å ikke like musa på forhånd..

På Gamer.no tester vi produkter for gamere. Hvis du vil vite hvordan den fungerer for annen type bruk, så har du nettopp lest feil test. :-)

Jeg ser ikke at det står "egnet BARE for CS spillere" noen steder på Gamer.no!!!

Kan du utdype hva du egentlig mener nå? Har vi sagt noe som tilsier at vi kun tester produkter for de som spiller Counter-Strike?

Det bare føles ut som om anmelderen har spilt FPS spill som er for hardcore gamere (CS er det største hardcore spillet som finnes nå).

Har han prøvd musa til spill som WC3, BF1942, Halo, eller andre spill som ikke handler like mye om det såkalte (fjortiss)uttrykket "aim"?

 

EDIT:

Nå har det seg slik at det kreves et godt trykk på knappen for å få registrert et trykk på midtre musknapp, og det hendte ofte at den fikk en tilt til høyre eller venstre når man egentlig ønsket å trykke den ned.

Må egentlig si meg enig her.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Velvel en så dårlig karakter rettferdiggjør ikkje denne musa syns eg, 4 ut av 10 er jo slettes ikkje no å skryte av.Har denne musen selv og er max fornød med den :thumbup: Men seff som eg har sagt før alle har sin egen smak, og det er opptil en selv å avgjøre ka som er den beste musa å spille med.Ikkje sant Fenris1911?? ekke no vits å dra inn verdens raskeste biler her :tease: Eg har ingen problemer med vakten av den(mulig eg er sterkere en anmelder) Rask og responsiv og veldig god ergonomi Min mening fra en kunde som er meget nøgd med Mx1000 Eg sier ikkje at eg nekter å tro det finnes bedre bus der ute å spille med for min del, men eg trenger ikkje noe bedre en det eg sitter med no.

 

Min mening atter an gang

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Syns også omtalen var altfor mye fokusert mot gaming. Virker nesten som om han som skrev omtalen hadde bestemt seg for å ikke like musa på forhånd..

Det er lett å bli litt negativ til produkter, når det må tre eksemplarer av det før det kommer et tilnærmet feilfritt et. Likevel lot jeg det selvsagt ikke påvirke karakteren.

 

Tror anmelderen her var en av de "Tradløst er ikke for gamere" fanatikerne.

Som jeg sa i omtalen, jeg har ingenting mot trådløst. Når de klarer selge en trådløs mus som ikke blir tyngre på grunn av et batteri, så er jeg der og kjøper den med en gang!

 

Savnet litt utdyping i bruken av musen. Var den mer nøyaktig, presis og med mindre forstyrrelser enn andre trådløse mus eller optiske tråd-mus for den del?

Jeg skrev: MX 1000 er kabelfri. Logitech sier at radiooverføringen de bruker kan sammenlignes med vanlig mus koblet til PC via USB-kabel, og under testing merker jeg ikke noe spesiell forskjell i forhold til vanlig mus.

 

Med "vanlig mus" mener jeg mus med kabel. Jeg merket ingen forstyrrelser under bruk.

 

 

Angående spill jeg har testet med MX 1000 så er det i hovedsak

- Half-life 2

- World of Warcraft beta

- Everquest II

 

CS/CS:S har jeg ikke rørt på veldig lenge.

 

--

 

Når det gjelder vekt, så vil jeg komme med følgende påstand: Spill med MX 1000 i noen år, og se om ikke håndleddet ditt skriker av smerte i perioder. Jeg slet fælt med senebetennelse for noen år siden når jeg brukte de første trådløse musene. Det var faktisk akkurat den tiden Boomslang kom på markedet, og selv om den svei i lommeboken, kjøpte jeg et eksemplar. Etter bare et par uker merket jeg stor forbedring i håndleddet. Selvfølgelig, kan godt hende det er meg, men siden den gang har jeg foretrukket lett mus, gjerne med lav profil. Det er ganske logisk at 90 gram belastning sliter mindre enn 170 gram.

Endret av cairn
Lenke til kommentar
Angående spill jeg har testet med MX 1000 så er det i hovedsak

- Half-life 2

- World of Warcraft beta

- Everquest II

 

CS/CS:S har jeg ikke rørt på veldig lenge.

 

I Rest my case. :)

 

Men jeg kan ikke fatte at du syntes musa var så dårlig til spilling!

