wildv Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Har nettopp gått til anskaffelse av en Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM HDD. Årsaken til at jeg valgte den disken var kombinasjonen av størrelse og støysvakhet. Iallfall en god del lesing på diverse forum intrykk av at Seagate-diskene er støysvake. Jeg har lagt mye arbeid i å gjøre min Shuttle SN41G2 støysvak, så det var viktig. (Jeg byttet fra to 80 GB WD disker, som skal være ganske bråkete greier...) Må si at jeg langt fra er imponert. Jeg vil si at min Seagate-disk bråker mer en WD-diskene. Det er særlig en tikkelyd når disken jobber mye som er fremtredende. (Når jeg overførte filene fra WD-diskene tikket den som en tidsinnstilt bombe!) Har jeg fått en dårlig disk, eller har jeg bare rett og slett gjort en så god jobb med støydempingen av "skoeska" mi at jeg har fått nye problemer? Endret 21. oktober 2004 av wildv
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Har tenkt å kjøpe meg akkurat den harddisken jeg og, for den skal vist være ganske stille. Så hadde vært fint med noen svar. En i klassen min har to slike disker å han sier de tikker når du leser/skriver... Endret 21. oktober 2004 av Slettet-p4PIYwb6
torsvb Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Hvis du skal ha en stille disk, kjøp Samsung.
Valent Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Hvis du skal ha en stille disk, kjøp Samsung. har hørt på en samsung (120gb) og vil absoultt ikke anbefalle den, bråkte verre enn en WD.. men ta å kjøp en samsung spinpoint 160gb... har "lest" at den er bra, og støysvak.
Lacim Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Jeg har Segate, Hitatchi og Samsung i min maskin. Samsungdiskene er de mest stillegående, Hitachi på en 2. plass, Segate på en god 3. plass. WesternDigital holder jeg meg langt unna. De diskene knitrer som bare juling. Har hørt både og om Segate 200GB, det jeg har sett av den er faktisk ikke så ille, men den knitrer når du skriver.
Thombr86 Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Seagate er bare sånn. Men de bråker tilnærmet ingenting idle/"sequental read", de har litt "go-knatring" når hodene må bevege seg over plata. Skal du bruke disken konstant, eller uten noen annen form for lyd in på øra, da er vel flash-disk noe for deg, men spiller du av en film/mp3 eller spiller, så er det ikke noe problem. Har 2stk 160GB og de knitrer om kapp, synes de er støysvake jeg, spiller av musikk eller har en anne form for lyd inn på øra uansett, så da er ikke knitringen fremtredende.
1955 Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Har både Seagate og Samsung , både p-ata/s-ata-disker. Erfaringene er de samme . Seagate er litt "piggkjetting" når de arbeider. Samsung gir minst støy/varme. Ingen av dem er på ytelsestoppen .
tyldum Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Har den aktuelle Seagate disken samt en Samsung Spinpoint på 160GB. Er ikke i tvil om at Samsungen er mer støysvak enn Seagaten. Idle hører jeg ingen forskjell, men ås snart de begynner å jobbe kværner Seagate seg avgåde mens Samsungen er praktisk talt stille.
Ar`Kritz Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 WD PB serien er ganske støysvake. De hviner fortsatt litt, men UTROLIG mye mindre enn BB/JB serien.
DrErling Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Samsung P80. Jeg har forsket litt på dette . DrE
wildv Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Skrevet 21. oktober 2004 Alt dette er vel og bra, men jeg har lest at "knatring" kan fjernes med demping... Skumgummi eller strikk... WD-summing fjernes med lyddempematter... Hvordan får jeg plass til en strikk/skumgummi-løsning i en shuttle? Noen erfaringer?
KAS Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Samsungdiskene er de mest stillegående, Hitachi på en 2. plass, Segate på en god 3. plass. Hør, hør. Det bør også trekkes fram at Hitachien yter best av de tre. Endret 21. oktober 2004 av KAS
wildv Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Skrevet 21. oktober 2004 Prøvde favoritthobbyen min på sparket jeg... Roterom-modding!! Skjærte ut et passende stykke med liggeunderlag som jeg la under Seagatedisken. Suksess... Mye at "knatringen" er borte!!
DrErling Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Prøvde favoritthobbyen min på sparket jeg... Roterom-modding!! Skjærte ut et passende stykke med liggeunderlag som jeg la under Seagatedisken. Suksess... Mye at "knatringen" er borte!! Du ber om trøbbel når du legger harddisken på skumgummi! Den blir varm varm varm. DrE
SupremeX Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Det jeg ikke skjønner er hvor folk får fra at WD bråker så mye mer enn Seagate, da jeg har disker fra begge produsentene, og jeg vil absolutt påstå at Seagatedisken bråker mest. Men det kan jo bare være min også da.
slettet Skrevet 22. oktober 2004 Skrevet 22. oktober 2004 Mine gamle gode 120GB Barracuda V-disker er tilnærma lydlause sjølv ved intens jobbing. Kjøpe ein 200GB Barracuda 7200.7 S-ATA, og den bråker veldig ved lesing. Vurderer sterkt å bytte ut 200GB'en med ein av dei gamle 120GB'ene pga. støynivået.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå