Gå til innhold

Hvordan låse opp pipelines 6800 serien guide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hurra!

 

Må bare få si at dette er genialt.

 

Jeg bestilte LE kortet fra Komplett med det samme jeg så denne tråden, og har nå 16 pipelines istedenfor 8! Ganske greit for 1900 kroner?

 

Men det ser ut til at en av VP'ene er blåst - om jeg enabler alt i Rivatuner, så fryser maskina idet jeg starter opp f.ex. CS Source.

 

Er det noen vits i å flashe bios, nå som jeg i teorien har et NU kort? Får jeg mer ytelse av det?

 

Edit: Props til Komplett forresten - jeg hadde kortet i mine hender nøyaktig 40 timer etter at jeg hadde bestilt det.

Endret av ibsen
Lenke til kommentar
Hurra!

 

Må bare få si at dette er genialt.

 

Jeg bestilte LE kortet fra Komplett med det samme jeg så denne tråden, og har nå 16 pipelines istedenfor 8! Ganske greit for 1900 kroner?

 

Men det ser ut til at en av VP'ene er blåst - om jeg enabler alt i Rivatuner, så fryser maskina idet jeg starter opp f.ex. CS Source.

 

Er det noen vits i å flashe bios, nå som jeg i teorien har et NU kort? Får jeg mer ytelse av det?

 

Edit: Props til Komplett forresten - jeg hadde kortet i mine hender nøyaktig 40 timer etter at jeg hadde bestilt det.

tror ikke det er noen vits ... prøvd å klokka?

Lenke til kommentar
Hurra!

 

Må bare få si at dette er genialt.

 

Jeg bestilte LE kortet fra Komplett med det samme jeg så denne tråden, og har nå 16 pipelines istedenfor 8! Ganske greit for 1900 kroner?

 

Men det ser ut til at en av VP'ene er blåst - om jeg enabler alt i Rivatuner, så fryser maskina idet jeg starter opp f.ex. CS Source.

 

Er det noen vits i å flashe bios, nå som jeg i teorien har et NU kort? Får jeg mer ytelse av det?

 

Edit: Props til Komplett forresten - jeg hadde kortet i mine hender nøyaktig 40 timer etter at jeg hadde bestilt det.

flashe til hva.. ? :p Jeg prater bare om å oppdatere bios jeg, pga. den som følger med de fleste 6800 kort er kjent for å være litt ustabile og buggy.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

F-14: Nei, har ikke prøvd å klokke enda. Har bare den aktive kjøleren som sitter på Gainward kortet fra før av - hvor mye tror du jeg kan klokke opp med?

 

Vizla: Nei, det var det da... Fikk bare litt blod på tann av denne softmoddinga, lurte på om det var andre måter å tyne ytelsen enda mer uten å gå løs på kortet med loddebolt. Har jo hørt om gutta som moddet LE til "fullblods" GT.

Lenke til kommentar
F-14: Nei, har ikke prøvd å klokke enda. Har bare den aktive kjøleren som sitter på Gainward kortet fra før av - hvor mye tror du jeg kan klokke opp med?

 

Vizla: Nei, det var det da... Fikk bare litt blod på tann av denne softmoddinga, lurte på om det var andre måter å tyne ytelsen enda mer uten å gå løs på kortet med loddebolt. Har jo hørt om gutta som moddet LE til "fullblods" GT.

mye... tror kjøleren holder til en god del klokking men til jul skal jeg ha nv5

Lenke til kommentar
F-14: Nei, har ikke prøvd å klokke enda. Har bare den aktive kjøleren som sitter på Gainward kortet fra før av - hvor mye tror du jeg kan klokke opp med?

 

Vizla: Nei, det var det da... Fikk bare litt blod på tann av denne softmoddinga, lurte på om det var andre måter å tyne ytelsen enda mer uten å gå løs på kortet med loddebolt. Har jo hørt om gutta som moddet LE til "fullblods" GT.

jeg brukte CoolBits til klokking... kom til : 2D: 366 / 853 mhz, 3D: 362 / 853. Da rs'a pc'en seg etter ca. 2 timers spilling av farcry.. om det var pga. temp, eller andre årsaker vet jeg ikke, den skrudde seg pusselig av :( Skal "stressteste" med litt farcry i morgen.

