Gå til innhold

PC spill skylden for ungdomsvold?


Anbefalte innlegg

Hvorfor han bor i ghettoen? Fordi han kanskje er født der? ;)

Personlig bor jeg på Bærum sykehus den dag idag. :)

Sykehus? :dontgetit: Hvorfor det? Eller var det noe jeg gikk glipp av nå?

Ironi. Burde vel heller brukt :roll: -smilien. ;)

Tenkte meg det egentlig. Selv om jeg ikke skjønte ironien.

Du sa han bor i ghettoen fordi han ble født der. Derfor kom jeg med at jeg fortsatt bodde akkurat der jeg ble født. (Som ironi da.)

Ingen som har tenkt på hvor meget religion dreper for den saks skyld da. :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor han bor i ghettoen? Fordi han kanskje er født der? ;)

Personlig bor jeg på Bærum sykehus den dag idag. :)

Sykehus? :dontgetit: Hvorfor det? Eller var det noe jeg gikk glipp av nå?

Ironi. Burde vel heller brukt :roll: -smilien. ;)

Tenkte meg det egentlig. Selv om jeg ikke skjønte ironien.

Du sa han bor i ghettoen fordi han ble født der. Derfor kom jeg med at jeg fortsatt bodde akkurat der jeg ble født. (Som ironi da.)

Ingen som har tenkt på hvor meget religion dreper for den saks skyld da. :hrm:

Ahh, hehe, skjønte nå...

 

Han bor jo egentlig ikke i ghettoen nå lenger heller da.

 

Slash: "Get rich or die tryin".

Lenke til kommentar

Det finnes ikke vold der folk ikke har strøm, særlig datamaksiner [bare se på Darfur].

Våres forfedre viste oss at det var mulig å være kreative selv uten pc. De reiste mye, særlig til England for å gå på rundvisninger på Kloster og sånt.

 

Hvorfor sier ingen offentlige myndigheter som det er, hvil ikke folk som spiller mye data spill, særlige særdeles ekte og veldig voldelige spill, få både utløp for evt. innestengt aggresjon og få muligheten til å distansere seg fra selve volden i det hele tatt?

 

3 Grunder til at voldelige dataspill ikke er et problem;

1. Selv hardcore CS spillere som er meget triggerhappy, har problemer med å finne våpen. De tømmer kontoen sin i postbanken og trykker "B" på tastaturet, og til sin overrakselse så ligger ikke deagle'n i hånda. Dermed ødelegger de bare noe utstyr på pulten med det samme, og angrer for de har tenkt å spille senere, men nå har tastaturet evolusjonert til 32 taster. Dermed forblir de angrende på sine rom uten i det hele tatt møtt en annen person.

2. De som spiller mye data, veldig mye data, som muligens kunne blitt påvirket, får aldri tid til å trene. Dermed ser de at de må ha våpen, og gjør som i punkt 1.

3. Hvis gamer'en skulle passere punkt 1, mot formodning, så setter jeg mine penger at det er Valgjerd som er målet. Det er jo samfunnsnyttig, og dermed er ikke spillet problemet, men løsningen.

 

edit: typo

Endret av JoKr
Lenke til kommentar

Det er ikke for enkelt, poenget er at det ikke var noe mer vold pga spill etter de kom, enn før.

 

Enhver som tror at spill er skyld i mye av volden i verden bør ta seg en tur til psykolog.

 

Det er klart media påvirker til en viss grad, men da må man se på all volden i media, ikke bare spill, TV/film, musikk. Skal man komme til et svar på hvorfor det er mer vold i dag enn før så må man se på hvordan dagens samfunn er, ikke prøve å legge skylden på enkeltkomponenter som f.eks spill.

Endret av odex
Lenke til kommentar
Det finnes ikke vold der folk ikke har strøm, særlig datamaksiner

 

Hvor mye strøm og datamaskiner var det i vikingtida?

Hvis du hadde tatt med 2-3 ord til i qutoen, så hadde du sannsynligivs husket at Darfur katastrofen var ganske ny. Nå vet jo ikke jeg om hele regjeringshæren har spillt voldelige playstationspill før de tar ut og skyter alt som beveger seg og voldtar fritt, men jeg har ikke lest noen FN rapporter som legger skylden på spilleindustrien enda.

 

Det er en enkel fremstilling å si at det var vold også før voldelige dataspill kom. Selvsagt har dataspill industrien ført mer vold i gatene, på samme måte som TV førte med seg mer vold.

Men, jeg tror det er flere som dekket sitt voldsbehov via spill, enn folk som blir oppfordret til å fortsette i det virkelige liv. De personene som blir påvirket på den måte, har jo mer enn 1 skrue løs, som på et eller tidspunkt ville gjøre noe sinnsykt på et eller annet tidspunkt uansett.

 

Det enkleste i øyeblikket er å legge all skyld på T5PC.

Lenke til kommentar
Det er klart media påvirker til en viss grad, men da må man se på all volden i media, ikke bare spill, TV/film, musikk. Skal man komme til et svar på hvorfor det er mer vold i dag enn før så må man se på hvordan dagens samfunn er, ikke prøve å legge skylden på enkeltkomponenter som f.eks spill.

