Gå til innhold

Gutt drepte voldteksman.


Anbefalte innlegg

Blir ikke overlagt drap nei..

Blir personskade med døden til følge. Fortsatt alvorlig da men..

 

Visste ikke at den muligheten eksisterte. Personskade med døden til følge ville jo nesten nødvendigvis bli overlagt. Hva med ufrivillig drap? Høres rart ut det og... men hvordan falt denne fyren og døde? Falt han ned en trapp eller bare ned på gulvet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det heter legemsbeskadigelse med døden til følge. Forøvrig har en overlagt drap (planlagt i den intensjon og drepe), forsett (med vilje) og uaktsomt (opptrådte ukatsomt slik at en kan lastes for en annens død)

Ja, det heter legemsbeskadigelse med døden til følge ja :blush:

 

Siden gutten trolig ikke planla å drepe naboen, og siden han bare slo ham en gang, og siden selve slaget ikke var dødelig (om jeg har forstått rett), er det nok legemsbeskadigelse med døden til følge..

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror heller ikke han mente å drepe, selv om det kunne være forståelig. Jeg synes personlig heller ikke at han spesielt kan lastes. Men moren anmeldte det altså ikke til politiet, hvilket jeg synes gjør det litt graverende. Hadde loven feilet dem kunne han hevde at han ikke hadde noe valg enn å ta handling for å hindre det fra å skje igjen, og som straffereaksjon. Men kan han egentlig lastes for personens død, når han døde av å falle, og ikke av balltreslagene? Det er tross alt snakk om en narkis og voldtektsmann. Narkotikabruk kan ha vært medvirkende årsak til hans død. Uansett vil det bli vanskelig å bevise at moren hans faktisk ble voldtatt. Anklagen alene holder nok ikke.

Lenke til kommentar
Strafframmen for voldtekt er på vei oppover i Norge, og har vært på vei oppover de siste årene, strafferammen er minimum 2år.  Samt at gjennomsnittserstatningen ligger på rundt kr 100 000,-

Ikke i praksis. Ei jeg kjenner ble voldtatt. "Mannen" som gjorde det fikk 6mnd i fengsel og slapp ut etter 3 pga god oppførsel.

Og dette var fullbyrdet voldtekt? Vet du i hvilken rett saken ble gjennomgått? Handlingsforløp?

Lenke til kommentar
100.000 i bot? uff ....

 

Den som er dømt til å betale, trenger ikke å betale. For å få pengene så må man kreve dem inn (koster penger, tid og noe bråk). Når så innkrevingen ikke går i orden så må man igjenn i retten der HELE saken tas opp igjenn, enda mer bråk, tull og tøys ....

 

 

bla bla bla

Du bruker sikkert mer enn 100.000 for å kreve dem inn.

 

men å smugle litt dop ... 10år på flekken.

100 000 i erstatning, ikke bot.

 

Forøvrig er det ikke den skaddes oppgave og kreve inn pengene, har ikke vedkommende pengene vil disse i normale tilfeller utbetales av staten (disse vil således kreve regress fra domfeldte).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...