 

Har montert ny kjøler nå da men.. Thermaltake Cool Mod, og Artic Silver 5 kjølepasta. ( fjerna den driten som var klint på fra før... HELVETTE å mye de hadde tatt på... !!!...

Lenke til kommentar
F-14: Nei, har ikke prøvd å klokke enda. Har bare den aktive kjøleren som sitter på Gainward kortet fra før av - hvor mye tror du jeg kan klokke opp med?

 

Vizla: Nei, det var det da... Fikk bare litt blod på tann av denne softmoddinga, lurte på om det var andre måter å tyne ytelsen enda mer uten å gå løs på kortet med loddebolt. Har jo hørt om gutta som moddet LE til "fullblods" GT.

jeg brukte CoolBits til klokking... kom til : 2D: 366 / 853 mhz, 3D: 362 / 853. Da rs'a pc'en seg etter ca. 2 timers spilling av farcry.. om det var pga. temp, eller andre årsaker vet jeg ikke, den skrudde seg pusselig av :( Skal "stressteste" med litt farcry i morgen.

 

Har montert ny kjøler nå da men.. Thermaltake Cool Mod, og Artic Silver 5 kjølepasta. ( fjerna den driten som var klint på fra før... HELVETTE å mye de hadde tatt på... !!!...

ja sånn hvit aktig dritt? hater det

Lenke til kommentar
F-14: Nei, har ikke prøvd å klokke enda. Har bare den aktive kjøleren som sitter på Gainward kortet fra før av - hvor mye tror du jeg kan klokke opp med?

 

Vizla: Nei, det var det da... Fikk bare litt blod på tann av denne softmoddinga, lurte på om det var andre måter å tyne ytelsen enda mer uten å gå løs på kortet med loddebolt. Har jo hørt om gutta som moddet LE til "fullblods" GT.

jeg brukte CoolBits til klokking... kom til : 2D: 366 / 853 mhz, 3D: 362 / 853. Da rs'a pc'en seg etter ca. 2 timers spilling av farcry.. om det var pga. temp, eller andre årsaker vet jeg ikke, den skrudde seg pusselig av :( Skal "stressteste" med litt farcry i morgen.

 

Har montert ny kjøler nå da men.. Thermaltake Cool Mod, og Artic Silver 5 kjølepasta. ( fjerna den driten som var klint på fra før... HELVETTE å mye de hadde tatt på... !!!...

ja sånn hvit aktig dritt? hater det

dessuten ikke heeelt forsvarlig syns jeg.. de hadde jo fylt hele rommet, selv rundt core, no som kan forårsake kortslutning hvis man er riktig heldig så vidt jeg kjenner til.. :no:

 

menmen.. klinte på 1 liten dråpe AS5 som jeg smurte ut, og 3 dråper som skal få flyte ut i de nærmeste 2-3 dagene.. :yes: dessuten tror jeg Thermaltake CoolMod vifta er ihvertfall litt bedre enn stock .. ( i hope.. .. )

Lenke til kommentar

Dere med suksess historier, hvor nøye har dere testet ? Min testing viser nemlig at ting tilsynelatende fungerer.... men....

 

Ettersom jeg tilfeldigvis hadde plukket opp et slikt Gainward kort denne uken måtte jeg jo teste dette. Jeg har kun testet med 3DMark05

 

Først prøvde jeg selvfølgelig å aktivere alt, 16 pipes og 6 vu.

resultat 3Dmark var helt buggy i grafikken fra første sekund.

 

Så prøver jeg med 16 pipes og de standard 4 vu

resultat 3Dmark var helt buggy i grafikken fra første sekund.

 

Så prøver jeg med 12 pipes og de standard 4 vu

resultat 3Dmark var helt buggy i grafikken fra første sekund.

