Gå til innhold

Omtale av Logitech MX 1000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når det gjelder vekt, så vil jeg komme med følgende påstand: Spill med MX 1000 i noen år, og se om ikke håndleddet ditt skriker av smerte i perioder. Jeg slet fælt med senebetennelse for noen år siden når jeg brukte de første trådløse musene. Det var faktisk akkurat den tiden Boomslang kom på markedet, og selv om den svei i lommeboken, kjøpte jeg et eksemplar. Etter bare et par uker merket jeg stor forbedring i håndleddet. Selvfølgelig, kan godt hende det er meg, men siden den gang har jeg foretrukket lett mus, gjerne med lav profil. Det er ganske logisk at 90 gram belastning sliter mindre enn 170 gram.

 

 

Eller så vil det si at din spillestil ikke fungere med din sittestilling. Har ikke hatt senebentennelse på flere år, hvorav store deler av dem er tilbakelagt med en tyngre mustype... Unntaket her er når jeg blir tvunget til å bruke en ikke optimale sittestilling hvor jeg får feil vinkel på håndleddet.

 

 

Men over til det jeg egentlig lurte på

MX 1000 som å dra sandpapir over en brødfjøl smurt med Swix for plussgrader.

 

Hvor lenge testet du musen?

Kjøpte nylig (et par uker siden) hyperglides til bruk på min func1030... Og fy f hvor trege de var! I forhold til de originale musføttene (Mx700) måtte jeg bruke makt for å flytte musen, ingen flyt som det var tidligere. Men etter å ha brukt dem et par uker så er de blitt til noe helt annet. Har begynnt å få slept vekk det ujenve trege øverste laget, og begynnt å se hvorfor folk anbefaler dem.

 

Er du sikker på at det ikke er en lignende innkjøringsperiode på Mx1000?

 

 

Det første avsnittet var bra, da du informerte om hvordan laseren faktisk fungerer, og gjennomgangen av hvordan musehjulet fungerer i forhold til hva du liker er positivt, da det gir oss noe vi kan sammenligne med våre egne preferanser...

 

Når det gjelder resten av testen må jeg si jeg er ganske skuffet.

Men hva med å faktisk si litt om hvordan det var å bruke trådløs i forhold til med ledning? De fleste seriøse spillerne sier jo at det er umulig å bruke trådløs mus, da den ikke er sensitiv nok. Du merket ikke noe spesiell forskjell på dette... Hvorfor ikke? Har Logitech utviklet den trådløse teknologien til det nivået at seriøse spillere kan kutte tråden? Hvordan fungerer den i forhold til en tweaket PS2/USB refresh?

 

Du sier veldig lite om hvor lenge du testet og hvilke spill du testet. Hvorfor ikke? Om en seriøs RTS spiller sier at musen suger betyr ikke det noe for min del når jeg skal bruke den i BF... Og vice versa.

 

 

Halvparten av konklusjonen er at du hadde problemer med å motta en mus som fungerte! Sorry, men det har da ingenting med hvordan musen fungerer e.l. så hvorfor har brukt mest tekst på den delen? Nest mest er brukt på å fortelle at du ikke har vært borti en mus som trenger mer strøm enn usb kabelen kan yte, og at du liker din Razer.

 

Hvorfor ikke overlate mer av konklusjonen til spilleren?

Hadde vært bedre om du listet opp hvordan musen fungerte i forskjellige situasjoner og så kunne vi se om det passet vår spillestil eller ikke...

 

 

 

Hadde også vært interessent om gamer.no laget en liten base hvor testerne forklarer kjapt hvilken spillestil de bruker, hvilke spill de liker etc., så kan man lettere bedømme hvor mye vekt man skal legge på testene (har man samme preferanser eller ikke)...

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar
men særlig revolusjonerende er den heller ikke.

Tja, jeg kan egentlig si at den ER det!

Fordi mange mus jeg har prøvd har problemer med musmatter som har forskjellige farger!

Plutselig (om du er på skrivebordet) ligger pilen på toppen eller bunnen av skjermen.

Om du spiller CS, kan du vel tenke deg irritasjonen.

Slike hendelser får du ALDRI med MX1000!

Jeg prøvde den på glass!

Ja, faktisk tok jeg et SPEIl og prøvde! Neeeeeida! ingen problemer!

Slikt sett er den vel revolusjonerende, eller hva?

 

Dessuten, det er jo værdens første LASER mus! :)

 

EDIT:

Mr.Garibaldi: Jeg har en quote til deg:

It's funny, because it's true!

