Gå til innhold

Komplett sliter + Dårligere utvalg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nedover og nedover. I et så tett og spesiellt marked som hardware så kan man ikke forvente at man har økning hvert år. Komplett har jo vært den desidert beste webshoppen i masse år, men konkurentene har jo kommet etter, så dette merkes sikkert også.

 

Og Komplett kan jo fint kutte i vareutvalget og fortsatt ha desidert bredest utvalg i landet :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Når man blir så store som komplett har blitt, så skjer slikt som dette..plutselig er det en eller annen ballong som det plutselig går luft ut av.

 

En annen ting er at man kan se at komplett ikke lenger har jevnt over lave priser, men konsentrerer seg mer om ekstra gode tilbud som de har på forsiden. Altså en klar forandring fra hvordan de var for kanskje bare 1 år siden.

 

Tror denne endringen har kommet gradvis fra de lagde nytt design...kanskje det kom flere nye ting og metoder samtidig som det nye designet dukket opp..?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Komplett var meget billige når jeg kjøpte nytt innhold til PC-en min for bare ca 2 måneder siden. Da var det snakk om helt nye deler, A64 3500+, MSI K8N, X800 PRO, i det hele tatt. Andre nettbutikker som konstant får bølge etter bølge av skryt i dette forumet, var ikke i nærheten av å ha prisene til komplett. Netshop var like dyre som komplett, og de hadde ikke hovedkortet inne engang (1200 kr ca)! Om en webbutikk er billigst på xp2500+ barton-cpuer, hjelper det fint lite når man skal kjøpe -ny- hardware, så det er vel kanskje akkurat dette komplett konsentrerer seg om?

Lenke til kommentar

Komplett er vel ikke dårligere nå enn før , men konkurentene er blitt flinkere og har klart å spise litt av kaken , dette samt det enorme varelagret fører nok til mindre inntekter .

Forstår derfor meget godt at de kutter ut ulønsomme varer , det er det vel ingen av de andre som sitter med heller .

Lenke til kommentar

Hvorfor brenne inne med varer som blir bestillt kanskje 1 gang i året?

Om komplett ikke er billigst på absolutt alt så har de en kjempegod service! Eneste er at det tar litt lang tid hvis du må sende deler tilbake...2-3 dager for RMA nr, 2-3 dager for feilsøking + tid dette tar med postgang...Men de har kjapp levering og en veldig grei nettbutikk...selv om jeg likte det gamle designet bedre...

Lenke til kommentar
- For det første skyldes nedgangen at dollaren har falt kraftig, nesten 10 prosent siden mars. Det er stor innvirkning på oss, siden nesten alle våre produkter prises i dollar. Dernest har det vært en priserosjon på enkelte produktkategorier, for eksempel har prisen på flatskjermer falt 30 prosent, sier finansdirektør Gyrid Skalleberg til TV 2 Nettavisen.

 

Det er jo greit å lese artikkelen først :whistle:

 

De varene de hovedsakelig kommer til å kutte ut, er som sagt over her varer ingen av oss kjøper. De ville jo også kutte ut bestillingsvarene (ofte dyre varer ~30000,-)

 

Vil ikke akkurat si at komplett.no er på vei nedover :)

Lenke til kommentar

Synes også det er forståelig at man kutter ut produkter man ikke tjener penger på, med med mindre det er produkter man faktisk indirekt trenger.. Som f.eks skaftet til barberhøvelen(som blir solgt veldig billig for å kunne selge dyre blader), nå selger sef ikke Komplett barberhøvler, men det kan tenkes de selger andre ting(muligens kabinetter) billig for å kunne selge mer av andre ting? De tenker sikkert på dette før de kutter...

 

Uansett må jeg innrømme at det begynner å bli en god stund siden jeg handlet hos Komplett, den senere tid har jeg faktisk handlet mest hos itbutikken og Mpx av det som er for dyrt lokalt(dvs billigere med frakt fra nettbutikk + kanskje litt ventekostnad :) ).

Lenke til kommentar
Komplett var meget billige når jeg kjøpte nytt innhold til PC-en min for bare ca 2 måneder siden. Da var det snakk om helt nye deler, A64 3500+, MSI K8N, X800 PRO, i det hele tatt. Andre nettbutikker som konstant får bølge etter bølge av skryt i dette forumet, var ikke i nærheten av å ha prisene til komplett. Netshop var like dyre som komplett, og de hadde ikke hovedkortet inne engang (1200 kr ca)! Om en webbutikk er billigst på xp2500+ barton-cpuer, hjelper det fint lite når man skal kjøpe -ny- hardware, så det er vel kanskje akkurat dette komplett konsentrerer seg om?

Det er ikke prisene Netshop er kjent for, men den gode servicen! :yes:

Lenke til kommentar
På vei nedover? Nei, jeg ville da ikke si det.

