Gå til innhold

Atter en konge extended version


OlaTK

Anbefalte innlegg

deprimerende er det at Tolkien faktisk begynte på en slags fortsettelse på LOTR før han døde...

Ja, du kan jo lese Silmarilion hvis du ikke allerede har det da ;)

den er jo på nynorsk/gammelnorsk? og etter hva jeg erfarte tunglest og med masse rim og greier , ga opp etter noen kapittel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Silmarilion, er ikke noen lettlest bok nei. Den er på en måte skapelsesberetningen til middgard. Men er en del bra historier der. Og så kan man jo lese hobitten da.

 

En annen ting som er å anbefale er faktisk å høre LOTR på lydbok, det gir en helt annen opplevelse.

Lenke til kommentar

Silmarillion er ganske spennende hvis du bare klarer å komme deg igang med å lese. Den forklarer ganske mye av hva som skjer i Ringenes Herre og hvorfor det skjer. Og så kan man lese apendixet til Ringenes Herre etterpå og få mye mer ut av det. Men det er som nevnt litt tiltak. Passer f.eks veldig godt å gjøre i en eksamensperiode hvor alt annet er mer spennende.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si at jeg er noen stor fan av den siste filmen i serien.

 

Den første synes jeg var utrolig glimrende. Man fikk et ordentlig forhold til alle karakterene. Man glemte verden rundt seg og var en del av midgard. I to tårn mistet man litt av det, men det var fortsatt en god film som fikk meg til å sitte klistret til stolen. Men den siste mistet enda mer av det som gjorde at jeg kunne leve meg inn i filmen. Jeg trodde liksom ikke på Gondor som et rike, og det ødela en del.

 

Men i de to første sitt tilfelle ble filmene om mulig enda bedre med Extended version, så da håper jeg at det kommer til å skje med Atter en konge også.

Lenke til kommentar

Jeg tviler vel på om det er noen anderledes slutt enn i filmen som den er, men tror nok vi får en større forklaring på hva som skjer videre med dem, og viser frem at Pippin og Munti(Merry) er vokst og slikt. Det jeg håper de har gjort er å gjøre det store slaget mer personlig, og ikke bare flotte effekter.

Lenke til kommentar
må jo si at eg var kjeme skuffet når "Lutringen av Hobbsyssel" ikke var med i filmen , synes det var en kjempe viktig del av boka , men nei da det hopper di glatt over , og setter di rett på båten

Det kan jo ikke ha kommet som noen overaskelse da det er een langt mindre viktig del enn Tom Bombadill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...