Gå til innhold

Half-Life 2 lanseres 16. november (PC)


Anbefalte innlegg

Noen som har kjøpt Half-Life 2 via Steam allerede? I så fall, hvilken versjon? Silver, Gold...? :)

har kjøpt bronze. betalte 330,-. var smertefritt å betale over steam. tok to min.

Dessverre så kommer det en del i toll også... Har hørt at flere som måtte ut med nesten like mye eller mer.

 

EDIT: Mulig dette var Silver og Gold utgavene da.. husker ikke helt.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har kjøpt Half-Life 2 via Steam allerede? I så fall, hvilken versjon? Silver, Gold...? :)

har kjøpt bronze. betalte 330,-. var smertefritt å betale over steam. tok to min.

Dessverre så kommer det en del i toll også... Har hørt at flere som måtte ut med nesten like mye eller mer.

 

EDIT: Mulig dette var Silver og Gold utgavene da.. husker ikke helt.

toll? elektroniske filer tar seg neppe noen tur innom tollstasjonen da he he. må være gold pakka med alt stæsjet som blir tilsendt gjennom posten.

Lenke til kommentar
Noen som har kjøpt Half-Life 2 via Steam allerede? I så fall, hvilken versjon? Silver, Gold...? :)

har kjøpt bronze. betalte 330,-. var smertefritt å betale over steam. tok to min.

Dessverre så kommer det en del i toll også... Har hørt at flere som måtte ut med nesten like mye eller mer.

 

EDIT: Mulig dette var Silver og Gold utgavene da.. husker ikke helt.

Det er jo ikke noen magisk formel for å regne ut dette...

 

Programvare under 1000 kroner er fritatt toll, mens varer under 200 kroner også er fritatt moms.

 

Regnestykket blir da:

 

(330*0,24) + 62 kroner gebyr til tollvesenet = 141,2 kroner i ekstraavgifter.

 

330 + 141,2 = 471,2 kroner totalt

 

Hvis du velger å ikke registrere varen hos tollvesenet selv, må du punge ut med 149 kroner til posten i stedet for 62 kroner til tollvesenet.

 

(330*0,24) + 149 = 228 kroner ekstraavgifter

330 + 228 = 558,2 kroner totalt

 

 

Som man ser, er det lite å spare på å kjøpe ting over 200 kroner fra utlandet.

(PS! Regner med frakten var inkludert i de 330 kronene, hvis ikke skal denne tas med også, i følge f.eks. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article644197.ece . Mao. skal frakten med i beregningsgrunnlaget for de varer med verdi over 200 kroner.)

 

EDIT: Selvfølgelig antatt at det er en fysisk vare som blir sendt, slik som med GOLD-pakka. Rene elektroniske kjøp har de selvfølgelig ikke noen sjanse til å registrere.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Noen som har kjøpt Half-Life 2 via Steam allerede? I så fall, hvilken versjon? Silver, Gold...? :)

har kjøpt bronze. betalte 330,-. var smertefritt å betale over steam. tok to min.

Dessverre så kommer det en del i toll også... Har hørt at flere som måtte ut med nesten like mye eller mer.

 

EDIT: Mulig dette var Silver og Gold utgavene da.. husker ikke helt.

toll? elektroniske filer tar seg neppe noen tur innom tollstasjonen da he he. må være gold pakka med alt stæsjet som blir tilsendt gjennom posten.

:) Ja må nesten være det

Lenke til kommentar
Noen som har kjøpt Half-Life 2 via Steam allerede? I så fall, hvilken versjon? Silver, Gold...? :)

har kjøpt bronze. betalte 330,-. var smertefritt å betale over steam. tok to min.

Dessverre så kommer det en del i toll også... Har hørt at flere som måtte ut med nesten like mye eller mer.

 

EDIT: Mulig dette var Silver og Gold utgavene da.. husker ikke helt.

Det er jo ikke noen magisk formel for å regne ut dette...

 

Programvare under 1000 kroner er fritatt toll, mens varer under 200 kroner også er fritatt moms.

 

Regnestykket blir da:

 

(330*0,24) + 62 kroner gebyr til tollvesenet = 141,2 kroner i ekstraavgifter.

 

330 + 141,2 = 471,2 kroner totalt

 

Hvis du velger å ikke registrere varen hos tollvesenet selv, må du punge ut med 149 kroner til posten i stedet for 62 kroner til tollvesenet.

 

(330*0,24) + 149 = 228 kroner ekstraavgifter

330 + 228 = 558,2 kroner totalt

 

 

Som man ser, er det lite å spare på å kjøpe ting over 200 kroner fra utlandet.

