Gå til innhold

Half-Life 2 lanseres 16. november (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
18-årsgrense? Si at dere tuller, Gamer! :no:

 

:cry:

Det er vel strengt tatt ikke noe som heter aldergrense på spill i Norge. Det heter vel heller "anbefalt minstealder" eller noe slikt tipper jeg. Så du kan godt spille det selv om du er under 18.

I Norge operer vi med en anbefalt minstealder ved kjøp/salg av spill. Butikker kan helt klart selge DOOM3 til barn i bleier... men det er ANBEFALT at man ikke gjør det ;) (Hvor barnet i bleie skulle få pengene fra, now thats a whole different story...)

Lenke til kommentar
18-årsgrense? Si at dere tuller, Gamer!

Vi har ingen grunn til å manipulere coverbilder vi legger ut, og legger kun ut boksbilder som er godkjent av utgiveren i Norge. Half-Life 2 har en anbefalt aldersgrense på 18 år i følge Vivendi, men jeg fant ingen bekreftelse på dette hos PEGI.

 

De første coverbildene til Burnout 3 som EA sendte til pressen i Europa hadde PEGI-merking 7+, men så viste det seg at PEGI valgte 3+ etter gjennomspilling slik at EA måtte endret coveret. EA trodde altså det skulle få høyere rating, og det samme kan jo skje med Half-Life 2, men dette er bare spekulering. Half-Life 1 er listet med PEGI 16+.

Lenke til kommentar
18-årsgrense? Si at dere tuller, Gamer! :no:

 

:cry:

Det er vel strengt tatt ikke noe som heter aldergrense på spill i Norge. Det heter vel heller "anbefalt minstealder" eller noe slikt tipper jeg. Så du kan godt spille det selv om du er under 18.

For butikkens skyld, ja! Men foreldra mine kommer vel med "Det er en grunn til at aldersgrensa er satt" og "Hva skal en stakkars mor gå etter da?". Forrsten så jeg en oppslag ved Elkjøp en gang. "Doom 3 selges i kassa! Doom 3 selges ikke til barn under 18 år". Men jeg vet jo hvordan elkjøp er sånn.

 

TST: Så merkingen var ikke sendt av PEGI? Da så. :) Da trenger jeg ikke å bekymre meg helt annå. Gleder meg enda mer etter å ha sett Striders-videoen. :yes:

Lenke til kommentar
DVD-versjonen ("Collector's Editition") er den eneste som inkluderer Half-Life: Source (+ t-skjorte + strategiguide).

Sample strategyguide :(:thumbdown:

Ingen sample. Det er en strategiguide fra Prima.

Hmm, finner ingen referanser til denne strategi-guiden, men derimot står det på vugames.com :"Half-Life 2 Prima Book – Information on character backgrounds, the making of the game, and more than 100 pieces of artwork"

Er det kanskje denne du mener?

Lenke til kommentar
DVD-versjonen ("Collector's Editition") er den eneste som inkluderer Half-Life: Source (+ t-skjorte + strategiguide).

Sample strategyguide :(:thumbdown:

Ingen sample. Det er en strategiguide fra Prima.

Hmm, finner ingen referanser til denne strategi-guiden, men derimot står det på vugames.com :"Half-Life 2 Prima Book – Information on character backgrounds, the making of the game, and more than 100 pieces of artwork"

Er det kanskje denne du mener?

Sakset fra pressemeldingen: " VU Games will also release a Half Life 2 Collector's Edition that will include Half-Life 2 in DVD-ROM format, Counter-Strike: Source, Half-Life: Source, a free limited edition t-shirt, and a Half-Life 2 Prima strategy guide book."

 

Også nevnt i denne artikkelen: http://gamer.no/art.php?artikkelid=11116

 

http://gamer.no/bilde.php?produktid=14320&...sbilde-full.jpg 

<== jess, det kommer på DVD i den vanlige utgaven :D

Åjsann, her har det skjedd en glipp fra min side. Jeg la ikke merke til det da jeg lastet opp bildet. Det skulle jo egentlig være et bilde CD-versjonen, altså den ordinære versjonen. Skal bytte coverbildet så snart vi får et nytt fra Vivendi i morgen. Beklager så meget!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...