Jeg er helt enig i at dataspill alene sjelden utgjør noen trussel, men dataspill er en del av det mediesamfunnet vi lever i. Å utelukke det helt som en av mange faktorer har vi liten dekning for..

Lenke til kommentar

Dataspill gjør folk voldelige, voldelige tegnerserier gjør folk voldelige, filmer gjør folk voldelige, rap musikk og satanistrock gjør folk voldelige, feil kosthold gjør folk voldelige, sure sokker gjør folk voldelige, regn og snø gjør folk voldelige blablabullshitblabla....

 

Men et poeng har de folka som roper ulv da.. Jeg blir aggressiv av å se på TV, bare se på nyhetene da....fy faen.

 

Fjern nyhetene! Beskytt barna!

Lenke til kommentar

Seriøst, jeg tror det er mye enklere å se tråden mellom hvor mye eller lite foreldra dine slår deg og hvor voldelig du er.

 

Og som så mange har poengtert, det har _alltid_ vært vold her i verden. Tenk heller på hvor mange stakkarer som får ut frustrasjonen sin på å gunne ned noen andre i CS (eller whatever you play) istedet for å drikke seg drita full på by'n eller på dårlig heimert og etterpå slå seg vrang. :roll:

Lenke til kommentar
Seriøst, jeg tror det er mye enklere å se tråden mellom hvor mye eller lite foreldra dine slår deg og hvor voldelig du er.

 

Naw, foreldra mine slo meg aldri, men jeg er likevel ganske voldelig. Og for å sette det litt i perspektiv så er det jo bra med voldelige spill hvis det hjelper deg å få ut sinne og frustrasjon, fin terapi det, istedenfor å knekke kjeven på noen på byen.

Lenke til kommentar
jeg har spilt gta san andreas, silent hill 2, og doom 3 i mørket med 7.1 sorround dolby ultrasonic lyd, uten å blitt påvirket av det.

 

Hvordan kan du vite det? Tror du at du merker selv at du blir påvirket? Det er ikke slik at du våkner opp en morgen etter mange timer med voldsspill dagen før og tenker: "Oi, jeg tror jeg har blitt litt påvirket!"

 

Det er akkurat det samme som med påvirkning fra reklame, du blir påvirket enten du vil det eller ikke. Ikke misforstå meg, jeg er overhodet ikke enig med de skrullene som sier at barn og ungdom sloss fordi de har spilt GTA, og kun derfor, men det er tull å si at man ikke blir påvirket av voldsspill.

Lenke til kommentar

Jeebus!

 

Forstår jeg det rett?

Noen gutter banket opp ei jente!? (Og hva skjer med at vg.no skrive "en jente"?)

Det er jo bare sykt, hva skjer med dagens ungdom.

 

Jeg synes personer som gjør sånt, blind meninsløs vold, burde få grisebank, gjerne flere ganger. Vet at det ikke hjelper stort, men de burde få føle hvordan det er. Har faktisk erfart at det fungerer med enkelte.

 

Eller få ungdomsfengsel her i landet, ser ut som man nesten trenger det.

Alder der fra 12 til 17 år eller noe...

 

*riste på hodet*

 

Edit: Hvorfor skylde på spillene.

En skal være ganske ustabil fra før av får å plutselig finne ut at man skal drepe/banke opp noen i virkeligheten når man gjør det i et spill...

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
"Straffen" i denne saken, derimot, er jo bare latterlig. To og en halv dags fri fra skolen er jo en belønning, ikke en straff. Jeg syns seriøst slike saker burde brukes for å sette et eksempel.. la dem som banket opp vedkommende person, betale oppreisning på et par hundre tusen. De har mest sannsynlig forårsaket både fysiske og psykiske skader, og fortjener å bruke de første 5 årene av sitt arbeidsliv til å betale ned foreldre/bank.

helt enig! ikke at jeg mobber, men joa.. kansje litt vold av og til, men ikke noe ordentlig ;)

 

hadde det vært sånn at jeg måtte betale eks. 20.000 fordi jeg slo en annen, hadde jeg seffølgelig aldri gjort det! Hvorfor ikke begynne med dette? da tror jeg mange hadde sluttet med å mobbe o.l.

 

men en annen ting er jo at, Hvis det hadde vært sånn, kunne du slått deg selv med hammer i hodet på skolen, og sagt at det var "en annen" som hadde gjort det. da ville alle trodd at det var "en annen" som hadde gjort det, fordi de ikke trodde du var så dum:p så ville "en annen" tatt igjen? og da er vi like langt..

 

enkleste løsningen hadde vært at alle begynte å oppføre seg som meg!

da hadde alt vært såå mye bedre! ;):innocent::tease:

Lenke til kommentar
Du er like ille som de du klager på.

Det vil jeg ikke akkurat si.

De gikk løs på tilfeldig utvalgte personer som trolig ikke hadde gjort en dritt.

 

De jeg sikter til har ødelagt flere ungdommer psykisk.

 

Edit: Mm. du ikke har opplevd sånt selv synes jeg du skal spare deg sånt...

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...