Gå til innhold

Gutt drepte voldteksman.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når straff for voldtekt er nærmest en dask på lanken, bør en ikke bli overrasket over at respekten for domstolen er fallende. En når tilslutt et punkt der såpass mange føler at rettferdighet får en ikke med mindre en rydder opp selv, og da er vi på tynn is.

 

Jeg ser at domstolene er ganske skarpe når fok tar loven i egne hender (og da setter legdommeres avgjørelser tilsides), synes de bør forstå hva frustrasjonene bunner i. På et radiointervju men en dommer etter enda en dask-på-lanken-dom, skyldte han på Inger Louise valles politikk, men jeg finner det ganske svakt, spesielt siden politikere stadig mer om innskjerping av eksisterende strafferammer. Interessant da at de føler sin posisjon truet når folk tar loven i egne hender.

 

Lengre opp i tråden ser jeg at strafferamme for voldtekt er 2 pår og 100.000 kroner. Det er ikke ulikt hva jeg leser i nyhetene om momsunderslag.

Lenke til kommentar

Han skulle ikke drept han, men fått med noen kamerater og bankan opp skikkelig. Men hvis han hadde vært så uheldig og drept han pga et balltre slag og jeg hadde vært dommer ville jeg dømt han til samfunnstjeneste isteden for, hvis man absolutt må straffe han. Når jeg leste artikkelen så følte jeg at jeg ville gjort akkuratt det samme, om han hadde sagt "det var bare morro". Men det er litt surt å tenke på at man har drept et menneske. Så jeg ville bankan skikkelig opp, og hadde han dødd av det så har han egentlig bare godt av det, og det er sikkert verdt det. Bortsett fra at fyren som voldtok morra hans gjorde slik at han kom i fengsel i 3 år og mora hans ble nervevrak.

 

EDIT: Jeg er ganske sikker på at gutten ikke gikk bort til naboen for å drepe han. Men bare banka han. Voldtekt er ikke så alvorlig at du må drepe en person, men han fortjener iallfall skikkelig juling!

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Strafframmen for voldtekt er på vei oppover i Norge, og har vært på vei oppover de siste årene, strafferammen er minimum 2år. Samt at gjennomsnittserstatningen ligger på rundt kr 100 000,-

Ikke i praksis. Ei jeg kjenner ble voldtatt. "Mannen" som gjorde det fikk 6mnd i fengsel og slapp ut etter 3 pga god oppførsel.

Lenke til kommentar

med tanke på at han kunne fått livstid for drap er ikke 3år mye, dette er tross alt USA det er snakk om, ikke norge's strafferammer på saker og ting :)

 

at advokaten ikke begjæret ett sinnsyk i gjerningøyeblikket forsvar er meg ett mysterium dog...dette ville jo være det perfekte tilfellet...

 

btw, dog jeg er klar over at uten lover så faller sammfunnet sammen, jeg ville nok gjort nøyaktig det samme...

Lenke til kommentar

100.000 i bot? uff ....

 

Den som er dømt til å betale, trenger ikke å betale. For å få pengene så må man kreve dem inn (koster penger, tid og noe bråk). Når så innkrevingen ikke går i orden så må man igjenn i retten der HELE saken tas opp igjenn, enda mer bråk, tull og tøys ....

 

 

bla bla bla

Du bruker sikkert mer enn 100.000 for å kreve dem inn.

 

men å smugle litt dop ... 10år på flekken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Er ikke det positivt at han drepte en voldtekstsmann...Vi trenger jo bare mindre av de..Han gjorde bare selvforsvar..

Det er ikke selvforsvar å angripe naboen med balltre. Og som flere har nevnt her, vi kan ikke akseptere at vikingtidens justismetoder blir tatt i bruk.

Lenke til kommentar
Er ikke det positivt at han drepte en voldtekstsmann...Vi trenger jo bare mindre av de..Han gjorde bare selvforsvar..

Det er ikke selvforsvar å angripe naboen med balltre. Og som flere har nevnt her, vi kan ikke akseptere at vikingtidens justismetoder blir tatt i bruk.

Vi sier ikke at vi støtter den teorien at man kan ta loven i egne hender, det vi sier er at i dette ene tilfellet mener vi at vi hadde selv gjort akkurat det samme, og at han ikke fortjente fengselstraff. Selvfølgelig er vi ikke for at hvis du slår meg kan jeg slå deg, og da kan du sparke meg og da knivstikker jeg deg. Ingen realistiske, oppegående mennesker ønsker anarki.

