Gå til innhold

Hvordan låse opp pipelines 6800 serien guide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra guide, men du kunne gjort den litt mer oversiktlig ved å for eksempel space litt mellom skrift og bilder.

 

Håper det hjalp litt.

 

Nonplus, hvordan får du over 4000 når vi har samme kort?

 

Jeg kjørte som 12x1,6vp 421 kjerne og 1001 på minne, det er i nærheten av maks

overklokk. Har også en relativ rask cpu. 6800 serien spiser cpu-kraft som bare det.

 

Kan nevne at jeg kjørte 3dmark05 med alle 16 pipelines aktiverte (masse artifacts) og fikk bare 374 flere 3dmark.

Ser ut til at man trenger det raske GDDR3 for å øke noe særlig mer.

 

Prøv 66.72 driverene på Guru3d.
Med den virket min PCTV Pro som slide show. Kunne ikke se på TV.

 

66.70,66.72 og 66.81 ligger i toppen av 3dmark05.

 

Hvis de ikke funker med tvkortet ditt, kjør noen runder med maks overklokk på

pc'n og en av 66.xx driverene. Legg så de fungerende driverene tilbake for

tv-kortet

 

Skal du ha maks 3dmark score se på futuremark ORB, sett filter for din cpu og grafikkkort, se hva slags driver og

hvilken overklokk de bruker. Mange av de øverste bruker spesielle asus kort med 256MB GDDR3 minne, så se under

på de med andre merker og 128MB.

 

3dmark er litt moro, men det er jo å kunne spille litt som er poenget.

 

6800 serien skulle kjøre de fleste (hvis ikke alle) spill uten problemer. :cool:

Endret av nonplus
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal bestille Gainward 6800LE fra komplett.no...

 

Kan kortet blir permanent skadet av å bruke Rivatuner til å låse opp de ekstra pipe'ene og vertex shaderene? Eller er det bare å slå av igjen om jeg får artifakts?

 

OM kortet blir permanent skadet, kan jeg i så fall benytte meg av angreretten da? Evt. få et nytt på garantien? Eller er jeg helt fortapt om kortet blir permanent skadet? :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg skal bestille Gainward 6800LE fra komplett.no...

 

Kan kortet blir permanent skadet av å bruke Rivatuner til å låse opp de ekstra pipe'ene og vertex shaderene? Eller er det bare å slå av igjen om jeg får artifakts?

 

OM kortet blir permanent skadet, kan jeg i så fall benytte meg av angreretten da? Evt. få et nytt på garantien? Eller er jeg helt fortapt om kortet blir permanent skadet? :ermm:

Hvis du klokke (rivatuner) ryker garantien. Du kan alltids prøve å bytte men du skal være heldig hvis du får det til. Du har ingen rett til nytt kort eller benyttelse av angreretten hvis det er blitt ødelagt av klokking.

Lenke til kommentar
Er det så veldig duh? btw skrives du'h. Anyway, forskjellige kort, forskjellige funksjoner.

Du tenker på d'oh. Noe helt annet enn duh.

 

LE og Non-ultra er samme kort, forskjellen er i programvare (BIOS, firmware).

 

Edit: For å presisere: De har begge samme kjerne, DDR1-minne, PCB etc. så lenge det er referansedesign. Kjernen på LE-kort kjører på 25MHz mindre enn Non-ultra. LE har 8 pixel pipes og 4 vertexprosessorer, Non-ultra har 12 pixel pipes og 5 vper. Alt dette er det mulig å endre i programvare uten å fysisk tukle med selve kortet (RivaTuner + overklokking). Hvis man har et fullt fungerende 12x1 5vp LE-kort, så skal man vel også kunne flashe det Nu, vil jeg tro.

 

Det er vel ingen produsenter som gidder å lage egne kort slik som det var tidligere? Med egne så tenker jeg på eget PCB-design etc.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
Er det så veldig duh? btw skrives du'h. Anyway, forskjellige kort, forskjellige funksjoner.

Du tenker på d'oh. Noe helt annet enn duh.

 

LE og Non-ultra er samme kort, forskjellen er i programvare (BIOS, firmware).

 

Edit: For å presisere: De har begge samme kjerne, DDR1-minne, PCB etc. Kjernen på LE-kort kjører på 25MHz mindre enn Non-ultra. LE har 8 pixel pipes og 4 vertexprosessorer, Non-ultra har 12 pixel pipes og 5 vper. Alt dette er det mulig å endre uten å tukle med selve kortet (RivaTuner + overklokking).

Så Rivatuner er ikke overklokking? Om jeg permanent skader kortet ved å softmodde vha. Rivatuner, kommer komplett.no til å finne ut at jeg har ødelagt det selv?

 

Er det ikke slik at maskinen som 6800LE-kortet kjøres i MÅ ha Rivatuner innstallert med riktige innstillinger for at det skal kjøre med 16 pipes og 6vp? Altså, om jeg formaterer/reinstallerer windows er kortet igjen er vanlig 6800LE kort, evt. med permanente skader?

 

Hvordan kan i så fall komplett.no bevise at jeg har skadet kortet selv? Det kan jo ha vært defekt? :innocent: Litt (veldig) sleipt da. :roll:

 

Men det er vel egentlig ikke så stor sjanse for å permanent skade kortet? Har noen i det hele tatt hørt om noen som har skadd kortet sitt permanent? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nei, det er vel ikke overklokking. Skader du det ved overklokking eller RivaTuner leverer du det selvsagt ikke tilbake til Komplett, slikt gjør man ikke.

 

Jo, det er en operativsystemspesifikk driver, en TSR-sak om du vil. Installerer du Windows på nytt, på du kjøre RivaTuner på nytt for å få kortet opp i 16x1 etc.

 

Er du så kjip at du dreper kortet og leverer det til Komplett, håper jeg de kan finne ut av det. Hvis ikke håper jeg noen sladrer. :p

Ved å gjøre sånt, gjør du bare ting verre for folk som faktisk får defekte kort.

 

Jeg har ikke hørt om noen som har gjort permanent skade på kortet sitt, nei. Sjekk Guru3D-forumet for RivaTuner, og om du er veldig usikker, så spør der. Unwinder (Alexey) svarer på det meste så lenge det ikke er dekket av FAQen.

Lenke til kommentar
Heisann

 

Genial guide!!  Tusen takk Nonplus!!

 

Jeg fikk 16x1 6vp  :thumbup:  :w00t:

 

Har ikke klokka det noe enda, først skal jeg nyte mitt nye kort en stund

 

Mvh

 

Stoneheart  :!:

lucky you! :!:

 

bestiller i morra jeg ... hva er vanlig idle temp hos deg nå?

 

edit :leif kom på besøk,men han ble slengt ut av dørvakta mi ^^

Endret av F-14
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...