(PS! Regner med frakten var inkludert i de 330 kronene, hvis ikke skal denne tas med også, i følge f.eks. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article644197.ece . Mao. skal frakten med i beregningsgrunnlaget for de varer med verdi over 200 kroner.)

 

EDIT: Selvfølgelig antatt at det er en fysisk vare som blir sendt, slik som med GOLD-pakka. Rene elektroniske kjøp har de selvfølgelig ikke noen sjanse til å registrere.

nå består denne varen kun av filer som lastes ned, altså ingen fysisk pakke. derfor betaler man kun den prisen som er oppgitt på steam. i mitt tilfelle 49.95$(330,- med den dagens kurs)

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar
Lurer på hvor mange her som går fullstending ape og "bare må" oppgradere pc'n sin, slik vi så med Doom3.

 

Jeg oppgraderer ikke en dritt før jeg veit at jeg får noe jeg liker ut fra det. Spesielt med tanke på spill. :roll:

I motsetning til Doom 3 så trenger du ikke en så veldig god PC for å spille det. Minimumskravet er 1.2GHz CPU og 256MB RAM samt et dx 6 skjermkort med 32MB minne.

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mange her som går fullstending ape og "bare må" oppgradere pc'n sin, slik vi så med Doom3.

 

Jeg oppgraderer ikke en dritt før jeg veit at jeg får noe jeg liker ut fra det. Spesielt med tanke på spill.  :roll:

I motsetning til Doom 3 så trenger du ikke en så veldig god PC for å spille det. Minimumskravet er 1.2GHz CPU og 256MB RAM samt et dx 6 skjermkort med 32MB minne.

DX6 ???? Jeeeez!

 

ja. vet det er minimum.. men allikavell da :dontgetit:

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mange her som går fullstending ape og "bare må" oppgradere pc'n sin, slik vi så med Doom3.

 

Jeg oppgraderer ikke en dritt før jeg veit at jeg får noe jeg liker ut fra det. Spesielt med tanke på spill.  :roll:

I motsetning til Doom 3 så trenger du ikke en så veldig god PC for å spille det. Minimumskravet er 1.2GHz CPU og 256MB RAM samt et dx 6 skjermkort med 32MB minne.

DX6 ???? Jeeeez!

 

ja. vet det er minimum.. men allikavell da :dontgetit:

Source motoren vil justere seg etter hvilken maskin Half Life 2 installeres på. Jo bedre maskinen er, jo bedre vil spillet se ut.

 

Anbefalt er:

2.4 GHz

512MB RAM

DirectX 9 capable graphics card

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mange her som går fullstending ape og "bare må" oppgradere pc'n sin, slik vi så med Doom3.

 

Jeg oppgraderer ikke en dritt før jeg veit at jeg får noe jeg liker ut fra det. Spesielt med tanke på spill.  :roll:

I motsetning til Doom 3 så trenger du ikke en så veldig god PC for å spille det. Minimumskravet er 1.2GHz CPU og 256MB RAM samt et dx 6 skjermkort med 32MB minne.

DX6 ???? Jeeeez!

 

ja. vet det er minimum.. men allikavell da :dontgetit:

Source motoren vil justere seg etter hvilken maskin Half Life 2 installeres på. Jo bedre maskinen er, jo bedre vil spillet se ut.

 

Anbefalt er:

2.4 GHz

512MB RAM

DirectX 9 capable graphics card

har:

 

[email protected] ghz 3xxx+ (husker ikke hva jeg fant ut at det var.. trur det var 3500+)

512 DDR PC2700

ATI radeon 9800Pro@XT

 

 

gikk fint med CSS på maks.. untatt AA.. som var 2X

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mange her som går fullstending ape og "bare må" oppgradere pc'n sin, slik vi så med Doom3.

 

Jeg oppgraderer ikke en dritt før jeg veit at jeg får noe jeg liker ut fra det. Spesielt med tanke på spill.  :roll:

I motsetning til Doom 3 så trenger du ikke en så veldig god PC for å spille det. Minimumskravet er 1.2GHz CPU og 256MB RAM samt et dx 6 skjermkort med 32MB minne.

Jeg syntes ikke at man trengte så veldig god pc på doom3 heller, riktignok så krever de laveste settingene høyere krav en det som er vanlig, men så ser de laveste settinge veldig bra ut på domm også.

 

Men sprøs jo litt hva man mener med "ikke så veldig god" følte at mitt ti4200 falt inn under den kategorien ihvertfall :)

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...