Lenke til kommentar
Mannen, en 40 år gammel narkoman nabo, døde tre dager senere av skadene han pådro seg i fallet.

 

I fallet? Da er det vel neppe drap. Han hadde all rett i verden til å banke opp fyren.

 

Vet ikke hvor lurt det er å legge ut om ting her på nett, men det er ingen her som kjenner meg, så... broren min banka opp fyren som voldtok søsteren min for mange år siden med balltre. Broren min var 15 år (selv om han var 190cm og 100kg) og søsteren min var 20år gammel. En fyr kom på døra mens resten av familien var på ferie og presenterte seg som "en venn av faren vår" og kunne navnet hans og masse om ham. De var tidligere arbeidskolleger. Han var over 40 år, og voldtok søstera mi, og hun gikk til politiet, som henla saken uten etterforskning fordi de hadde "viktigere ting fore". Broren min brakk bla. hofta på fyren, men han gikk ikke til mot-annmeldelse... det er jeg veldig glad for nå. Og glad for at fyren ble straffa.

 

Så nei, vold er ikke noen god løsning, men innimellom når alt annet feiler er det kanskje den eneste :dontgetit:

Lenke til kommentar
Mannen, en 40 år gammel narkoman nabo, døde tre dager senere av skadene han pådro seg i fallet.

 

I fallet? Da er det vel neppe drap. Han hadde all rett i verden til å banke opp fyren.

 

Vet ikke hvor lurt det er å legge ut om ting her på nett, men det er ingen her som kjenner meg, så... broren min banka opp fyren som voldtok søsteren min for mange år siden med balltre. Broren min var 15 år (selv om han var 190cm og 100kg) og søsteren min var 20år gammel. En fyr kom på døra mens resten av familien var på ferie og presenterte seg som "en venn av faren vår" og kunne navnet hans og masse om ham. De var tidligere arbeidskolleger. Han var over 40 år, og voldtok søstera mi, og hun gikk til politiet, som henla saken uten etterforskning fordi de hadde "viktigere ting fore". Broren min brakk bla. hofta på fyren, men han gikk ikke til mot-annmeldelse... det er jeg veldig glad for nå. Og glad for at fyren ble straffa.

 

Så nei, vold er ikke noen god løsning, men innimellom når alt annet feiler er det kanskje den eneste :dontgetit:

når politiet ikke gjør noe, så kan man gjøre noe selv...

 

har vært med på å ødelegge for slemme folk, de fortjener det...

Lenke til kommentar
når politiet ikke gjør noe, så kan man gjøre noe selv...

 

har vært med på å ødelegge for slemme folk, de fortjener det...

 

 

Det er farlig, når man ikke kan stole på loven. Og det er farlig når befolkningen begynner å resortere til borgervern siden man ikke har noen rettsprossess samt at vold er en farlig form for hevn... men når politiet nedprioriterer og henlegger voldssaker som f.eks voldtekter er det vanskelig å skylde på de som gjør slikt.

Lenke til kommentar
Det er farlig, når man ikke kan stole på loven. Og det er farlig når befolkningen begynner å resortere til borgervern siden man ikke har noen rettsprossess samt at vold er en farlig form for hevn... men når politiet nedprioriterer og henlegger voldssaker som f.eks voldtekter er det vanskelig å skylde på de som gjør slikt.

excelent point

Lenke til kommentar
Mannen, en 40 år gammel narkoman nabo, døde tre dager senere av skadene han pådro seg i fallet.

 

I fallet? Da er det vel neppe drap. Han hadde all rett i verden til å banke opp fyren.

um, hvis en person dør av skadene en annen person har påført ham er det drap...enkelt og greit.. om det var balltreet eller skadene han pådro seg i ett fall som følger av å bli slått i hodet er ravende likegyldig :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Mannen, en 40 år gammel narkoman nabo, døde tre dager senere av skadene han pådro seg i fallet.

 

I fallet? Da er det vel neppe drap. Han hadde all rett i verden til å banke opp fyren.

um, hvis en person dør av skadene en annen person har påført ham er det drap...enkelt og greit.. om det var balltreet eller skadene han pådro seg i ett fall som følger av å bli slått i hodet er ravende likegyldig :)

Blir ikke overlagt drap nei..

Blir personskade med døden til følge. Fortsatt alvorlig da men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...