:)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

hmm.. denne testen var vel vell subjektiv. Sammenligner den med Razer mus som er ment for gamere, som i tillegg har ledning..

Nei, denne testen var veldig skuffende..

 

Tyngde? får mye mere presis treff med en tyngre mus enn en lett en. Det er min sujektive mening.

 

At du må ha ledning i strømuttaket fatter jeg egenttlig ikke hvorfor tester syter over. Skal den lades skikkelig må den ha strøm i fra veggkontakt da USB leverer heller lite med strøm.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Dette må jeg si var en merkelig annmeldelse. Begynner med å fortelle at laser ikke gir bedre hastighet , fortsetter med å klage på vekta og rose Razor mus opp i skyene ??

 

 

 

Her er en skikkelig annmeldelse.!! Kommer med sakelig informasjon , og forsøk på Benchemarks.

 

Jeg gikk fra Intellimouse 3 til MX 700 til MX 1000 . Både MX 700 og 1000 er trådløse mus som kan være litt tunge (for de med svake hender) men kjempe bra til spill. Jeg mener at MX 700 var bedre til spill enn Intellimouse , og MX 1000 er bedre , lettere og har lengre batterikapasitet enn MX 1000 .

 

Husk oxo at disse trådløse musene har ladestasjon , så man trenger ikke kjøpe inn batterier til dem .

 

Jeg har spilt med MX 1000 en stund nå , og den fungerer ypperlig til Far Cry , Doom 3 , Half Life 2 eller Rome - Total War . Glir lett , svært nøyaktig og sitter ypperlig i hånden . Jeg har ikke prøvd Razor musa , annmelder er velkommen til å sende et ekemplar til meg....

 

Jeg finner at hjulet er litt slærkete , men siden jeg ikke har installert Logitech driveren , er sideveis funksjonen deaktivert hos meg og slår ikke inn alikevel .

 

Beste spillmusa jeg har hatt , og koser seg på fUnk mata mi !!!

Lenke til kommentar
hmm.. denne testen var vel vell subjektiv. Sammenligner den med Razer mus som er ment for gamere, som i tillegg har ledning..

Nei, denne testen var veldig skuffende..

 

Tyngde? får mye mere presis treff med en tyngre mus enn en lett en.  Det er min sujektive mening.

 

At du må ha ledning i strømuttaket fatter jeg egenttlig ikke hvorfor tester syter over. Skal den lades skikkelig må den ha strøm i fra veggkontakt da USB leverer heller lite med strøm.

Selvfølgelig må han sammenligne musa med bl.a. Razer musa. Det er jo tross alt en test av hvordan musa er i spill, og skal man da sammenligne med noe må det jo være andre mus beregnet for spilling. Angående trådløst sier jo testeren at han ikke merker noe spesielt til at musa er trådløs, og at den ikke blir trukket for å være det.

 

Når det gjelder vekt på musa er det hevet over enhver tvil at de fleste gamere foretrekker en lett mus. Ingen tvil om at det er lettere å gjøre raske bevegleser med en lettere mus. Men uansett blir det jo smak og behag. Om du som leser testen liker tung mus, er det jo ikke værre enn å se vekk i fra at testeren trekker for dette.

 

Er forresten helt enig når det gjelder strøm fra vegguttak.

Lenke til kommentar

Fikk MX1000 for noen uker siden, etter å ha ventet i spenning i en måneds tid, og den er den dessidert beste musa jeg noen gang har lagt mine delikate fingre i. :D

 

Jeg rett og slett elsker denne musa. :love:

 

Gamer en del War3 og har merket en fremgang i nøyaktigheten siden MX1000 ble tatt ibruk. Har tidligere testet ut både MX510 og Intelli v3.0 men ingen av disse kan konkurere med MX1000, Intelli var grei nok men alt for lett. Man skal jo strengt tatt ikke drive å løfte musa mens man spiller. For min del kunne MX1000 veid enda mer da jeg enda ikke har vent meg til å ikke løfte for å flytte den langt.

 

Knappene på musa er og bra. Frem/Tilbake knappene på siden er bra men Programskifte knappen mellom dem er litt bortkastet da Alt+TAB er mye raskere. Scroll hjulet (som strengt tatt ikke brukes til spill) er lett å fint til å scrolle seg opp/ned og sidelengs når man surfer nettet. Page up/down knappene funker og serdeles fin hvis man f.eks. skal ned til siste post i et forum. Ellers vil jeg nevne at den "glidende" overgangen mellom høyre/venste museknapp og musekroppen er en serdeles fin detalj, dette er et stykke plast.

