Gå til innhold

PC spill skylden for ungdomsvold?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man blir påvirket av vold i tv spil, da har man et problem fra før av mener jeg!

Helt enig der altså hvis man dreper eller banker opp folk så har men en stor feilkobling i toppen.

Meningsløs vold har eksistert siden tidenes begynnelse.

Jeg tror at vold ligger i hodene våres samme om man har spillt et spill eller ikke. Vold er et innstingt.

Lenke til kommentar
Det er rappere som 50 cent som får folk til å bli helt duster i hue og tenker bare niggah.

Rasist? Tro også du ville ha vært litt bitt og sur om du hadde sulta i ghettoen hver dag og blitt skutt 9 ganger.

 

Besides, it's only music!

 

Tror det er større sjanse for at man skal drepe pga. et spill enn en sang. Selv om jeg tror begge deler er nesten umulig hvis du ikke har mentale problemer.

Jah ... fytterakker'n.. nå er jeg rasist :ermm:

 

Hvorfor bor han i "ghettoen"? Hvorfor har han blirr skutt 9 ganger? Slike ting skjer ikke helt uten videre. Er så jævli lei av at de som ikke er "hvite" bare kan si og gjøre hva de vil uten å bli kalt rasist. Men sier jeg en liten fille ting som dette blir jeg kalt rasist!?!?!??!

Lenke til kommentar

Unødvendig spekulering fra Larsen. Er jo noe han bare kaster ut, uten engang å forsøke å underbygge påstandene sine.

 

Jeg tror grunnen til at slik filmes og legges ut på nettet mer nå enn før, er fordi mange flere har kamera nå enn før. Det er mye lettere å redigere film nå enn før, og det var ikke internet før. Enkelt og greit.

 

Klart slikt ikke kunne skjedd tidligere. Skulle de liksom tatt det opp med 8mm kamera, betalt i dyre dommer for å kopiere opp filmen i flere eksemplarer, for så å sende den i rundt?

Lenke til kommentar

Sukk... At man ikke klarer å forstå at det er en salig blanding av mental helse, miljø og (manglende)oppdragelse som er skylla i 99% av tilfellene?

 

hvis videospill lissom har skylda, så er personen mentalt ustabil til å begynne med...skyld på: foreldre, skolen, helsevesenet for ikke å ha oppdaget noe før....

Lenke til kommentar

Det er bare media og overbeskyttende foreldre som mener dataspill har skylda.

Men flertallet av den norske befolkningen har lite greie på datspill.

Derfor skal media alltid prøve og lage en artikkel som sjokkerer:

 

14 år gammel gutt kopierte drap fra dataspill!

 

Men det mislykkes alltid.

Endret av Do_the_Bender
Lenke til kommentar

Min "teori" om dette, er at normale mennesker slik som deg og meg, som ikke har opplevd noe særlig voldelig klarer å skille grenser mellom rett og galt.

Men personer som har opplevd vold tidligere, f.eks. i hjemmet får "dyrket" sine voldelige tendenser fra voldelige dataspill/filmer. DISSE personene kan bli voldeligERE av dataspill.

 

Jeg har spilt sånne spill så lenge de har eksistert, og jeg er absolutt ikke noen voldelig person. :)

Lenke til kommentar

[OT]

Tro også du ville ha vært litt bitt og sur om du hadde sulta i ghettoen hver dag og blitt skutt 9 ganger.

faktisk har 50C blitt skutt 12 ganger [OT]

Uansett...

dette emne minner meg om en sånn tabloid program der en barnepsykolog og program lederen sitter og prater om at all barnevold kommer fra de "voldelige dataspillene". Skal tippe det samme skjedde når de gikk på skolen, bare har de data å skylde på. noe så teit ikke sant. :wallbash:

tenk å legge skylden på et uskyldig dataspill :cry:.

 

 

 

 

DER FIKK DU DÅVØY :tease:

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar

Politikere skylder på voldsspill fordi de trenger noe å skylde på, og siden så mange vet så lite om dataspill, er det ganske enkelt å skylde på det.

 

Jeg tror at dataspill faktisk gjøre noe med barns holdninger til vold, men ikke noe så radikalt som det politikerne mener nå om dagen. Dessuten, vold på skolen er ikke noe nytt!

Lenke til kommentar
Det er rappere som 50 cent som får folk til å bli helt duster i hue og tenker bare niggah.

Rasist? Tro også du ville ha vært litt bitt og sur om du hadde sulta i ghettoen hver dag og blitt skutt 9 ganger.

 

Besides, it's only music!

 

Tror det er større sjanse for at man skal drepe pga. et spill enn en sang. Selv om jeg tror begge deler er nesten umulig hvis du ikke har mentale problemer.

Jah ... fytterakker'n.. nå er jeg rasist :ermm:

 

Hvorfor bor han i "ghettoen"? Hvorfor har han blirr skutt 9 ganger? Slike ting skjer ikke helt uten videre. Er så jævli lei av at de som ikke er "hvite" bare kan si og gjøre hva de vil uten å bli kalt rasist. Men sier jeg en liten fille ting som dette blir jeg kalt rasist!?!?!??!

:shrug: For det første: Jeg sa ikke at du var rasist. Det var et spørsmål.

For det andre: Jeg er også hvit...

 

Hvorfor han bor i ghettoen? Fordi han kanskje er født der? ;)

Lenke til kommentar

Årsaken til vold kan vanskelig reduseres ned til en faktor. Bak voldsepisoder ligger det et mangfold av årsaker som stort sett kan grupperes i to kategorier; arv og miljø. Jeg tror voldelige dataspill kan være en faktor av mange som ligger bak. Å fullstendig avfeie dataspill synes jeg er nesten like merkelig som å legge all skyld på den.

 

Og nei, vold er ikke et instinkt. Ingen må slå noe en gang i uka. Dette er tilbakevist gang på gang helt siden Freud lanserte sine teorier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...