Gå til innhold

PC spill skylden for ungdomsvold?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min mening er at: man ikke blir voldelig av å spille PC spill...

Det kan sikkert ha en påvirkning på folk som er mentalt syke fra før av.. Men jeg har ingen tro på at PC spill gjør folk voldelige!!

 

Jeg tror derimot at det er bra at folk kan få aggressjon ut på spill, og ikke la det komme ut i virkeligheten!!

 

Dette er min mening!! enige?!?!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alt dere sier er forsaavidt rett. Folk flest vet forskjellen mellom rett og galt - I Norge.

Mulig jeg blir lynsjet for aa si dette, men jeg tror det er sant; folk her i USA er veldig enkelt paavirket av spill/film. Mange ungdommer vet ikke forskjellen paa rett og galt (her).

 

Jeg trodde det samme foer jeg dro fra Norge, jeg ogsaa: Spill ha skylden for vold? Nei, det kan ikke vaere sant.

Men naa som jeg er her og ser hva folk snakker om saa gir det faktisk litt mening.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk oppdragelse, dvs at barnet lærer om moral og verdier har mye å si med tanke på dette.

Pc Spill er ikke grunn til vold.

 

Jeg tror at de "barna" som utøver vold, henter sin "inspirasjon" fra der de KAN, har egentlig ikke noen betydning hvor den kommer fra, det er feil uansett.

 

Det som er viktig er å oppdra barna rett, f.eks. ikke gå foran som dårlige forbilder hvor man f.eks. utøver fysisk avstraffelse mot sine barn...

 

Nok av dårlige eksempler idag.

 

=)

Lenke til kommentar

Tenkte nettopp paa noe: Naar du spiller et spill for en lengre periode, uansett hvordan du vrir og vender paa det - du blir influenced (norsk?) paa en eller annen maate. I.e. jeg leste i en annen post her om dagen om en som hadde spilt OPF1985 og han lette etter dekningsplasser naar han gikk langs fortauet. Er det ikke da mulig at kun en person blir saa paavirket at han vil skyte noen (eller utoeve vold i en eller annen sammenheng)?

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar
Er det ikke da mulig at kun en person blir saa paavirket at han vil skyte noen

 

Jo, men det samme kan sies om britney spears. Eller George bush. Eller Pulp fiction. En person som er så ustabil kan tippe over av hva som helst. Og da ligger problemet HELT klart en annen plass. Hvilken lunte som blir tent spiller da strengt tatt ingen rolle så lenge alle leder til dynamitten?

 

 

influenced = påvirket

Lenke til kommentar

så klart man blir påvirket av spill! men de aller fleste vet at idet man skrur av spillet er man tilbake til virkeligheten igjen. f.eks så er det jo en grunn til at man bruker reklame for å selge produkter, man blir påvirket i sine valg...

men allikevel blir det feil å skylde på vold i spill/film. Angående vold i usa HEAVENHELL så tror jeg det har noe med grunnmentaliteten i USA å gjøre. I Norge mener vi det er greit at det er ulovlig å gå med kniv offentlig i USA står det i Grunnloven at man har retttil å bære våpen med deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...