 

Batteriet, som var den eneste tingen jeg fryktet, er også imponerende, det holder ut lenge og laddes greit oppigjen. Har faktisk brukt musa i flere dager uten at det har vistes på strømindikatoren. Det at ladderen tar strøm fra kontakt er jo bare et pluss, da tar det ikke dagevis å ladde opp batteriet slik det ville fra USB som leverer for lite strøm.

 

Museknappene et fine og glatte og gir (ihvertfall på mitt bord) en hærlig lettbevegelig mus. De som sier ting som "Trådløs = lagg" kan bare gå å legge seg, den tid er forbi. Denne musa er like kjapp som MX510 og man merker ikke at kabelen mangler.

 

Konklusjon: Historiens beste mus. Ikke bare er den behagelig, presis og lagg fri. Den ser også serdeles bra ut. Noe som egentlig ikke betyr noe særlig, men når resten er perfekt så bør også finsishen være det. Karakter: 6/6! Løp å kjøp!

 

PS: Det ser ut for meg som om Gamer.no's tester kan ha følgende problemer:

-Musa han testet er ikke som den skal. (Feilproduksjon/Noen har ødelagt den)

-Han bruker en uegnet musematte.

-Han er fortsatt på en alvorlig nedtur etter helga. :p

 

PSS: "MX 1000 er for tung og treg" Er musa for treg har du for lav sens. Er den for tung er du for svak (de fleste burde klare en vekt på 170g).

Lenke til kommentar

*sukk* .. så er det på'n igjen. Helt siden testen av MX700 har jeg ventet i spenning på gamer.no sin test av logitech sin neste trådløse mus. Da MX1000 kom på market kriblet det i meg etter å lese hva de greide å få ut av testen.

 

Etter å ha lest testen må jeg innrømme at det som fyller meg er skuffelse, som er i ferd med å vike plassen for endeløst raseri. Hvordan er det mulig å atter igjen lage en så fanatisk dårlig test?

 

For det første! HVA ER EN GAMER?! Slik som det kan se ut av folk på gamer.no er en gamer en som kun spiller CS med en så lav følsomhet på musa at de må bevege den en meter for å snu seg 180 grader. Er dere virkelig så trangsynte at dere setter dere på den høye stol og ser på dere selv som de eneste som kan rettferdig kalles gamere?!

 

Jeg selv spiller nok langt mer spill enn gjennomsnittet og jeg spiller også mye forskjellig. Jeg har nå brukt MX700 siden testen av den kom ut og må si jeg er strålende fornøyd med den. Jeg har faktisk slitt den ut og trenger egentlig en ny mus. Ja, dere gjetter riktig. Jeg har sirklet meg inn på MX1000.

 

Det gleder meg å se at det har gått opp for anmelder at det ikke lenger er noen negative sider ved den trådløse overføringen. Denne har tross alt like stor øverføringshastighet som mus med tråd. Så om du sitter der og synes at denne trådløse musen lagger fordi den er trådløs.. så må du gå til psykologen din å skaffe deg noen piller.

 

De to eneste tingene som egentlig anmelder trekker frem er vekten og musehjulet. Hva med batterilevetid? ladetid? Gleder meg å si at anmelder sier den sitter godt i hånden og er ergonomisk bra. Men la oss nå se på det første punktet. VEKTEN. Om man faktisk har et problem med å bevege en 170g tung mus rundt i spill, så bør man seriøst begynne å bruke litt mindre tid foran pc'n og kanskje ta seg en tur i helsestudio. Økt vekt på musen bidrar til økt stabilitet. Og at man må plugg inn et ekstra støpsel i veggen? Er dette virkelig et problem? Nå har det seg slik at USB porten ikke akkurat er et kraftverk når det gjelder å levere strøm. Alternativet er som MS har gjort det, å droppe ladern, slik at man må bytte batterier i ett kjør.

 

Må faktisk innrømme at jeg ikke har testet musehjulet noe, så akkurat det punktet skal jeg ikke si noe om.

 

Jeg er oppgitt av at det går an å levere fra seg en slik anmeldelse av et produkt.

Lenke til kommentar

Vel

 

+ Stor batterikapasitet

+ Kort ladetid

+ Kan brukes 'overalt'

+ Ingen forstyrrende tråd

 

- Basestasjon trenger strøm fra strømnettet

- Tung

- Hardt hjul å trykke ned

- Hjulet ruller uten merkbare "hakk"

- Pris

- Passer bare for høyrehendte

- Sideveis hjul

- Må lades

- Ru føtter

 

Kan vel ikke gi noen toppkarakter med de fordelene/ulempene?

