Gå til innhold

Hvordan låse opp pipelines 6800 serien guide


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et 6800le kort her nå, fikk opp 12 pipes og alle vertex shaders... Som en del andre på forumet har opplevd, har nå kortet blitt allergisk mot overklokking. Jeg har til og med deaktivert internal clock test i rivatuner, ingen forskjell. Det jeg lurer på er om noen har gjennomført en vellykket bios flash av kortet til f.eks 6800nu. Antar den operasjonen må være rimelig trygg, ettersom det er det samme kortet.

 

stig

 

edit:litt rask i svingene

Endret av StigK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har et 6800le kort her nå, fikk opp 12 pipes og alle vertex shaders... Som en del andre på forumet har opplevd, har nå kortet blitt allergisk mot overklokking. Jeg har til og med deaktivert internal clock test i rivatuner, ingen forskjell. Det jeg lurer på er om noen har gjennomført en vellykket bios flash av kortet til f.eks 6800nu. Antar den operasjonen må være rimelig trygg, ettersom det er det samme kortet.

 

stig

 

edit:litt rask i svingene

jeg åpnet pipes manuelt, kjører 12x1.6. Kortet klokker ikke noe dårligere enn før, snarer tverdt i mot. ( kansje fordi jeg nå kjører egen PSU på skjermkort og 2hd'er men.. ihvertfall klokker det supert )

Lenke til kommentar
Hei

 

Har et 6800le kort her nå, fikk opp 12 pipes og alle vertex shaders... Som en del andre på forumet har opplevd, har nå kortet blitt allergisk mot overklokking. Jeg har til og med deaktivert internal clock test i rivatuner, ingen forskjell. Det jeg lurer på er om noen har gjennomført en vellykket bios flash av kortet til f.eks 6800nu. Antar den operasjonen må være rimelig trygg, ettersom det er det samme kortet.

 

stig

 

edit:litt rask i svingene

jeg åpnet pipes manuelt, kjører 12x1.6. Kortet klokker ikke noe dårligere enn før, snarer tverdt i mot. ( kansje fordi jeg nå kjører egen PSU på skjermkort og 2hd'er men.. ihvertfall klokker det supert )

Og du har gainward 6800le eller? Det er rart det er så store variasjoner hos folk. Kanskje jeg får prøve litt til jeg også...

Lenke til kommentar
Hei

 

Har et 6800le kort her nå, fikk opp 12 pipes og alle vertex shaders... Som en del andre på forumet har opplevd, har nå kortet blitt allergisk mot overklokking. Jeg har til og med deaktivert internal clock test i rivatuner, ingen forskjell. Det jeg lurer på er om noen har gjennomført en vellykket bios flash av kortet til f.eks 6800nu. Antar den operasjonen må være rimelig trygg, ettersom det er det samme kortet.

 

stig

 

edit:litt rask i svingene

jeg åpnet pipes manuelt, kjører 12x1.6. Kortet klokker ikke noe dårligere enn før, snarer tverdt i mot. ( kansje fordi jeg nå kjører egen PSU på skjermkort og 2hd'er men.. ihvertfall klokker det supert )

Og du har gainward 6800le eller? Det er rart det er så store variasjoner hos folk. Kanskje jeg får prøve litt til jeg også...

yepp.. holder meg til gainward, siden av erfaring syns jeg "de" er de mest stabile, både uklokket, og "ekstrem"klokket ( ekstrem som i luft.. :p )

Lenke til kommentar

Jeg får heller ikke overklokket kortet mitt (Gainward 6800 Le) etter å ha låst opp til 12x1.6. Enten så er det at kortet blir ustabilt etter softmoddingen eller så er det fordi kortet får for lite spenning. Tror mest på det siste siden kortet ser ut til å fungere i spill uten artifacts. Far cry viser artifacts hvis jeg setter alt på max, men det tror jeg muligens kan være driverproblemer. I doom3 kan jeg ikke se noe galt.

Vet det er en del som har modifisert bios slik at den gir mer spenning til kortet. Gjøres visst ved å ta backup av biosen og editere voltparametrene med Ribitor? (Husker ikke helt). Deretter flashe (nvflash) bios med den editerte utgaven. le utgaven har vel originalt 1.1v. Det er mulig å sette volten til 1.1, 1.2, 1.4 eller 1.5. Var visst ikke anbefalt å bruke høyere enn 1.4v. Le kortene har vel ikke like god kjøling som Gt eller ultra så det lønner seg vel ikke å prøve med 1.5v, antar jeg.

Hvis noen på forumet gidder å lage en egen post om fremgangsmåten så er det sikkert mange her som vil være takknemmelig for det. Kanskje legge ved editert bios til et og annet kort også.

Lenke til kommentar
Jeg får heller ikke overklokket kortet mitt (Gainward 6800 Le) etter å ha låst opp til 12x1.6. Enten så er det at kortet blir ustabilt etter softmoddingen eller så er det fordi kortet får for lite spenning. Tror mest på det siste siden kortet ser ut til å fungere i spill uten artifacts. Far cry viser artifacts hvis jeg setter alt på max, men det tror jeg muligens kan være driverproblemer. I doom3 kan jeg ikke se noe galt.

Vet det er en del som har modifisert bios slik at den gir mer spenning til kortet. Gjøres visst ved å ta backup av biosen og editere voltparametrene med Ribitor? (Husker ikke helt). Deretter flashe (nvflash) bios med den editerte utgaven. le utgaven har vel originalt 1.1v. Det er mulig å sette volten til 1.1, 1.2, 1.4 eller 1.5. Var visst ikke anbefalt å bruke høyere enn 1.4v. Le kortene har vel ikke like god kjøling som Gt eller ultra så det lønner seg vel ikke å prøve med 1.5v, antar jeg.

