Gå til innhold

Gutt drepte voldteksman.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte litt, hvor sikker er kilden når artikkelen sier at mannen sa "herregud, det var jo bare litt morro" Sannsynligvis var det bare gutten, som var tilstede? Han ville vel sagt dette til politet for å få medlidenhet?

Umulig å si. Fyren daua jo ikke umiddelbart.

 

Uansett, å stole på at aviser som VG og Dagbladet gir den hele og fulle sannhet, det bør man sjelden gjøre.

Lenke til kommentar

Skal det ikke være opp til rettsystemet å bestemme om en person er skyldig?

 

Og siden vi lever i Norge, og støtter demokrati, burde ikke da folket bestemme hvor strenge straffene skal være?

 

Eller burde vi bare bytte til Sharia-loven? Og droppe domstoler?

 

Skjønner ikke hvordan noen kan støtte denne handlingen.

Lenke til kommentar

Vel, noen har forgrepet seg på den personen du sannsynligvis setter høyest i livet, moren din. Og når han i tillegg ler det bort så garanterer jeg deg at det ville klikket for deg også, hadde gjort akuratt det samme selv.

 

Ut i fra artikkelen virker det som om mannen døde av skadene han fikk når han datt i bakken etter slaget fra gutten. Synes 3 år var for mye.

Lenke til kommentar

Det er veldig lett for oss å si at vi ikke hadde gjort det, men setter du deg inn i situasjonen tror jeg du hadde gjort det samme. Og det er det som er poenget... Hvis jeg finner Osama bin Laden i hagen min, og han forteller meg at han ikke har tenkt å skade meg, og jeg slår ham ihjel med en spade fordi han er grunnen til at 3000 mennesker døde i NYC i 2001, hadde det vært rettferdig at jeg fikk fengselsstraff?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at jeg ikke forstår handlingen, man skal ha ganske lite forståelse for mennesker for å ikke skjønne det.

 

Det jeg syns er uakseptabelt er å støtte handlingen, noe jeg begrunnet der oppe.

 

I prinsippet skal Osama bin Laden også ha en rettferdig rettsak, noe som er kjernen i et rettferdig samfunn. Likhet for loven.

Lenke til kommentar

Det siste man trenger er "angry mobs" som tar loven i egne hender. Det er ikke lov, men i enkelte tilfeller (slik som denne saken, gitt de få opplysningene i teksten) kan det aksepteres. For eksempel mener jeg at en bør ha rett til å uskadliggjøre en eventuell inbruddstyv.

Endret av alexf
Lenke til kommentar

tja

 

Folk anmelder ikke voldtekter fordi det er svært belastende, nedverdigende, og må igjennom en forferdelig prosess i retten.

Voldtektsforbryteren slipper ofte med en meget mild straff, et par år i buret muligens.

 

Hadde dette skjedd mine nærmeste så hadde jeg gjort det samme, og lemlestet fyren ... sku ikke få dø så lett etter 3 dager nei.

 

Hadde man oppnådd noe av å anmelde og sette fyren i buret så er det en bedre løsning ... men straff idag for voldtekt er latterlig.

Lenke til kommentar
tja

 

Folk anmelder ikke voldtekter fordi det er svært belastende, nedverdigende, og må igjennom en forferdelig prosess i retten.

Voldtektsforbryteren slipper ofte med en meget mild straff, et par år i buret muligens.

En uheldig konsekvens av at ugjerningens natur ofte er av en fornedrende art som gjør dette vanskelig, at det dermed ofte blir ord mot ord fordi bevisinnhentelse også er svært fornedrende og behovet for rettsikkerhet.

 

Voldtekter er svært vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...