Gå til innhold

Film: "Dagen Derpå" Teaser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det forderdelige .mov-formatet, men la gå. :)

 

Så spennende ut. Filmen gir oss ikke mange idèer angående filmen, men det er slik det skal være, det. En trailer skal gi en smakebit på filmen, skal friste seeren. Det mener jeg dere har greid. Ikke hundre prosent perfekt, men absolutt et meget, meget brukbart materiale.

 

Gleder meg.

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar
Det forderdelige .mov-formatet, men la gå. :)

:p

Hver gang jeg skal laste ned en av filene deres tenker jeg: Å nei, det er i det forferdelige .wmv-formatet.

 

Men det er kanskje forskjellen mellom mac og windowsbrukere. QT er forøvrig ikke et format men en "wrapper" og i motsetning til .wma er funksjonaliteten 100% identisk for windows og OSX. (Selv om QT nødvendigvis funker mye glattere på en mac)...

Lenke til kommentar
Det forderdelige .mov-formatet, men la gå. :)

:p

Hver gang jeg skal laste ned en av filene deres tenker jeg: Å nei, det er i det forferdelige .wmv-formatet.

Samme her!

Jeg får kun lyden til de fleste Windows Media Player filmer. Noen fungerer og noen ikke.

Ganske kjedelige greier. Ingenting jeg har lastet ned herfra som er wmv har fungert.

 

Mulig jeg faktisk ender opp med å kjøpe en PRO-version av Windows Media Player hvis dette fortsetter....... :ermm:

 

S,

Lenke til kommentar
Så spennende ut. Filmen gir oss ikke mange idèer angående filmen, men det er slik det skal være, det. En trailer skal gi en smakebit på filmen, skal friste seeren. Det mener jeg dere har greid. Ikke hundre prosent perfekt, men absolutt et meget, meget brukbart materiale.

 

Jada, men dette er ikke en trailer, det er en teaser. Som skal være enda kortere, og vise enda mindre. Det ligger i ordet. Kun for å få opp intressen.

 

Jeg fikk litt..

Ahh... Han kan å lage film følelse.

Så bra ut det der..

 

Takk :)

 

"Safari kan ikke åpne siden «http://www.i-gundrosen.com/storage_ghl.com/dagen_derpaa_teaser.mov». Finner ikke tjeneren «www.i-gundrosen.com»."

 

Merkelig. Funker fint her. Prøv igjen.

Lenke til kommentar

Eg fann ho etter litt....

 

NickFalk, - legg denne linja inn i /etc/hosts fila di:

 

209.51.138.154 i-gundrosen.com

 

Eg antek at OS X(basera på BSD) og Linux er ganske likt her.... :)

Du kan enkelt legge linja til med denne kommandoen:

echo "209.51.138.154 i-gundrosen.com" >> /etc/hosts

Men du må nok bruke «su» fyrst for å elevere rettighetane dine (bli root)

Lenke til kommentar
:blush:

Øh terminalen min er vel like ofte brukt som dametoalettene på The Gathering(?) Root holder jeg meg stort sett unna, så sorry jeg får nok heller gå gjennom livet uten å se denne teaseren...

Terminalen er din ven!!! Ikkje ver redd for han!

 

Det fins ikkje kraftigare redskap i Linux enn terminalen, den er paven i eit Linuxsystem

der kernelen er gud :p -- I OS X er ikkje terminalen like kraftig, - men allikevel det mest

kraftigste ein har...

 

Eg vart ikkje særlig imponera over OS X, terminalen deira er jo elendig! Eg måtte bruke

eit anna terminalemulatorprogram for å vere produktiv. Merkar fort at terminalen dei

har i OS X ikkje er laga for bruk, meir for å ha ein til skikkelege databrukare. Men, den

er jo 1000x betre enn det utrulege tullet Windows driv med. Fins omtrent ikkje mindre

kraftig system enn CMD i Windows :p

 

-- Når det kjem til dei videoformata de snakkar om; nei, hald dikon vekk frå wmv og mov,

bruk AVI kontainer med XviD el. DivX (grei den, sjølv om den ikkje er Open Source).