Vel. Vet bare at her på jobben kutta vi ut å bruke komplett etter at de kranglet på en reklamasjon på en mp3 spiller til noen hundrelapper. Dermed gikk de glipp av oss som kunde med innkjøp i størrelsesorden 2,5 mill. ++ i året. Mulig de har råd til å miste sånne kunder, ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Runepune skrev 12/11/2004 : 11:52

Vel. Vet bare at her på jobben kutta vi ut å bruke komplett etter at de kranglet på en reklamasjon på en mp3 spiller til noen hundrelapper. Dermed gikk de glipp av oss som kunde med innkjøp i størrelsesorden 2,5 mill. ++ i året. Mulig de har råd til å miste sånne kunder, ikke vet jeg. 

Hm, høres snålt ut.

 

Be gjerne noen på jobben ta kontakt med oss på PM/mail eller annet, så vi kan se om vi uansett kan løses saken med mp3-spilleren. Det bør være enkelt å finne en akseptabel løsning for alle parter på denne.

Lenke til kommentar
Runepune skrev 12/11/2004 : 11:52

Vel. Vet bare at her på jobben kutta vi ut å bruke komplett etter at de kranglet på en reklamasjon på en mp3 spiller til noen hundrelapper. Dermed gikk de glipp av oss som kunde med innkjøp i størrelsesorden 2,5 mill. ++ i året. Mulig de har råd til å miste sånne kunder, ikke vet jeg. 

Hm, høres snålt ut.

 

Be gjerne noen på jobben ta kontakt med oss på PM/mail eller annet, så vi kan se om vi uansett kan løses saken med mp3-spilleren. Det bør være enkelt å finne en akseptabel løsning for alle parter på denne.

Det där bevisar ju bara hurpass illa det är ställt egentligen. "Be någon kontakta oss via email, pm eller annat"?!?!

 

En kund som spenderar så mycket pengar skulle i alla fall jag se till att få ordning på, och på ett seriöst sätt. Bara att boka ett möte på en tid som passar er alla och ta flyget upp/ned det. Kan vara väl spenderade 5000 eller vad en dags uppehåll kostar i en annan by med flyg/hotell.

 

Detta är ju bara för dåligt av Komplett, och jag kan förstå att Komplett går utför med den inställningen till kunder.

Lenke til kommentar
mackanz skrev12/11/2004 : 19:11

En kund som spenderar så mycket pengar skulle i alla fall jag se till att få ordning på, och på ett seriöst sätt. Bara att boka ett möte på en tid som passar er alla och ta flyget upp/ned det. Kan vara väl spenderade 5000 eller vad en dags uppehåll kostar i en annan by med flyg/hotell.

 

Detta är ju bara för dåligt av Komplett, och jag kan förstå att Komplett går utför med den inställningen till kunder.. 

Heisan,

 

Det er nettop pga. denne typen kunder at vi gjør nettop dette og har gjordt det i mange år. Vi har en egen B2B avdeling (Business2Business skulle noen lure) som jobber tett med større kunder samt at våre salgsavdelinger (Både Norek og Komplett) har en tett dialog med sine Bedriftskunder. Og ja, da må de reise litt en gang i blandt. Om ikke med fly så er det med bil, ja eller dremel :dremel: for å spare penger :thumbup:

 

;)

 

Edit: Liten quotefeil :blush:

 

Edit...igjen: For å unngå misforståelser; årsaken til at vi oppfordrer Runepune til å ta kontakt er at vi ikke aner hvilken kunde det eventuelt er snakk om. Vi har mange gode egenskaper, men er ikke synske..

 

:confused:

Endret av Komplett.no
Lenke til kommentar
Runepune skrev 12/11/2004 : 11:52

Vel. Vet bare at her på jobben kutta vi ut å bruke komplett etter at de kranglet på en reklamasjon på en mp3 spiller til noen hundrelapper. Dermed gikk de glipp av oss som kunde med innkjøp i størrelsesorden 2,5 mill. ++ i året. Mulig de har råd til å miste sånne kunder, ikke vet jeg. 

Hm, høres snålt ut.

 

Be gjerne noen på jobben ta kontakt med oss på PM/mail eller annet, så vi kan se om vi uansett kan løses saken med mp3-spilleren. Det bør være enkelt å finne en akseptabel løsning for alle parter på denne.

Det där bevisar ju bara hurpass illa det är ställt egentligen. "Be någon kontakta oss via email, pm eller annat"?!?!

 

En kund som spenderar så mycket pengar skulle i alla fall jag se till att få ordning på, och på ett seriöst sätt. Bara att boka ett möte på en tid som passar er alla och ta flyget upp/ned det. Kan vara väl spenderade 5000 eller vad en dags uppehåll kostar i en annan by med flyg/hotell.

 

Detta är ju bara för dåligt av Komplett, och jag kan förstå att Komplett går utför med den inställningen till kunder.

Nå skal vi vel ikke legge for mye vekt på hva folk lirer av seg her i forumet. Komplett klarer seg helt utmerket. De har fornøyde og misfornøyde kunder, akkurat som alle andre butikker. Man kan ikke gjøre alle fornøyde.

 

Høres nesten litt rart ut at innkjøp i størrelseorden 2.5mill baseres på en mp3 spiller til noen hundringser. Det koster jo mere penger å bruke tid på å reklamere på sånt småtteri enn verdien på det man reklamerer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...