Gå til innhold

Gutt drepte voldteksman.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En hver rett er nødt til å ta utgangspunkt i lovverket uansett hvor galt man synes det er, men det var ingen bedre straff for voldtektsmannen.

Jeg ville helt sikkert gjort det samme.

 

En ting er å lese om det i avisa men tenk dere det raseriet gutten følte da han fant ut hva naboen hadde gjort mer mora hans?

Da blir det plutselig følelser inn i bildet og da kan alt skje.

Lenke til kommentar
Gutten må jo straffes, det var jo ikke akkurat selvforsvar. 3 år var derimot litt strengt.. 1 år hadde vært passelig.

Det er klart gutten må straffes. Vi kan ikke ha et samfunn hvor vi utøver rettferdighet på grunnlag av følelser. Når det er sagt, støtter jeg ditt forslag om ett års fengsel. All ære til guttungen.

Lenke til kommentar

selvfølgelig vill jeg også blitt RASENDE og kanskje til og med gjort det samme. MEN som sagt så bør folk følge loven. Tenk hvis det viste seg at personen var uskyldig da for eksempel?

 

Vanlige mennesker skal ikke privat kunne opptre som dommer, jury, og utføre straffen. Det er nettopp pga følelser det MÅ en tredjeperson til (dvs rettsystemet som dessverre er ubrukelig i en mengde land, deriblant norge) for å utføre disse handlingene slik at gjerningsmannen får en rettferdig straff, og muligheten til å forsvare seg. Som sagt; hva hvis han var uskyldig?

Endret av invictus
Lenke til kommentar
selvfølgelig vill jeg også blitt RASENDE og kanskje til og med gjort det samme. MEN som sagt så bør folk følge loven. Tenk hvis det viste seg at personen var uskyldig da for eksempel?

Les artikkelen, han sa selv at det "bare var litt moro", mens moren lå og spydde på do med tårer i øynene.

poenget er at uten lover så fungerer ikke samfunnet. da da folk tar loven i egne hender så setter de alle lover til side og gjør hva som er best for seg selv der og da.

Lenke til kommentar

Det største problemet for guttungen her er at han aldri lot samfunnet få mulighet til å gjøre jobben sin.

 

Men den kommentaren, "herregud, det var jo bare litt morro", sier man ikke til en rasende ungdom med balltre i neven.

 

Jeg synes også tre år var i lengste laget, med tanke på guttens alder og hva dette kan gjøre med fremtiden hans.

Lenke til kommentar

skjønner godt at han mælte til med balltre etter det fyren sa.. men hva han kunne ha gjort hadde vært å anmeldt j****n, så hadde han fått fengsel og han selv sluppet 3 år for drap. men da hadde voldtektsmannen vært sluppet løs etter noen år. hva er forresten strafferammen for voldtekt?

Endret av Ximo
Lenke til kommentar

Gutten gjorde nok samfunnet en tjeneste, men man kan ikke tolerere at folk tar loven i egne hender. Hvis gutten fikk 2 ukers gjensitting på skolen, ville kanskje slike hendelser bli mer vanlige. En av disse hendelsene vil en eller annen gang bli utført uriktig og på feil grunnlag, og det kan man ikke akseptere.

Lenke til kommentar
Jeg spør heller... har du sett boondock saints? Synes gutten er like bra som de der folka :D

 

Veritas et Aequitas

Hehe, jau..

 

Å ta loven i egne hender er selvfølgelig fælt, men akkurat i dette tilfellet, at nabonarkisen voldtok moren hans og bare lo av det senere... Sånne mennesker er ikke mennesker en gang. De er dyr, og fortjener å bli avlivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...