Kvifor bruke teite og kronglete format? Skal ein kjøyre skikkeleg hardt brukar ein OGM

kontainer med XviD (evt Ogg Theora video) og Ogg Vorbis lyd, då blir det saker ;]

Nei, wmv er noko eg misslikar like mykje kvar gong eg lastar det ned, - mov har eg ikkje

noko stort i mot, - men hadde eg vore Windowsbrukar hadde eg nok ikkje likt dét heller,

i Windows må ein jo ha Quicktime. Æsj. Ekkelt. (Eller kan ein spille det av utan?)

 

Kvifor kom eigentleg WMV? Uff, det er ikkje noko godt format, - ikkje betre enn

alternativa - men det har ein utruleg elendig lisens samt at det er laga av den eine

grunnen av å drepe enno meir av konkurransa. Me veit jo korleis MS prøvar å presse

seg inn som monopolmakt på mediasia óg, kva for ein dataverd vil me få om dette skjer?

Ikkje bra iallfall. MS kjempar med nebb og klør for å få dei vanlege dumme PC

brukerane til å bruke formata deira. Det er ein utruleg skummel utvikling, fordi når

dei utnyttar det monopolet dei allereie har til å få eit nytt (som f.eks webbrowserkrigen

Netscape vs. IE for nokre år sia) er det utruleg enkelt. - Difor blir eg så utruleg lei med

når eg ser at folk brukar WMV.

 

http://web.archive.org/web/20040129234900/...kmicrosoft.com/

http://web.archive.org/web/20040202000308/.../whatsbad.shtml

 

Men no skal eg se teaseren.

 

----

Hm, ja. Eg kjennar den musikken igjen. - Bruka på eit anna prosjekt om psykose eg

nokre elever av pappa har laga. -- Eg vil ikkje kommentere traileren nøye, sidan det

berre er ein trailer, - men det ser bra ut. De bør gjere litt fargekorrigering kanskje,

men det var ikkje nokre store greier. De blir betre film for film som eg har sagt lenge

no.

Lenke til kommentar
Terminalen er din ven!!! Ikkje ver redd for han!

He he. Jeg burde sikkert ha tatt meg tid til å grave litt dypere i materien, men det er vel omlag 10 år siden jeg brydde meg om data for dataens skyld. I dag er jeg mest opptatt av verktøyene og de kreative mulighetene dataverdenen kan gi meg og for min del betyr dette GUI + enkelte tastatursnarveier...

Lenke til kommentar

Men jaggu fikk jeg ikke lasta den ned sånn helt plutselig! (Ikke vet jeg hva som har forandret seg).

 

Så til selve saken: Sorry Kyrre, den teaseren funka ikke for meg. Fint at en teaser-trailer ikke gir bort for mye av plottet men den bør gi meg noe. En pekepinn om hva det dreier seg om, et inntrykk av karakterene, teamatikken, spøkelsespirater og gulldubloner, cleavage, et eller annet! Min beste gjetning utfra den teaseren (etter tre gjennomtitninger) er at det dreier seg om et realt fyllekalas og en fyr som får grisebank?

 

Mullig det også er dette somer handlingen i filmen (noe som ikke akkurat gir meg vann i munnen). Traileren gir meg dessverre ikke noe mer lyst til å se filmen, vi snakker jo tydeligvis ikke om "Revenge of The Sith" så jeg tror dere trenger noe mer enn det rent visuelle for å lokke seerene på kroken.

 

Det er jo et sørgelig faktum at vi som driver med nullbudsjettfilm ikke akkurat har flust med "money-shots" som vi kan bruke til å lage latterlig forførende bruckheimersvulstige trailere. Forøvrig kan jo en teaser være hvor enkel som helst bare den er fiffig nok. En personlig favoritt er teaseren til "The Fly". Listen... ...can you hear it?

 

Men for all del, dette er bare én filmidiots beskjedne og rent personlige oppfatning så du får bry deg eller la være ut fra dine egne filmestetiske kriterier...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...