 

Så bytter jeg og prøver med de andre 4 ekstra pipes og de standard 4 vu

resultat 3Dmark ser helt fin ut helt til den kommer til test3 som ikke er helt bra

 

Så tester jeg med de standard 8 pipes og alle vu (6)

resultatet er at jeg ikke ser noe problem i 3Dmark, men hvordan ser egentlig en skadet vu ut ?

 

Resultatet med en A64 3000+

3Dmark05 3.0.0 / 61.82 driver: 1598

3Dmark05 3.1.0 / 61.82 driver: 1877

3Dmark05 3.1.0 / 66.81 driver: 2417 (dette er altså nyeste driver og std instilling)

3Dmark05 3.1.0 / 66.81 driver 12x1,5: 2936 (det fungerte fint til test3)

3Dmark05 3.1.0 / 66.81 driver 8x1.6: 2584 (det ser ut til å fungere)

 

Core temp ligger på i overkant av 50 grader, med drøye 30 grader i kassa

 

Gidder ikke gjøre flere tester nå med mindre andre har noe input/forespørsel å komme med.

Lenke til kommentar
Dere med suksess historier, hvor nøye har dere testet ? Min testing viser nemlig at ting tilsynelatende fungerer.... men....

 

Ettersom jeg tilfeldigvis hadde plukket opp et slikt Gainward kort denne uken måtte jeg jo teste dette. Jeg har kun testet med 3DMark05

 

Først prøvde jeg selvfølgelig å aktivere alt, 16 pipes og 6 vu.

resultat 3Dmark var helt buggy i grafikken fra første sekund.

 

Så prøver jeg med 16 pipes og de standard 4 vu

resultat 3Dmark var helt buggy i grafikken fra første sekund.

 

Så prøver jeg med 12 pipes og de standard 4 vu

resultat 3Dmark var helt buggy i grafikken fra første sekund.

 

Så bytter jeg og prøver med de andre 4 ekstra pipes og de standard 4 vu

resultat 3Dmark ser helt fin ut helt til den kommer til test3 som ikke er helt bra

 

Så tester jeg med de standard 8 pipes og alle vu (6)

resultatet er at jeg ikke ser noe problem i 3Dmark, men hvordan ser egentlig en skadet vu ut ?

 

Resultatet med en A64 3000+

3Dmark05 3.0.0 / 61.82 driver: 1598

3Dmark05 3.1.0 / 61.82 driver: 1877

3Dmark05 3.1.0 / 66.81 driver: 2417 (dette er altså nyeste driver og std instilling)

3Dmark05 3.1.0 / 66.81 driver 12x1,5: 2936 (det fungerte fint til test3)

3Dmark05 3.1.0 / 66.81 driver 8x1.6: 2584 (det ser ut til å fungere)

 

Core temp ligger på i overkant av 50 grader, med drøye 30 grader i kassa

 

Gidder ikke gjøre flere tester nå med mindre andre har noe input/forespørsel å komme med.

6533 3dmarks umoddet, softmoddet 8651, overklokket 9100. var det no mer ? ( 03 )

 

Btw.. du skal jo prøve 1 og 1 pipe omgangen.. du tar ikke f.eks. alle VU på en gang, test en og en..

 

Enda en edit: Du ser f.eks. i shadertesten at de "fine" skyggene blir helt svarte. køl svarte.. jeg merka det forøvrig ikke før jeg spilte litt farcry, å cruiset bortover vannet.. Var det en fin svart sirkel som fulgte etter meg.. :p

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Det jeg aldri har skjønt det er det med og oppdatere bios til et skjermkort ? Hva er vitsen igrunn ?

noen bios uppdates øker f.eks. volt, så du kan klokke mer, eller få et mer stabilt kort. Dessuten, tidligere 6800 bios versjoner var veldig ustabile, å gjorde at pc'en din kunne plutselig reboote osv..

Lenke til kommentar
Det er jo kun 2 stk VU å aktivere i tillegg. Og når jeg testet pipes så hadde jeg ikke aktivert noen flere VU enn hva som er standard på kortet. Pipes kan man svjv kun aktivere 4 og 4 om gangen, eller har jeg missforstått noe ?

du bruker rivatuner.... ? forøvrig riktig at det "bare" er 2 vu'er å aktivere ja.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...