Gå til innhold

PC spill skylden for ungdomsvold?


Anbefalte innlegg

Nå har det vært enormt mange voldshandlinger på skoler rundt om i landet, som er omtalt i media! I dag nevnes det i VG at dette kan være en viderføring av PC spill. Ser for meg at San Andreas eller noe får skylden for dette! Eller hva sier dere? :roll:

 

Vi frykter at dette er en trend, kanskje en slags videreføring av PC-spill, sier politiførstebetjent Larsen.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=101426

Endret av Dj Frost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Personlig tror jeg dagens problemer med vold i samfunnet skyldes en mislykket integreringpolitikk fra regjeringen og ikke voldelige dataspill.

I second that.

Problemet er vell i hovedsak hvordan skolen og føreldre takler dette med barna sine(de som gjorde det)

 

Nei, Kjell Magne, den anti mobbe tingen din funker ikke.

Lenke til kommentar

Det er så mye lettere å legge skylden på spillene og ikke gå i seg selv. Problemet med vold i skolen ligger ikke i spillene, men hos våre kjære politikere som ikke løfter en finger for å rette på noen ting (annet enn lønna de skal ha).

 

Vold i PC spill har det vært siden Carmack kom med Doom (i 3D) i 1993.

Lenke til kommentar
Hvis man blir påvirket av vold i tv spil, da har man et problem fra før av mener jeg!

 

Hvem er enig?

Er jo sant det på en måte! Men disse skal være et uskyldig offer, så noe annet får skylden. Å PC spillene er jo "naturlig" å legge skylden på :)

 

Men jeg spiller nå for det meste bare voldelige spill, men går ikke ut å slakter noen forde. Så ja, dem må ha et eller annet problem fra før av!

Lenke til kommentar

Det var jo minst like mye vold før pcen kom til verden da... Så jeg tror ikke pc spill har no som helst med saken å gjøre. Jeg har spillt masse voldsspill, uten å måtte føle for å angripe noen... Jeg kjenner også mange folk som spiller mye mer enn meg, å de er absolutt ikke voldelig.

Lenke til kommentar
Har bare en ting å si, var det ikke vold før dataspill eller?

Joda, men da var det brettspillene sin skyld.

 

Gutt amok etter å ha blitt påvirket av volden i Ludo

eller kanskje

Liten sint østerriker med bart sprer død og ødeleggelse gjennom europa. Risk ble funnet i bunkersen hans.

Endret av Gromle
Lenke til kommentar
Det er rappere som 50 cent som får folk til å bli helt duster i hue og tenker bare niggah.

Rasist? Tro også du ville ha vært litt bitt og sur om du hadde sulta i ghettoen hver dag og blitt skutt 9 ganger.

 

Besides, it's only music!

 

Tror det er større sjanse for at man skal drepe pga. et spill enn en sang. Selv om jeg tror begge deler er nesten umulig hvis du ikke har mentale problemer.

Lenke til kommentar
Liten sint østerriker med bart sprer død og ødeleggelse gjennom europa. Risk ble funnet i bunkersen hans.

Off-topic: hadde Hitler spilt Risk, hadde han aldri begitt seg ut på en tofrontskrig. Det fungerer dårlig, både i Risk og den virkelige verden. :)

 

On-topic: Meningsløs vold har eksistert siden tidenes begynnelse. Å legge skylden på rappere, spill, film eller Jackass er helt på trynet.. det vil alltid finnes genetisk bunnsop blandt oss, og det er ikke så voldsomt mye man kan gjøre med det.

 

"Straffen" i denne saken, derimot, er jo bare latterlig. To og en halv dags fri fra skolen er jo en belønning, ikke en straff. Jeg syns seriøst slike saker burde brukes for å sette et eksempel.. la dem som banket opp vedkommende person, betale oppreisning på et par hundre tusen. De har mest sannsynlig forårsaket både fysiske og psykiske skader, og fortjener å bruke de første 5 årene av sitt arbeidsliv til å betale ned foreldre/bank.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...