Har jeg gitt denne musa en karakter, vill jeg gitt den 6 av 10. (men det er jo bare meg ;) )

 

EDIT: Her er min erfaring hos hardware:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=10826

Sjekk de andre erfaringene der også. Mange som likte den.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Synes egentlig denne testen var oppklarende. Når jeg ser oppblåste megamusa og hører hvilken horibel vekt den har, kan jeg ikke med min beste evne forstå at folk anbefaler den. Jeg vet såpass at en tung mus ikke fungerer bra til FPS. Hvis man må ha en tung mus til å spille f.eks. Quake eller Unreal, så har man dårlig teknikk. Relativt sett, i forhold til den dårlige teknikken, er selvfølgelig en tung mus bra. Slik støttehjul er kjempebra hvis man ikke kan sykle særlig godt. Jeg oppfatter testen som tillitsvekkende og oppklarende. :thumbup:

(Kremt, jeg har ikke prøvd musa, men det for så være... :blush: )

Lenke til kommentar

mulig anmelderen ikke har prøvd musa i noe lengre tid.

 

syntes først at musa var tung og litt uvandt men etter noen dager som jeg er blitt vandt til den er den jo helt konge!

 

den er slett ikke for tung og scrhollen skal da ikke ha større motstand enn det den har,jeg har vært gjennom en del mus og syntes helt klart at lett scroll er best. at den blir tom for batteri går tomt er da også bare tull (som noenover har nevnt) jeg spillte da noen timer med musa hver dag i fire dager uten ladeing uten at det gikk utover ytelsen eller noe. lading går også relativt kjapt.

 

4/10 :lol: latterlig rett og slett

 

Når det gjelder vekt, så vil jeg komme med følgende påstand: Spill med MX 1000 i noen år, og se om ikke håndleddet ditt skriker av smerte i perioder. Jeg slet fælt med senebetennelse for noen år siden når jeg brukte de første trådløse musene. Det var faktisk akkurat den tiden Boomslang kom på markedet, og selv om den svei i lommeboken, kjøpte jeg et eksemplar. Etter bare et par uker merket jeg stor forbedring i håndleddet. Selvfølgelig, kan godt hende det er meg, men siden den gang har jeg foretrukket lett mus, gjerne med lav profil. Det er ganske logisk at 90 gram belastning sliter mindre enn 170 gram.

 

og dette er den musa? :roll:

og du har prøvd dene musa i noen år ? :roll:

og siden du foretrekker lav profil og lett mus betyr det at musa er ræva`? :roll:

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar

Jeg synes også dette var en helt absurd 'anmeldelse'. Jeg har gått fra MSIME3 (via MSIME4 i en kort periode) til MX1000, og synes den er like bra. Det tok 3 dager å venne seg til den, men etter det har det ikke vært noe problem. Aimen er minst like bra som før i fps-spill, og jeg kan ikke si noe negativt verken om tyngden eller størrelsen.

 

Jeg vil kalle MX1000 den første trådløse musa som egner seg til gaming.

Lenke til kommentar

No trur eg helst at dei som meiner at MX1000 er topp er dei som har kjøpt den og vil no rettferdiggjera at dei brukte 600 kr på den. Det kan henda den er det for dei, men eg vil tru at for deira behov kunne dei fått ei lika god mus til 200 kr.

 

Eg angrar meg iallfall ihjel på at eg kjøpte MX700 i si tid. For ei useless mus. Gav den vekk til bror min.

Lenke til kommentar
No trur eg helst at dei som meiner at MX1000 er topp er dei som har kjøpt den og vil no rettferdiggjera at dei brukte 600 kr på den. Det kan henda den er det for dei, men eg vil tru at for deira behov kunne dei fått ei lika god mus til 200 kr.

Tja, jeg har lagt min elsk på MS-mus, spesielt IE 3.0 (har 3 av dem, pluss en 1.0), men jeg har ingen problemer med å si at MX1000 er en tilsvarende god mus. Den har problemer med den midterste knappen (kombinasjonen hard knapp og løst hjul = mye scrolling før man får klikket), er tyngre enn andre mus, og har en noenlunde uvant utforming.

 

Hovedgrunnen til at jeg kjøpte den, var 1) pga at den er trådløs og 2) at den er like nøyaktig som en vanlig mus, selv om den er trådløs. Den har ikke skuffet noe særlig, men særlig revolusjonerende er den heller ikke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...