Lenke til kommentar

Jeg får gjenta meg selv, ettersom det tydeligvis er flere som ikke fikk med seg mitt forrige svar. Når Gamer.no skriver "gamer" eller "gamere", så er det på ingen måte noen definisjon på hardcore-spillere eller spillere som kun spiller Counter-Strike dagen lang.

 

Når vi skriver "gamer" eller "gamere" så er det en direkte oversettelse av "spiller" - altså en hvilken som helst person som spiller data- eller videospill. Ofte eller sjeldent. Personen gamer. Personen spiller. Nettstedet heter tross alt Gamer.no, men vi er ikke her for å kun tilfredstille den harde kjernen. Vi skriver om alle slags spill og produkter, for spillinteresserte - altså gamere. Vi er her for å anbefale de produktene vi syns er best for de som spiller/gamer.

 

Vi har ingen planer om å slutte å bruke ordet "gamer" på Gamer.no, bare fordi noen misforstår hva det faktisk står for. Da må vi heller prøve å definere det bedre overfor leserne våre.

Lenke til kommentar
Hva er det dere "gamere" er så utrolig kresen på da?, alle high-end mus er glimerende til uansett hva de brukes til, bare man venner seg til den.

 

Gamere, haha :roll:, dere innbiller vel at dere treffer personer i FPS spill bedre dersom dere har mer presis mus. Jaja noen vet å verdsette det viktige tydeligvis :roll:

Du spiller tydeligvis ikke mye spill... :no:

Lenke til kommentar

Altså.. jeg er jo ikke blind. Jeg ser da hva dere skriver. Men det dere skriver som "definisjon" på gamer i deres poster på forumet er ikke i samsvaret med det som kommer frem i anmeldelsen.

 

"Enkelt fortalt, MX 1000 er for tung og treg til i det hele tatt å kunne sammenlignes med en mus som er laget spesielt tilpasset gamere." Når dette skrives om tyngden så er dette kun aktuelt i høyintensitive FPS spill som CS. Og selv der gjelder ikke dette alle "gamere".

 

Siden dere tester hvordan en mus er til spill. Hva har i såfall det med at man må benytte et ekstra støpsel med saken å gjøre? Dette er en ting man gjør under installering. Ikke noe som er aktuelt under spilling.

 

Og til han over her som ramset opp denne listen... det var kanskje din prioritering.

 

"- Basestasjon trenger strøm fra strømnettet"... Dette er for meg ikke negativt, ettersom da lading ikke vil belaste PSU'n i pc'n.

 

"- Må lades" .. Genialt. Jeg slipper å bytte batteriene.

 

"- Ru føtter" .. ærlig talt. Vi snakker ikke at de bruker gråstein som føtter her.

 

"- Passer bare for høyrehendte" .. jeg er selv venstrehendt og trives best med en mus i høyre hånd.

 

Og resten av minusene gikk egentlig på at du ikke liker musehhjulet.

 

..

 

Et av mine store poenger er at det ikke finnes noe slikt som en A4 gamer. Og man bør derfor ikke gjennomføre tester som om det finnes. Når man da gjennomfører en test av et produkt må man greie å heve seg litt over sine egne preferanser. Sier ikke at det er galt å komme med dem, men man må kunne klare å se den fra litt flere sider.

Lenke til kommentar

Det virker som om gamere må ha en lett mus. Det er noe jeg ikke helt kan forstå, det må da være en smaksak og opp til den enkelte. Jeg personlig vil kalle meg selv en gamer (spiller et par timer hver dag), og jeg foretrekker mus med litt tyngde. At vekt skal være et så stort minus føler jeg blir feil da det mer er en smaksak.

 

At basestasjonen trekker strøm fra strømnettet mener jeg kan være bra. Det vil medføre raskere oppladning. Å trekke strøm fra USB portene er ikke alltid uproblematisk. At hjulet er hardere å trykke ned og uten merkbare hakk når du ruller er noe jeg foretrekker, men igjen er dette en smaksak. Pris og at den bare er for høyrehendte kan jo kanskje være et minus, men synes du ikke den er verdt prisen og er venstrehendt kjøper man så klart ikke denne musen.

 

Denne anmeldelsen er ETT synspunkt på hvor bra denne musen er, og anmeldelerens smak er tydligvis forskjellig fra mange her, men det betyr ikke at han har feil. Det jeg reagerer på er at anmeldelsen virker litt lite objektiv, uten at det er noe stort problem for meg.

Endret av espent
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...