Gå til innhold

PC spill skylden for ungdomsvold?


Anbefalte innlegg

Hvorfor han bor i ghettoen? Fordi han kanskje er født der? ;)

Personlig bor jeg på Bærum sykehus den dag idag. :)

Å legge skylden på videospill er bare et bortkastet forsøk på å forklare den uberegnelige mennesklige psyke. Ansvarsfraskrivelse på høyt hold.

For guds skyld la oss ikke skylde på faktorer som det endeløse antall kriger og konflikter vi hører om i media, religion, narkotika eller for den saks skyld menneskenes sinn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor bor han i "ghettoen"? Hvorfor har han blirr skutt 9 ganger? Slike ting skjer ikke helt uten videre.

 

Mange svarte mennesker blir født i ghettoen, og har ingen penger eller myndighet til å bryte i stykker de usynlige kjettingene som holder dem tilbake!

 

"Nesh, slik var det på 60-80 tallet!" Det er ikke sant! I USA er rasisme enda et stort problem. Derfor er det et større antall svarte mennesker enn hvite mennesker dumme, fordi de ikke går på skole, ikke har penger, ikke stemmer på president, osv osv.

De gjør bare det vi alle prøver å gjøre, å overleve.

Det er bare at å drepe, voldta, rane og stjele er det eneste de kan tenke seg til som er riktig!

 

Er så jævli lei av at de som ikke er "hvite" bare kan si og gjøre hva de vil uten å bli kalt rasist. Men sier jeg en liten fille ting som dette blir jeg kalt rasist!?!?!??!

Dette synes jeg også er irriterende.

Om en neger kaller meg for "din forbanna hvite mongo", kan jeg da anmelde han? NEI!

Men om jeg sier til en neger "din forbanna svarte mongo", kan han da anmelde meg? JA!

 

Jeg så en gang på nyhetene, der en politimann la en neger i bakken for å ha gjort noe (ulovlig).

Da politimannen møtte motstand, begynte han å banne (av en eller annen grunn), og et av ordene han sa, var "svarte faen".

Det kan godt hende at han sa det om personen, men det er sikkert mange som ikke vet det, at "svarte faen" er et banneord, som mange bruker (blant annet jeg).

Og det har ikke med noen person å gjøre! Det er ikke noe mann sier om en til en person, men snarere når man er irritert (på et eller annet)

Jeg er simpelthen sønn av en nordlenning, og da blir jeg oppdratt med noen "fin-ord". :p

 

Anyways, denne politimannen ble anmeldt, for bruk av rasistiske ord!

WTF?!

Lenke til kommentar

jeg har spilt gta san andreas, silent hill 2, og doom 3 i mørket med 7.1 sorround dolby ultrasonic lyd, uten å blitt påvirket av det.

 

så det er nok individ basert ja. folk har klikket til bøker og film før, så dette er ikke noe nytt konsept.

 

Er det en samfunnsrett å søke underholdning, ja.

 

Men bør det da også være et samfunns ansvar å sjekke om individer har brytere som kan plutselig skrues på eller av ubevisst ved forbruk av dataspill, film, eller bøker, ja MULIG DET.

 

Gjøres det noe?

 

 

:whistle:

 

NEI :thumbdown:

Lenke til kommentar
å si at dataspill avler vold

det var en skrulling i amerika som drepte bestekompisen sin med et av de drapene som er i manhunt

han hadde en skrue løs det var ikke dataspillene sin feil

Folk må sette egne grenser for hva de vil spille

Oh, boy! Here we go again!

 

Følger med? Neivel? Du visste det kanskje ikke, men i ettertid har det vist seg at det var OFFERET som spilte Manhunt! Drapsmannen var bare en "good old fashioned psycho killer"! :p

Lenke til kommentar
[iC' date=25/11/2004 : 17:17]
å si at dataspill avler vold

det var en skrulling i amerika som drepte bestekompisen sin med et av de drapene som er i manhunt

han hadde en skrue løs det var ikke dataspillene sin feil

Folk må sette egne grenser for hva de vil spille

Oh, boy! Here we go again!

 

Følger med? Neivel? Du visste det kanskje ikke, men i ettertid har det vist seg at det var OFFERET som spilte Manhunt! Drapsmannen var bare en "good old fashioned psycho killer"! :p

Ikke skjedde det i Amerika heller, så vi konkluderer med at han ikke følger med :p

Lenke til kommentar

Men bør det da også være et samfunns ansvar å sjekke om individer har brytere som kan plutselig skrues på eller av ubevisst ved forbruk av dataspill, film, eller bøker, ja MULIG DET.

Men herregud da! Vi kan jo ikke ha en sånn "psycho control" som vandrer rundt i hjemmene til folk for å sjekke om du muligens kunne være en psycho morder som ikke skal få lov til å spille volds-spill!

 

"Unnskyld, vi er fra psycho politiet. Kan vi komme inn?"

 

Etter litt etterforskning...

