Gå til innhold

Atter en konge extended version


OlaTK

Anbefalte innlegg

må jo si at eg var kjeme skuffet når "Lutringen av Hobbsyssel" ikke var med i filmen , synes det var en kjempe viktig del av boka , men nei da det hopper di glatt over , og setter di rett  på båten

Det kan jo ikke ha kommet som noen overaskelse da det er een langt mindre viktig del enn Tom Bombadill.

Jeg er uenig. Filmen fremstiller det tross alt som at alt var fryd og gammen umiddelbart etter at ringen var ødelagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg var Tom Bombadill med på å bringe hobbitene ut av hobittun og inne i den store slemme verden en stor del.

Vi ble for det første bedre kjent med dem.

Vi fikk vite at alt styres ikke av de samme kreftene i denne verdenen.

De fikk selvfølgelig sverdene.

 

Og noen punkter som jeg tror er mer viktig for boka, som kanskje gjør dem mindre viktige for filmen.

Hvis man har lest apendikset eller Silmarillion får man møte litt av det som står som bakgrunnshistorien.

Og man møter avkomlingene til Entene, som er med på å gi et hint til Entene om at det kanskje fortsatt finnes hun-enter igjen i verden (Midgar)

 

Hvorfor jeg mener dette er viktigere enn hjemkomsten er fordi da er allerede historien slutt og oppsumeringen har begynt.

Det eneste poenget der så vidt jeg kan se er å vise at man kan tape all sin makt og alldri gjennvinne seg selv hvis man hengir seg til makt. Så man ser Sauroman som en fallen Istar som aldri vil kunne reise seg igjen, og derfor heller aldri spille noen rolle i den fremtidige historien til Midgar.

Men det er selvfølgelig en litt fornøyelig avslutning, men helt uødvendig.

Lenke til kommentar

Må si jeg gleder meg helt villt til dette. Alle 3 filmene etter hverandre etter siste eksamen. Må bli bra! Anngående spoilers, så tror jeg ikke det er noen her inne som vil ødelegge filmopplevelsen for noen andre her! Er det vel!? Håper ingen er så slemme... :no: . Bare en liten ting som er synd nå: Jeg har siste eksamen 21.des :cry:

Lenke til kommentar
Må si jeg gleder meg helt villt til dette. Alle 3 filmene etter hverandre etter siste eksamen. Må bli bra! Anngående spoilers, så tror jeg ikke det er noen her inne som vil ødelegge filmopplevelsen for noen andre her! Er det vel!? Håper ingen er så slemme... :no: . Bare en liten ting som er synd nå: Jeg har siste eksamen 21.des :cry:

er da vell ikke så mye og spioile heller da , alle her har vell leste boka og vet hva som skjer , om det er noen nye sener fra boka så er det jo bare +++++ ;)

 

gleder meg som en unge til langt filmmaraton over julen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...