Hvis noen på forumet gidder å lage en egen post om fremgangsmåten så er det sikkert mange her som vil være takknemmelig for det. Kanskje legge ved editert bios til et og annet kort også.

Jeg er enig. Det beste hadde vært hvis noen hadde lagt ved bioser de visste funka, for jeg stoler ikke nok på mine egne kunnskaper til å voltmodde biosen min selv. Angående varme er det null proplem, monterte på nv5 silencer, og har ligget under 50 grader siden. 42 idle og rundt 47 load. Fikk forresten klokket skjermkortet litt med powerstrip, 325 MHz på core og 760 Mhz på minne. Det er litt lite med tanke på hva folk med 6800nu kort klarer.

 

mvh

Lenke til kommentar

Blir vel til at jeg prøver når jeg får samlet inn nok informasjon. Fikk klokket kortet til 350/800 når det ikke var softmoddet. Så ikke artifacts i 3dmark03 og 05. Prøvde ikke klokke mere. Nekter å godta at jeg ikke får klokke opp kortet. Tror ikke det er så vanskelig. Så lenge strømmen ikke går når man holder på så går det vel greit. Powerstrip kutter sikkert ut den interne testing siden det fungerer å klokke der. Har du testet kortet i spill og slikt etter klokkinga? Mye pes å få på nv silenceren forresten?

Lenke til kommentar

Prøvde 330/800 og da hang 3mark03 seg. Kom fram til at 325/780 var stabilt, og selvfølgelig uten artifact og annet drit. Spillte en drøy time bfv og alt så normalt ut. Jeg antar powerstrip dropper intern testing ja, men det som er rart er at coolbit klikker uansett hvilke frekvenser jeg kjører. Jeg prøvde å underklokke med 100 MHz på både mine og core og fikk samme feilmelding da også. Det er vel de nye pipelines som gjør den litt vrang. Spent på hva en litt ekstra volt kan gjøre med det problemet.

 

Angående 6800le og nv5 silencer er det null problem. Pcb er helt lik som andre 6800ultra/gt kort og den passer perfekt. Det eneste problemet er at gainward har bestemt seg for å lime fast kjøleribber på minnebrikkene. Jeg brukte føneren som en annen her på forumet anbefalte, og vrei litt på de. De løsner veldig raskt da, og det blir ingen rester igjen på minnebrikkene. Jeg tipper jeg brukte 4-5 sekunder med føneren på hver brikke. Overaskende nok bråker kjøleren litt, mer enn jeg hadde trodd, men det lar seg justere ganske greit med xtools fra gainward.

 

Lykke til med voltmoddinga da :)

Lenke til kommentar
Til alle dere som ikke får klokket etter softmod:

Har dere prøvd med coolbits?

Etter å ha lagt coolbits inn i driverene/registeret får jeg med mitt Gainward 6800LE @ 16 pipes og 5 vertex greier klokket core 360 og mem 770, og dette er bare begynnelsen.. Bruker 66.81 drivere.

Her er coolbits reg`en :

Jeg har og 16 pipes og 5 vertex på mitt ;)

Asus 6800 Gamer Edition ;)

Lenke til kommentar

Hei

 

Joda, har prøvd coolbits.... men når jeg trykker på test knappen tar det 0.3 sek før den sier at dette ikke går.... :p

 

dette med 16x6... får klokka coren med experttools som følger med kortet, men minne står allerede på maks mener den...

 

Får vel fikle litt mer til jeg finner ut hva den vil klokke på med div pipes/shaders åpnet....

 

Driver 66.72

 

Mvh

 

Stoneheart :cool:

Endret av Stoneheart
Lenke til kommentar
Hei

 

Joda, har prøvd coolbits.... men når jeg trykker på test knappen tar det 0.3 sek før den sier at dette ikke går.... :p

 

dette med 16x6... får klokka coren med experttools som følger med kortet, men minne står allerede på maks mener den...

 

Får vel fikle litt mer til jeg finner ut hva den vil klokke på med div pipes/shaders åpnet....

 

Driver 66.72

 

Mvh

 

Stoneheart :cool:

tror den test greia til coolbits er en smule "overfølsom" for "feil" sånn sett... Tror jeg skal prøve et annet program for å klokke til jeg får artifacts.. noen som har no tips ? Får ikke klokket i rivatuner av en eller annen merkelig grunn... alle knappene er "gjennomsiktige", og kan ikke trykkes på under klokkings menyen..

Og experttools har for lav "grense"... Jeg ligger allerede høyere enn det den kan stille på.. :\

Lenke til kommentar

Hai

 

Hardware overklokking er vist ikke mulig i den siste ver. av rivatuner, men hvis du trykker på driveren linja under så kan du klokke der. velg kort ikonet så kan du prøve der.... funka dårlig for meg den også... O'well back to the old drawingboard.

 

Men jeg tenkte jeg skulle prøve med powerstrip når jeg kommer hjem.

Endret av Stoneheart
Lenke til kommentar
Hai

 

Hardware overklokking er vist ikke mulig i den siste ver. av rivatuner, men hvis du trykker på driveren linja under så kan du klokke der. velg kort ikonet så kan du prøve der.... funka dårlig for meg den også... O'well back to the old drawingboard.

 

Men jeg tenkte jeg skulle prøve med powestrip når jeg kommer hjem.

har bare dårlig erfaring med powerstrip fra den tia hvor jeg brukte den til å øke hz på skjermen.. den klarte altid å vrenge bildet osv..

 

Oh well... kansje "brukbar" til GPU klokking.. Hva er "grenseverdiene" for den ? ble rasende når jeg så at Expertools ikke går lenger enn 350 / 800.. Det er jo aaaaaaltfor lavt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...