 

"Desverre, unge mann. Du er mentalt syk, og er en trussel til rikets sikkerhet, derfor må vi stemple deg som en syk jævel, og du får ikke lov til å spille spill som er klassifisert som 12 års aldersgrense, eller høyere. Grunnen er fordi du er gal, og ved å spille slike spill, vil du kunne bli mords-dyktig!"

 

Kan se for meg det, jeg! :!:

Lenke til kommentar
Viss du tenker på det, så fins det jo bøker som er mer voldelige enn spill....

Nei, selvfølgelig er jo ikke et virtuelt sjakk-spill voldeligere enn Rainbow Six-boka!

Men det går ikke an å sammenligne tidenes mest voldelige bok og tidenes mest voldelige spill!

 

I spill kan du ofte SE at personen blir drept, derfor kan du ikke, i generaliteten, si at bøker er mer voldelige enn spill.

Det kommer helt an på typen, men om du sammenligner en kriminal roman med CSI spillet, eller CSI serien på TV for den saks skyld, vil ALLTID TV og spill være mer voldelige, nettop fordi du kan SE at folkene dør.

Lenke til kommentar
[iC' date=25/11/2004 : 16:30] I spill kan du ofte SE at personen blir drept, derfor kan du ikke, i generaliteten, si at bøker er mer voldelige enn spill.

Det kommer helt an på typen, men om du sammenligner en kriminal roman med CSI spillet, eller CSI serien på TV for den saks skyld, vil ALLTID TV og spill være mer voldelige, nettop fordi du kan SE at folkene dør.

Nå glemmer du jo det som er sentralt ved dataspill, at du sitter der selv og utfører handlingen. Du sitter og trykker på kontrollene og velger hva personen i spillet skal gjøre. Du er Gud! Du har makt! Du bestemmer! Du brekksladder inn i en barnehage i GTA! Ditt valg!

 

I en bok eller i en film er disse valgene allerede gjort av reggisør/forfatter.

 

Spørsmålet er vel hva som er "verst", er det mer ille og psykologisk forkastelig med dataspill hvor man selv utfører en handling, eller en film hvor handlingen er slik fordi noen har bestemt det? Hva påvirker en mest?

Lenke til kommentar

dere kan jo tenke dere ei bok som heter "how to kill a guy." Som er en manual på hvordan man bestialsk skal drepe en person. Kapittel 666 beskriver den mest horrible måten å gjøre dette på, og kapittel 1 beskriver en effektiv, smertefri for offeret, og 0% grisefri måte...

 

Boka beskriver også hvorfor det er greit å ta et liv, å setter skygge over all form for menneskeverd, verdier som bibelen skal ha lært oss, eller all form for sivil oppførsel.

 

 

Denne boka eksisterer selvsagt ikke, for det ville vært GTA i bokform.

Men å si at en slik bok IKKE på noen så helst måte ville påvirke noen psykisk, er det samme som å si:

 

"Jeg er ikke på skolen for å lære, men bare for å sitte her å se dum ut."

 

Jeg tror faktisk om en slik bok ble lansert, ville den påvirket oss mye mer, enn noen Die Hard filmer, eller GTA San Andreas gjør nå.

 

Bare se bibelens påvirknings kraft. Har avlet hysteriske folk i århundrer... :!:

Lenke til kommentar

Altså...

 

Om noen forsker på fenomenet, og legger frem resultater som tilsier at det kan virke som om spill kan være en medvirkende faktor til vold blant ungdom skal jeg være med på diskusjonen.

 

Om en politimann kommer med en bastant påstand (tydeligvis) kreert i sitt eget underfundige hode gidder jeg ikke å bry meg mer. Det får være grenser for hvor lavpannede saker man skal diskutere, jeg holder da en viss standard....

 

(og at faktisk politi i det hele tatt tør å påstå noe slik uten å ha noen som helst form for argumentasjon bak synes jeg er forkastelig)

Lenke til kommentar

Når noen utfører en voldelig handling så leter man etter en årsak, ettersom mange ungdommer spiller voldelige spill så kobler man fort det sammen med den utførte handlingen.

 

Men tror ikke jeg skal blande meg inn i diskusjonen mer, blir litt for engasjert av og til :roll: (20%advarsel) :blush:

Lenke til kommentar
å si at dataspill avler vold

det var en skrulling i amerika som drepte bestekompisen sin med et av de drapene som er i manhunt

han hadde en skrue løs det var ikke dataspillene sin feil

Folk må sette egne grenser for hva de vil spille

???

 

Enkelte foruminnlegg får hjernen min til å vri seg i et forsøk på å tolke de. For mye sånt, og jeg kan bli en gal drapsmann!

:!:

 

Hvorfor gidder dere egentlig å diskutere dette egentlig? Massene vil alltid kreve noen eller noe å skylde på når ting går galt. Dette kommer aldri til å forandre seg. Det er ikke så ALTFOR lenge siden onani ble utpekt som grunnen til at folk ble syke. :innocent:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Og drit i 50 kjell da.. rap, or get rich tryin`... jeg ler... ha.. ha..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...